Gå til innhold

Konge blå sofa eller vinrød? 🛍 interiør hjep takk👀

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha mørke vegger, med mye lys. Litt hotell følelse preg over stilen min. Jeg hadde bestemt meg for en konge blå sofa, men så kom jeg over en vinrød. Den var knall lekker. Men redd jeg skal bli lei rød? Passer den til andre veggfarger om noen år?  Noen som har erfaring med rødt? Aldri hatt rødt i hus før 🧐 

her er bilde av rød fargen jeg vurderer.

D20B5CA9-A3B4-4B7E-BB7E-4178B315C0BF.jpeg

Anonymkode: 6f31d...cbb

Skrevet

Jeg ville valgt blå, det er mer varig enn vinrød.

Lettere å bytte ut puter, tepper og annet interiør enn selve sofaen.

Anonymkode: d59fb...4c8

Skrevet

Vinrød er mye vanskeligere å passe til andre farger, og det er heller ikke så pent mot julerødt. Har du bilde av den blå?

Anonymkode: a78ea...cf0

Skrevet

Er du sikker på du vill ha slik veloure sofa? Det er århundrets støvsamler, spesielt i mørke farger! 

Anonymkode: 46e95...df6

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville valgt blå, det er mer varig enn vinrød.

Lettere å bytte ut puter, tepper og annet interiør enn selve sofaen.

Anonymkode: d59fb...4c8

Der sa du noe 😧 det har ikke jeg tenkt på en gang 😬 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er du sikker på du vill ha slik veloure sofa? Det er århundrets støvsamler, spesielt i mørke farger! 

Usikker.. har ikke bestemt meg enda. Noen sier at velour trekke til seg mye, og noen sier at dei ikke gjør det. Så jeg vet ikke hva jeg skal velge 😯

Skrevet

Synes den vinrøde sofaen var nydelig 😍 Vanskelig å si hvilken som er finest siden du ikke har lagt ut bilde av den blå. Men; mange fine farger som står til vinrød (utenom julerød!) Alle jordfarger og duse farger passer utmerket 😉

Men velger du grå vegger, ville jeg ha valgt kongeblå sofa. 

Jeg synes blå passer godt til kalde farger, vinrød til varme farger 👍

Lykke til med valget 😊

Anonymkode: c62bc...45b

Skrevet

Jeg skal akkurat kjøpe sofa nå. Har sett noen utrolig lekre farger. Akkurat nå kunne jeg hatt behov for en energirik farge. Men så begynner jeg å tenke to-fem-ti år frem i tid, og da ser jeg at det kanskje ikke er det jeg ønsker meg på sikt. Jeg tenker at sofa er en såpass stor investering at det ikke er noe jeg har tenkt å bytte ut med få års mellomrom.

Så jeg har bestemt meg for å gå for en mer tidløs farge som jeg heller kan sprite opp med tilbehør i litt sterkere farger.

Anonymkode: 51844...09c

Skrevet

Rød sofa fungerer helt fint. Så lenge du liker fargen. Jeg er veldig glad i å ha varme farger i ellers kjølig interiør. 

Men for å være helt ærlig - med tanke på langsiktighet tror jeg at jeg ville unngått fløyel. Det er mega-in nå, og ganske særpreget. Det betyr sannsynligvis at det oppleves som velldig umoderne om noen år. Litt ala shabby chic og veggord. 

Men hvis du bare har et fem til ti års perspektiv på sofaen, synes jeg du skal gå for den. Rød eller blå, etter hva du selv synes er finest. 

Anonymkode: 77c53...d86

Skrevet

Jeg har Mr.big fra bolia i dyp rød velour. Elsker den sofaen😍

Anonymkode: ef937...0f1

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg skal ha mørke vegger, med mye lys. Litt hotell følelse preg over stilen min. Jeg hadde bestemt meg for en konge blå sofa, men så kom jeg over en vinrød. Den var knall lekker. Men redd jeg skal bli lei rød? Passer den til andre veggfarger om noen år?  Noen som har erfaring med rødt? Aldri hatt rødt i hus før 🧐 

her er bilde av rød fargen jeg vurderer.

D20B5CA9-A3B4-4B7E-BB7E-4178B315C0BF.jpeg

den er fin :)

Anonymkode: 06584...39d

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Usikker.. har ikke bestemt meg enda. Noen sier at velour trekke til seg mye, og noen sier at dei ikke gjør det. Så jeg vet ikke hva jeg skal velge 😯

Vel jeg hadde puter og gardiner i velour aldri aldri aldri mer!!

Skrevet

Jeg hadde gått for blå sofa. 

Anonymkode: bc570...b16

Skrevet

Jeg hadde tatt blå. Mere luksus over det. Rød blir litt bordell syns jeg. 

Anonymkode: ccf74...16e

Skrevet

Blått er sååå kjedelig - gå for rød. vi har akkurat skaffet oss det 😁. Ikke vanskelig å kombinere i det heletatt! Vi har en helt annen stil, men har kombinert med blomsterputer og mørkegrønne. 

Anonymkode: 5366c...aa1

Skrevet

Kongeblå. Du kan støvsuge veloursofaen helt fint. Rødt er vanskeligere i forhold til matching av interiør og bytting av stiler. Vokste opp med en slik rødfarge på en del av møblementet (sofa&stoler). Det var veldig vanskelig å bytte ut stilen. Måtte være noenlunde den samme over mange år. Kongeblå kan du matche med hvit, grå, annen blåfarge osv.

Anonymkode: 17310...c69

Skrevet

Takk for mange tips 😀 Jeg tror det må bli blå sofa. Som dere sier, rødt blir veldig vanskelig med tanke på stil skifte 🥰

Skrevet

Vi nordmenn er så redde for farger. Syns den vinrøde var knallfin, og om man finner riktige toner på ting så passer både gult, blått, grønt, lilla og jordfarger helt fint med den fargen. 

Greit nok at du kanskje ønsker andre farger på veggene om noen år, men da har du blitt vant til fargen, og klarer helt fint velge en eventuelt lys farge som passer til. Kan være enig i at hvitt til vinrødt kan bli litt hardt, men det finnes mange farger mellom mørkt og hvitt, altså ;) Og når du nå først tenker mørke vegger tror jeg faktisk en kongeblå sofa kan gjøre hele rommet veldig mørkt?

Anonymkode: b4f1e...630

Skrevet

Den røde var fin, men veldig trendy. Redd den kan bli håpløst stygg om få år. Kombinasjonen velour, nagler, pompøs form og vinrød blir fort vår tids flaskegrønne brystningspanel. 

Anonymkode: 3b4da...30e

Skrevet

Foreldrene mine har en stor og flott sofa i rødt stoff. Ikke velur da, mer grovt. Den er så nydelig og har spurt mamma et par ganger om de ikke skal bytte ut snart så jeg kan ta den over 😅 

De har hatt den ca 15 år. Ikke opptatt av trend. 

Anonymkode: f6e85...233

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...