Gå til innhold

Seksåring som spiller Fortnite

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

blir vel litt feil å sammenligne fotball med Fortnite. Hensikten med fotball er vel ikke å drepe hverandre. Å gå rundt med reklame for et spill som handler om å plaffe andre ned når du er  barn blir veldig feil for meg.

Anonymkode: e0861...7e6

Nettopp. 

Nei, gi gutta en ball og et fotballmål. Mye sunnere. 

Liker de ikke det finnes det andre idretter  

Anonymkode: 07197...b82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mummi trollet med hagle....

lucky luke med revolver...

Tin tin med våpen...

Merkelig det blei folk av oss.... 

Anonymkode: 6cfcf...b23

Skrevet

Aldersgrenser er der av en grunn! Forstår ikke hvorfor ikke voksne klarer å overholde dette og sette grenser for barna sine. Aldersgrensene er ikke der for å beskytte spillet eller være slem med barn, de er der for å beskytte barn i en svært påvirkelig tid i livet når hjernen modnes. Ikke bra, og helt rystet over at dette er noe foreldrene som egentlig skal ønske det beste for sine barn ikke overholder. 

Anonymkode: c9728...c79

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært lærer i 16 år nå, og jeg har faktisk opplevd en del runder med ulike «diller»: Pokemon-kort, pogs, jojo, Angry Birds, spinnere, ulike varianter av slim, tamagotchi, diverse dataspill / bærbare spillkonsoller for å nevne noen.

Jeg har imidlertid aldri sett elevene bli så oppslukte av noe slikt tidligere. 

Anonymkode: 6e86a...255

Men gjør det noe? Hvertfall der hvor barna er aktive utenom med fritidsaktiviteter, gjør lekser ig har feks avgrenset spilletid hjemme? Min sønn elsker Fortnite og får spille 1 time hver dag. Han trener fotball 4 dager i uken, flink på skolen og gjør alle lekser. Men ja, fryktelig oppslukt av Fortnite og vet han ser på YouTube andre som spiller. Men - det går over!! Jeg er lærer på ungdomsskolen og der er det ingen som er opptatt av Fortnite lenger.

Det jeg mener, det er epoker for alt. Noe går fort over, andre ting varer lenger. Her begrenser vi det fordi jeg vet min sønn kunne ha sittet flere timer i strekk hvis det var fritt frem

Anonymkode: 23975...a0f

Skrevet
On 3/1/2019 at 6:09 PM, Anonym bruker said:

Ikke sikkert at jeg har skrevet det rett, men dere vet sikkert hva jeg mener. 

Unsett, er det ikke 13 års grense på det?

En kompis av førsteklassingen min har dette spillet og jeg kjenner at jeg helst vil at de skal være her i stede for hos han. Hvor ‘ille’ er spillet? Er det helt uhørt at en så ung gutt får spille det?

Han er enebarn med ganske mye slakkere tøyler enn de andre barna som går i huset her. 

Anonymkode: a2386...fdc

min spiller det også, er 6 år, ser virkelig ikke problemet

Anonymkode: b11dd...4a9

Skrevet

Huff, har selv en lillebror på åtte som jeg er litt "minimamma" for, og der har jenter og gutter fra klassen hans snapchat og spiller fortnite, mens lillebroren min IKKE har lov. Vi har derfor investert i nintendo switch, og playstation blant annet. Synes dette er bedre enn å gi han en ipad, eller en telefon hvor vi ikke har kontroll over hva som skjer. 

Anonymkode: b410c...00d

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

min spiller det også, er 6 år, ser virkelig ikke problemet

Du ser ikke problemet med det meste voksne folk har regler på, så akkurat det er ikke veldig betryggende altså. 

Skrevet
På 1.3.2019 den 21.16, Anonym bruker skrev:

Takk for svar, alle sammen. 

Tenker dere at det er innafor at jeg ber mor om at de ikke spiller dette spillet når mitt barn er på besøk?

Jeg har sagt til gutten at han ikke får spille det, men det er for mye å forvente at en seksåring skal klare å si nei når tilbudet er der. 

Hi

Absolutt innafor! 

Jeg lar aldri barna mine spille noe jeg ikke vet de har lov å spille hjemme når de er her. Måtte også ta en telefon til noen foreldre om at min sønn skulle verken se på eller spille gta hos sin kompis da de var 10 år gamle!

Anonymkode: ff4dc...863

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men gjør det noe? Hvertfall der hvor barna er aktive utenom med fritidsaktiviteter, gjør lekser ig har feks avgrenset spilletid hjemme? Min sønn elsker Fortnite og får spille 1 time hver dag. Han trener fotball 4 dager i uken, flink på skolen og gjør alle lekser. Men ja, fryktelig oppslukt av Fortnite og vet han ser på YouTube andre som spiller. Men - det går over!! Jeg er lærer på ungdomsskolen og der er det ingen som er opptatt av Fortnite lenger.

Det jeg mener, det er epoker for alt. Noe går fort over, andre ting varer lenger. Her begrenser vi det fordi jeg vet min sønn kunne ha sittet flere timer i strekk hvis det var fritt frem

Jeg synes det «gjør noe» at det eneste de tenker på er spilling, og at de er frustrerte over å måtte være på skolen. Spilling prioriteres fremfor skole. På sikt er dette veldig uheldig. 

Skrevet
På 1.3.2019 den 23.25, Anonym bruker skrev:

Så hvis pappan i huset serverer ungen din øl og tafser litt på din unge når han/hun er på besøk der er det opp til ditt barn å gå? I andres hus gjør de som de vil?

Anonymkode: 40b14...75c

Jeg sender ikke barna mine til sånne steder, og hadde jeg vist det jeg kontaktet barnevernet. Veldig dårlig eksempel som overhodet ikke er sammenliknbart.

Poenget er at vi kan mene hva vi vil om hva andre foreldre gjør, men det er vanskelig å bestemme i andres hjem. De syns tydligvis Fortnite er greit for en 6 åring. Mitt barn hadde ikke fått blitt med hjem dit. 

Anonymkode: eaff7...c1d

Skrevet

En i klassen til jenta mi har spilt Fortnite siden 1. Klasse. Han er også den gutten i klassen som strever med empati og mobber tidvis flere av medelevene. Moren er pedagog visstnok, det er for meg veldig ironisk. 

Anonymkode: e0861...7e6

Skrevet
On 3/2/2019 at 9:50 PM, Anonym bruker said:

Du ser ikke problemet med det meste voksne folk har regler på, så akkurat det er ikke veldig betryggende altså. 

deg om det... min tar 0 skade av det og er en høfelig, snill og rolig gutt

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

deg om det... min tar 0 skade av det og er en høfelig, snill og rolig gutt

Men kan du fortelle meg hvorfor du ikke respekterer aldersgrensen som er satt på spillet? Hva skal din gutt få spille når han blir 13 år? Spill med 18 års aldersgrense?

Skrevet

6 år er altfor tidlig etter min mening. Greit nok at det er anbefalt aldersgrense 12 år, og at enhver må bedømme selv, men 6 år er altfor ungt. Fortnite er jo ikke det verste spillet å spille sånn ift vold for de som er litt eldre, men det verste syns jeg er hvor avhengighetsskapende det er. Har en 14-åring som er oppslukt og han er slett ikke den eneste på hans alder. Hadde det vært opp til han hadde han sittet med dette spillet 24/7 (i hvert fall nesten). Han er heldigvis aktiv med fotball og trener fem ganger i uken, men utenom det ser jeg at han foretrekker å sitte for seg selv og spille, eller spille online med venner. Er jo aldri noen som møtes og er sosial lenger virker det som. Spiller han ikke, går det i you tube videoer av andre som spiller. Han blir sur og gretten når han får beskjed om å avslutte spillet og det føles som en kamp hver gang. Hos oss fjerner vi rett og slett hele PS-maskinen i ukedagene, og han får kun spille i helgene nå, ellers hadde han sittet seg ned og spilt rett etter skolen og ikke rukket verken lekser eller noe annet. Kan med hånden på hjertet si at jeg HATER det spillet. Det eneste positive er vel at han ikke spiller mer voldelige spill pga han er så oppslukt i dette. Vet mange av kameratene hans spiller spill med 18-års grense, og det har han heldigvis aldri vist interesse av eller spurt om. Merker at jeg savner FIFA-tiden...det spilte han også mye en periode, men slett ikke på samme måte som dette. Han ble aldri SÅ oppslukt eller var så vanskelig å få til å avslutte. Det å sammenligne spilling med aktive interesser som fotball og annen sport, syns jeg er helt merkelig. Å sitte i ro foran en skjerm kontra å være på fotballbanen sammen med venner, eller på annen måte være fysisk aktiv er en milliard ganger bedre og sunnere for både kropp og sjel. Hadde han ikke vært såpass aktiv som han er og såpass opptatt av fotball, så hadde jeg blitt alvorlig bekymret. Håper han snart vokser av seg denne Fortnite-galskapen. Det har skjedd før, men så kom det ny sesong og da var helvete i gang igjen.

Anonymkode: 035d8...849

Skrevet
På 3.3.2019 den 0.22, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det «gjør noe» at det eneste de tenker på er spilling, og at de er frustrerte over å måtte være på skolen. Spilling prioriteres fremfor skole. På sikt er dette veldig uheldig. 

Vel, min er ikke frustrert over å være på skolen selv om han spiller Fortnite en time om dagen. Han er sykelig opptatt av fotball på TV og spiller fotball selv 4 dager i uken. Den timen med Fortnite er helt ok

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

Men kan du fortelle meg hvorfor du ikke respekterer aldersgrensen som er satt på spillet? Hva skal din gutt få spille når han blir 13 år? Spill med 18 års aldersgrense?

altså det er ingen blod på spillet, hvis jeg skulle satt en aldergrense selv så hadde det vert 9, det er ikke blodig i hele tatt, så folk som påstår at unger forandrer adferd pga spill er tull.. da er det andre problemer.

jeg holder meg stort sett til aldergrenser ,men dette spillet er harmløs. når han er13 vil han få spille 16 års grense, for han kan gå på kino med voksene også på 3 år høyere

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

altså det er ingen blod på spillet, hvis jeg skulle satt en aldergrense selv så hadde det vert 9, det er ikke blodig i hele tatt, så folk som påstår at unger forandrer adferd pga spill er tull.. da er det andre problemer.

jeg holder meg stort sett til aldergrenser ,men dette spillet er harmløs. når han er13 vil han få spille 16 års grense, for han kan gå på kino med voksene også på 3 år høyere

Du høres jo ut som årets mor 🤪🤪

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...