Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #1 Skrevet 5. mars 2019 Vi blir to familier med store barn/tenåringer/unge voksne. Hvordan er det best å reise, hvor er det best å bo, hva bør vi gjøre og oppleve? Anonymkode: 90724...375
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #2 Skrevet 5. mars 2019 Personlig liker jeg Vesterålen bedre enn Lofoten. Sistnevnte går man omtrent i turistkø fra det ene til det andre. På Helgelandskysten liker jeg Træna ekstra godt, men det er så mange fine plasser på øyene. Anonymkode: 5f976...e82
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #3 Skrevet 5. mars 2019 Ville satset på roadtrip! Ta med telt så det er mulighet for camping. Mange fine steder, anbefaler spesielt helgelandskysten. Stikk innom Træna, Lovund, Rødøy, Meløy. Masse fine fjellturer, magisk natur, gode muligheter for fisking, gå inn til been (Engenbreen som er en del av Svartisen). Grotteturer i Glomfjordområdet, eller Beiarn. Gå gjennom hullet i fjellet på Bolga. Bade (hvis dere tåler litt kaldt vann) ved Åmnes, eller ei nydelig strand litt forbi Reipå (husker ikke navnet). Topptur Helgelandsbukken der dere kan overnatte på turistforeningshytte på Tåkeheimen. Fisketur i Saltstraumen. Se midnattsola. Plukke multe. Anonymkode: 7c57b...8fa
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #4 Skrevet 5. mars 2019 Enig i at Vesterålen er en bedre destinasjon enn Lofoten. Det går ut på mye av det samme, men Vesterålen er foreløpig mer uoppdaget. Lofoten er litt som Puerto Rico i høysesongen, he he. Bø i Vesterålen er kjent for sine flotte turløyper og fantastiske strender. Andøya har også noen fine strender. I Øksnes var vi innom et sted som het Nyksund, et nydelig nedlagt fiskebruk. Vi var også på hvalsafari. Anbefales! Anonymkode: 1137f...d77
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #5 Skrevet 5. mars 2019 Takk for gode råd! Hi Anonymkode: 90724...375
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #6 Skrevet 5. mars 2019 Helgelandskysten er nydelig og man kan dra på øyhopping på sykkel om man vil. Sommeren er magisk. Sjekk ut på instagram og les deg litt opp Anonymkode: 00232...422
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #7 Skrevet 5. mars 2019 Anbefaler også Torghatten i Brønnøysund, og Vega-øyene Anonymkode: 00232...422
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2019 #8 Skrevet 6. mars 2019 Må bare støtte de som peker på Vesterålen. For her bor jeg selv! Og det er overhodet ikke så overfylt som Lofoten. I tillegg kan du få deg en fantastisk ferjetur over til Senja; det går en sommerrute fra Andenes. Anonymkode: f6e50...e59
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2019 #9 Skrevet 6. mars 2019 Ja, skal sjekke ut alle rådene jeg har fått 🙂 hi Anonymkode: 90724...375
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå