Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #1 Skrevet 27. februar 2019 Jeg er 31 år og har en gutt på 4 år og en på 8 mnd. Jeg har alltid trodd at jeg vil være fornøyd med to barn. Men så har jeg et så sterkt ønske om barn Nr 3. Jeg tenker på fordeler og «ulemper». Kan noen dele erfaringer? Er sååå redd for at Nr 3 skal tippe «lasset», samtidig er jeg redd hvis jeg angrer på at vi ikke prøvde på Nr 3. ;-) Anonymkode: 8d3fe...332
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #2 Skrevet 27. februar 2019 Vår 3. tippa lasset, desverre. Nå er våre mer spredt i alder, så det vil jo ikke dine være om dere får en til snart. Og har du god støtte rundt deg vil det være enklere. Anonymkode: 1f4c8...c3f
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #3 Skrevet 27. februar 2019 Kan ikke se at det er noen ulemper med tre barn... Jeg har fire da, de er nå 10, 12, 15 og 17 år, ingen har tippet lasset her Anonymkode: 6312c...1d5
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #4 Skrevet 27. februar 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er 31 år og har en gutt på 4 år og en på 8 mnd. Jeg har alltid trodd at jeg vil være fornøyd med to barn. Men så har jeg et så sterkt ønske om barn Nr 3. Jeg tenker på fordeler og «ulemper». Kan noen dele erfaringer? Er sååå redd for at Nr 3 skal tippe «lasset», samtidig er jeg redd hvis jeg angrer på at vi ikke prøvde på Nr 3. 😉 Anonymkode: 8d3fe...332 Jeg er alene med tre barn, minste er baby. Det er hektisk, slitsomt og fantastisk! Ønsker meg egentlig flere barn, men innser at det toget nok har gått. Anonymkode: 532fb...000
LME1001 Skrevet 27. februar 2019 #5 Skrevet 27. februar 2019 Jeg var også usikkker på om jeg ville gå for nr 3. Har en på 6 og ei på 5, og nå en baby i hus. Beste avgjørelse jeg har tatt 😊 Her i hus var det nr 2 som tippet lasset. Hadde jeg fått henne først er det mulig hun hadde blitt enebarn. Heldigvis har barn forskjellig personlighet fra fødsel av. Minste her i hus er ei solstråle og en sovebaby, så jeg nyyyter dagene hjemme og vurderer å ta ulønnet permisjon et halvt år ekstra.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #6 Skrevet 27. februar 2019 Det er nettopp det...man vet ikke hva slags baby man får. ikke bare i forhold til sykdommer, men man kan få en personlighet som ikke går godt over ens med de andres. Tror ikke det er snakk om hvor mange man får, men hvem man får Anonymkode: 3c985...1ca
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #7 Skrevet 27. februar 2019 Babytiden er én ting. Men så blir de større.... jeg trodde det var slitsomt når de var 0-7-10... nå er yngste 6 og det begynner snart å bli levelig. Anonymkode: 1f4c8...c3f
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #8 Skrevet 27. februar 2019 Har en på 8, 4 1/2 og 2 mnd. Synes då langt at d går greit, men nå har selvfølgelig ikke hverdagen startet da jeg er i perm. Det handler vel mer om hva man synes er slitsomt ... Personlig synes jeg baby tid er ekstremt slitsomt, mens hektiske hverdager med turn/fotball/lekser og Fau er lekende lett i forhold. Klart det er mye å gjøre men syns ikke det er totalt utmattende. Det blir klart mer å gjøre med 3.., hvertfall mer klesvask 😂👌🏻 Nå har jeg i tillegg store hopp på mine, så de største gjør jo veldig mye selv. Noe som er deilig eldste lager frokost selv, steller seg selv osv og hjelper gjerne til. Du må nesten føle på det. Her ønsket jeg en liten trekløver til tross for at jeg synes graviditet og til dels babytid som noe herk .. men er veldig glad for at jeg skal få følge 3 helt forskjellige personer inn i voksenlivet. Det gjør meg stolt, lykkelig og ydmyk. 😊 Anonymkode: 12bc2...1ca
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #9 Skrevet 27. februar 2019 Spør du meg akkurat nå vil jeg si herlig avslappende😅 Vi har fem, og to av dem var hos besteforeldre i vinterferien. Da merket vi hvor mye lettere alt gikk med bare tre. Da nr tre ble født syntes jeg det var helt herlig. Vi fikk de to første mens jeg studerte, så da nr tre kom var vi rutinerte, hadde flyttet fra leilighet til hus, og hadde god økonomi. Han var (og er) en drøm av en unge. Jeg vil absolutt anbefale å gå for det! Anonymkode: 5fa10...df8
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #10 Skrevet 27. februar 2019 her gikk det supert, men mine gutter er jo 10 og 7 år eldre enn søsteren sin ,som idag er 2 Anonymkode: e2fbf...197
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #11 Skrevet 27. februar 2019 Det var et rent helvete da de var små. Kjøre hit og dit og hente på sfo og i barnehager og treninger og kamper og hit og dit og middag og legging og ja... jeg hatet å være mamma da. Nå er de større og fikser mer selv. Takk Gud for at tiden med små barn er over Anonymkode: 8f570...2e4
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #12 Skrevet 27. februar 2019 Jeg synes det var slitsom da minste 1-2 år, altså første året der vi begge var i full jobb. Nå som de er blitt større og minstemann er 5 år er det supert. Hektisk, dels kaotisk, men mye glede. Anonymkode: f4852...879
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #13 Skrevet 27. februar 2019 Syns det er fantastisk! Ble lettere da minste bikket tre, før det var deg galematias. Men har tre fordelt på 5 år. Anonymkode: 7186e...8ae
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #14 Skrevet 27. februar 2019 Det avhenger av så mye. Hvot store er de andre barna, hvor gamle er foreldrene, har du noen å hjelpe deg, hva er forøvrig arbeidssituasjon, økonomi, plass. Ivår tilfelle fikk vi først to tette barn, 14 måneder mellom. Jeg var u der utdanning, kombinert jobb og lesing og en jævla sjef, syk mor og far med dårlig prognose, leversvikt og parkinson osv. Det var hektisk men i de 5 første årene ordnet ALT seg. Barna vokste til, det kom ny sjef, utdanninga tok slutt og ga bedre økonomi, mora ble frisk igjen, faren fikn andre tbl. Vi reiste litt og da kom tredjemann, veldig planlagt. Det mest planlagte bArnet. Fantastisk graviditet, fin fødsel, barsel av en annen dimensjon, den beste permisjonen. Virkelig anbefales. Minus siden er at jeg ble jo eldre, 36 år, har ikke samme energi som med de to første. Plussiden er at jeg har to eldre sønner som stepper inn når det skal underholdes, lekes osv. Anonymkode: 2a948...93b
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2019 #15 Skrevet 3. mars 2019 Tusen takk for at så mange tok seg tid til å svare. ❤️ Syns det var gode og positive svar Anonymkode: 8d3fe...332
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2019 #16 Skrevet 3. mars 2019 På 27.2.2019 den 15.06, Anonym bruker skrev: Jeg er 31 år og har en gutt på 4 år og en på 8 mnd. Jeg har alltid trodd at jeg vil være fornøyd med to barn. Men så har jeg et så sterkt ønske om barn Nr 3. Jeg tenker på fordeler og «ulemper». Kan noen dele erfaringer? Er sååå redd for at Nr 3 skal tippe «lasset», samtidig er jeg redd hvis jeg angrer på at vi ikke prøvde på Nr 3. 😉 Anonymkode: 8d3fe...332 Det er herlig kaotisk med tre barn❤️ Nå er de skolebarn og det er minst like travelt som da de var små, men de gir meg så mye glede og kjærlighet tilbake🥰 Ser faktisk ikke en eneste ulempe. Så lenge du har kapasitet til det da😁 Vil til og med ha flere😅 Anonymkode: 76a39...ba0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå