Gå til innhold

Aaahhh 😖 Hvordan få rein en hvit Howard sofa?

Anbefalte innlegg

Hater meg selv litt som bare måååtte ha denne sofagruppa! Jeg elsker den, jeg syntes den er (var) flott! Men så kom den hjem og i bruk. Nå er den full av nupper og flekkete 🤦🏼‍♀️ Selvfølgelig. Har to små barn og, og jeg nekter de jo ikke å sitte der. Men nå er den altså så ufin at jeg har lyst til å kaste hele greia!! ... med mindre noen her har noen tips til å få ordna opp i makkverket?

Har tatt av trekkene og vasket med vanish, men nuppene er og blir der altså! Og flekkene/skjoldene på armelenene og ryggen, de sitter som støpt!! Har sprayet med vanish og vann og men får det ikke reint. Noen tips?

Anonymkode: 1a41c...d5e

Fortsetter under...

Så de hadde noe rensemiddel til stoff på Europris, men har ikke prøvd det selv da. Bare så det i dag, at de hadde noen renseprodukter stående i skoavdelingen som var til sofa, vogn o.l. på en spray/spruteflaske.

Nupper får du vel bare vekk med en nuppefjerner?

Anonymkode: 62e48...f07

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nuppene kan kanskje tas med nuppefjerner, men ellers er mitt beste tips å kjøpe sofa i en mer varig farge. 

Anonymkode: 09418...308

Ja, neste kjøp av møbler blir ikke hvite skal jeg si deg 😅

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så de hadde noe rensemiddel til stoff på Europris, men har ikke prøvd det selv da. Bare så det i dag, at de hadde noen renseprodukter stående i skoavdelingen som var til sofa, vogn o.l. på en spray/spruteflaske.

Nupper får du vel bare vekk med en nuppefjerner?

Anonymkode: 62e48...f07

Ooh takk for tipset! Det kan umulig skade å prøve 😅

Har beige sofa i Howardtypen. Når jeg er flink og setter inn sofaen med impregnering, er det mye lettere å holde den ren. Bruker billig impregnering fra Biltema. Så støvsuger jeg hele saken en gang i måneden hvor jeg samtidig går over med nuppefjerner. 

Blir det skikkelige flekker går hele trekket i vaskemaskinen på 30 grader og lav senrifuge.

Annonse

5 minutter siden, HvittHus skrev:

Har beige sofa i Howardtypen. Når jeg er flink og setter inn sofaen med impregnering, er det mye lettere å holde den ren. Bruker billig impregnering fra Biltema. Så støvsuger jeg hele saken en gang i måneden hvor jeg samtidig går over med nuppefjerner. 

Blir det skikkelige flekker går hele trekket i vaskemaskinen på 30 grader og lav senrifuge.

Har du noen tips til hvordan løse dette (bildet)

image.jpg

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du noen tips til hvordan løse dette (bildet)

image.jpg

Biltema sin skumrens er glimrende til å få bort slike flekker. Legger på et godt lag med skum, lar det trekke inn, for så å vaske det ut igjen med våt klut. Den skal egentlig støvsuges ut, men jeg synes ikke det blir så godt resultat da. Bare husk å legge på et lag over hele armlenet slik at du ikke får skjolder.

https://www.biltema.no/bilpleie/bilvask/interiorrengjoring/tekstilrens-2000017073

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje prøve dampmaskin/renser? 

Ang nuppene, så pleier jeg å bruke barperhøvel, sånne billige som har kun to blader. 

Anonymkode: 2b323...e2f

Ødelegger jeg ikke stoffet da? 😬

21 minutter siden, HvittHus skrev:

Biltema sin skumrens er glimrende til å få bort slike flekker. Legger på et godt lag med skum, lar det trekke inn, for så å vaske det ut igjen med våt klut. Den skal egentlig støvsuges ut, men jeg synes ikke det blir så godt resultat da. Bare husk å legge på et lag over hele armlenet slik at du ikke får skjolder.

https://www.biltema.no/bilpleie/bilvask/interiorrengjoring/tekstilrens-2000017073

Tusen takk for tips! Dette skal absolutt prøves!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...