Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #1 Skrevet 8. mars 2019 Vil til byen, men lurer på hvor vi skal slå oss ned. Ser kanske for meg Vikhammer eller Tiller. Vil ikke i sentrum. Har en gutt som skal i 7 klasse. Han har autisme og har krav på spesped. I tillegg bør det være noenlunde greit miljø. Finnes det noen her som kan gå god for god skole uten de hardeste mobbemiljøene? Vet om autismklassene på Tonstad og Åsveien. Er for sent å søke. Er bare meg og ham så kommer til å lete etter liten leilighet med to soverom. Anonymkode: 0ab54...b8e
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #2 Skrevet 8. mars 2019 Siden barnet ditt har autisme så ville jeg også styrt unna områder som Romolslia, Heimdal, Kattem, Saupstad, Kolstad, osv. Områder med generell høyere minioritetsandel på skolene. Ikke for å være stygg eller noe, men når over 50% av klassen har minoritetsbakgrunn så kan det være barnet ditt ikke får den hjelpen han har krav på i hverdagen mtp at klassene også må håndtere andre problemer. Vikhammer skole og Malvik kommune har hatt stor mobbeproblematikk. Hvis du googler kan du lese mange saker om dette på Adressa. Rosenborg skole har også hatt en del problematikk vet jeg, samme med Sjetne skole. Jeg kjenner ikke til skolene på Tiller eller Byåsen, så der kan jeg ikke uttale meg. Jeg ville valgt en forholdsvis liten skole. Siden han skal starte i 7.klasse så burde du også se på hvilken ungdomsskole han tilhører. Skolegrensene kan du sjekke på hjemmesidene til Trondheim kommune. Selv hører jeg gode ting om skoler som Eberg, Steindal, Utleira, Åsvang. Vi bor i dette området, har barn på en av disse og kjenner barn på de andre nevnte skolene. Alle disse skolene sogner vel til Hoeggen ungdomsskole som også har et godt rykte. Det er ikke så veldig store skoler, men med gode miljøer og gode lærere. Jeg tror også Nidarvoll skole + Sunnland ungdomsskole, Berg, Singsaker, Nardo, og Strindheim skole er gode. Jeg har hvert fall ikke hørt noe negativt i mine kretser. Anonymkode: b0625...562
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #3 Skrevet 8. mars 2019 Åh så herlig mye info her, tusen takk det er akkurat sånt jeg var ute etter å vite. Viker unna de du ikke anbefaler ja, får vurdere en av de andre som virker greiere. Blir jo litt av en kabal da å finne både grei skole og plass å bo i riktig skolekrets. Men har noen måneder på meg, flytter i juli. Tar gjerne i mot flere advarsler og anbefalinger. Anonymkode: 0ab54...b8e
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #4 Skrevet 8. mars 2019 Vil sterkt anbefale vikhammer.God skole og god fokus på å hjelpe barn med ekstra behov. Ser du allerede har blitt advart om «andre siden av byen» å det holder jeg med i.både ned tanke på skolene og klima.Fortere vår nede ved sjøen,som jeg synes er en stor fordel Anonymkode: a375d...752
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #5 Skrevet 8. mars 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Siden barnet ditt har autisme så ville jeg også styrt unna områder som Romolslia, Heimdal, Kattem, Saupstad, Kolstad, osv. Områder med generell høyere minioritetsandel på skolene. Ikke for å være stygg eller noe, men når over 50% av klassen har minoritetsbakgrunn så kan det være barnet ditt ikke får den hjelpen han har krav på i hverdagen mtp at klassene også må håndtere andre problemer. Vikhammer skole og Malvik kommune har hatt stor mobbeproblematikk. Hvis du googler kan du lese mange saker om dette på Adressa. Rosenborg skole har også hatt en del problematikk vet jeg, samme med Sjetne skole. Jeg kjenner ikke til skolene på Tiller eller Byåsen, så der kan jeg ikke uttale meg. Jeg ville valgt en forholdsvis liten skole. Siden han skal starte i 7.klasse så burde du også se på hvilken ungdomsskole han tilhører. Skolegrensene kan du sjekke på hjemmesidene til Trondheim kommune. Selv hører jeg gode ting om skoler som Eberg, Steindal, Utleira, Åsvang. Vi bor i dette området, har barn på en av disse og kjenner barn på de andre nevnte skolene. Alle disse skolene sogner vel til Hoeggen ungdomsskole som også har et godt rykte. Det er ikke så veldig store skoler, men med gode miljøer og gode lærere. Jeg tror også Nidarvoll skole + Sunnland ungdomsskole, Berg, Singsaker, Nardo, og Strindheim skole er gode. Jeg har hvert fall ikke hørt noe negativt i mine kretser. Anonymkode: b0625...562 Mobbe saken i Malvik ble tatt på alvor og er veldig fokus på det nå.Men styr unna Hommelvik da får du samme problematikk som det er ved kolstad,heimdal området Anonymkode: a375d...752
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #6 Skrevet 8. mars 2019 Nardo. Othilienborg. Strindheim Anonymkode: f8663...e74
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #7 Skrevet 8. mars 2019 jeg bor på byåsen med en sønn med down syndrom, vi trives godt alle 5. han er 12, mens søstrene er 10 og 2 Anonymkode: 3e147...4ad
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #8 Skrevet 8. mars 2019 Har googlet skolene og områdene som er nevnt. Spennende. Ble også så jeg sjekket litt utenfor. Noen som kjenner til hvordan det er i Skaun f eks? Børsa? Anonymkode: 0ab54...b8e
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #9 Skrevet 8. mars 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Har googlet skolene og områdene som er nevnt. Spennende. Ble også så jeg sjekket litt utenfor. Noen som kjenner til hvordan det er i Skaun f eks? Børsa? Anonymkode: 0ab54...b8e Spørs hva du ønsker å være i nærheten av.Det blir ett stykke unna sentrum Anonymkode: a375d...752
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #10 Skrevet 8. mars 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Spørs hva du ønsker å være i nærheten av.Det blir ett stykke unna sentrum Anonymkode: a375d...752 Har ikke behov for å bo i sentrum. Tenker at bytur er noe man har tid til på helg og da kan jeg godt kjøre et par mil for det. Bor på landet nå så godt vant til strekninger. Jeg er mer opptatt av st sønnen skal få være i et greit miljø. Minst mulig kaos. Anonymkode: 0ab54...b8e
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #11 Skrevet 8. mars 2019 Har bestemt meg for å kjøre til Trondheim i påsken og se meg om. Rett og slett kjøre innom de ulike skolene og områdene. Selv om skolene er stengt da, jeg får.et inntrykk uansett vil jeg tro. Og så kan jeg evt ringe de skolene som er mest interessant etter påsken. Anonymkode: 0ab54...b8e
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #12 Skrevet 8. mars 2019 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har googlet skolene og områdene som er nevnt. Spennende. Ble også så jeg sjekket litt utenfor. Noen som kjenner til hvordan det er i Skaun f eks? Børsa? Anonymkode: 0ab54...b8e Det bygges ny ungdomsskole i Børsa nå, står ferdig i oktober. Barneskolen er også ny (2015) og meduim i størrelse, rundt 220 elever. Anonymkode: faf24...10a
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #13 Skrevet 8. mars 2019 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det bygges ny ungdomsskole i Børsa nå, står ferdig i oktober. Barneskolen er også ny (2015) og meduim i størrelse, rundt 220 elever. Anonymkode: faf24...10a Ja leste det jeg også, syns det høres veldig greit ut, samt at jeg også leste at de har forsterket base for elever med spesielle behov. Skal undersøke nærmere. Anonymkode: 0ab54...b8e
Gjest Marihønne Skrevet 9. mars 2019 #14 Skrevet 9. mars 2019 Har hørt byåsen har et veldig godt miljø. Samtidig som det ikke er midt I byen og det føles litt som om man bor utenfor trondheim. Moholt også selv om det er mange studenter og mer sentralt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå