Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #1 Skrevet 27. februar 2019 Hvordan er det på skolene rundt omkring? Har deres barn på 1.og 2.trinn IPad (en IPad pr elev)? Mine barn har det ikke, men vet om en del skoler som har. Hva tenker dere - fordeler med IPad? Eller ikke? Anonymkode: f450c...09a
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #2 Skrevet 27. februar 2019 Har en i 2. klasse og alle på skolen har fått utdelt hver sin iPad. Jeg synes det er veldig bra! Nå er det gøy for henne å jobbe med skolearbeid og lekser siden matte osv. ofte er mattespill hvor oppgavene blir komplisert jo høyere opp du kommer osv. Sjeldent sutring ved lekser nå noe det var gjennom hele 1. klasse Anonymkode: 75740...cf1
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #3 Skrevet 27. februar 2019 Ja, mine har det. Helt ærlig synes jeg det er noe herk. Ofte virker ikke appene de skal gjøre lekser på, det er fort gjort at de minste «sklir» over på andre aktiviteter på iPadene hvis vi ikke følger med, og det blir mer enn nok skjerm uansett. Jeg har heller ingen tro på at iPader øker barnas datakompetanse. Anonymkode: 06d8c...9bd
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #4 Skrevet 27. februar 2019 Alle elever har fått ipad her. Håpløst! Siden de fikk den har de brukt mye mere tid med nesen i skjermen. Og så sitter de og skriver med pekefingeren hele tiden. Det går sakte og gir lik null motorisk trening. I tillegg blir det en forventning om at alt skal gjøres morsomt og lokkende og belønnes. Anonymkode: 439d2...118
Tøystykke Skrevet 27. februar 2019 #5 Skrevet 27. februar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Alle elever har fått ipad her. Håpløst! Siden de fikk den har de brukt mye mere tid med nesen i skjermen. Og så sitter de og skriver med pekefingeren hele tiden. Det går sakte og gir lik null motorisk trening. I tillegg blir det en forventning om at alt skal gjøres morsomt og lokkende og belønnes. Anonymkode: 439d2...118 Skriver med PEKEFINGEREN???
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #6 Skrevet 27. februar 2019 De har ikke hver sin ipad nei;men de har X antall ipader som blir brukt ved behov på skolen. Ikke har vi nettbrett hjemme heller. Vi klarer oss fint med pc Anonymkode: d372e...273
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #7 Skrevet 27. februar 2019 Mine har fått iPad. Det jeg synes er minuset med det er at det kommer ikke med noe form for advarsel om at på hjemmenettet så er det ingen restriksjoner for hva de kan søke opp på safari. Det finnes heller ingen mulighet for å sette på noen sperrer eller foreldrekontroll i motsetning til den vi har privat. Anonymkode: 6566d...76e
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #8 Skrevet 27. februar 2019 7 minutter siden, Tøystykke skrev: Skriver med PEKEFINGEREN??? Tastaturet på ipaden legger ikke akkurat opp til touch-metoden.... Anonymkode: 439d2...118
Tøystykke Skrevet 27. februar 2019 #9 Skrevet 27. februar 2019 Har et førskolebarn som skal få utdelt iPad til høsten. Helt ærlig kommer det til å holdes på et minimum og vi vokter henne som en hauk. De har pr idag ikke nettbrett og lærer å skrive for hånd.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #10 Skrevet 27. februar 2019 På vår skole har alle fått chromebook. Er ikke helt sikker på hva jeg synes om det for de skriver ikke mye for hånd. Anonymkode: 49c19...306
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #11 Skrevet 27. februar 2019 Helt genialt, det Er jo fremtiden, enten man liker det eller ei. Her skriver de minst like mye for hånd som på IPad. Bare det at læreren kan sitte hjemme å høre alle elevene lese norskleksa si, gjør at alle elever får den oppfølgingen som hver enkelt elev trenger og det samme i matte. Så her er vi superfornøyd med iPad 🙌🏻 Anonymkode: ecf7f...a6e
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #12 Skrevet 27. februar 2019 Barneskolen her har en data og en ipad pr elev, men ingen får de med hjem slik jeg vet endel andre får. Rektor satser på it i skolen, men er veldig bevist på at ungene skal lære å skrive og regne på gamlemåten. It er ett hjelpemiddel ikke hovedlørmiddel. Nå flyttet begge ungene inn i ny skole mens de gikk på barneskolen, slik at skolen hadde mulighet til å bruke penger på it. Alt annet var nytt og ingenting trenger vedlikehold. Ungdomskolen får alle en data de bruker på skolen og får med seg hjem hver dag. Barneskolen og ungdomskolen bruker mye av de samme programmene, de samarbeider slik at ungene er kjent med programmene de skal bruke på ungdomskolen. Ikke alt de bruker på barneskolen som de gjør på ungdomskolen, men de har fått litt opplæring og da går overgangen enklere for de fleste (hadde bonusbarn som var eldre enn mine, de hadde ikke data og ipad på barneskolen og de brukte mye tid og energi på å sette seg inn i alt når de startet på ungdomskolen) Anonymkode: ddb35...a5b
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #13 Skrevet 27. februar 2019 Her får alle iPad fra første skoledag. Ser mange fordeler med det. Alle lekser gjøres via iPad, så de kan ikke skylde på å ha glemt bøker på skolen. De får ikke bruke noen andre apper enn de skolen tillater, så det er kun læringsapper på de. De får ikke lov å bruke safari heller. Anonymkode: 364a4...6c2
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #14 Skrevet 27. februar 2019 Min andreklassing får det til høsten. Jeg er spent og positiv. Anonymkode: 4bfdd...1ea
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #15 Skrevet 27. februar 2019 Vi er kjempefornøyde med i pad i 1. Klasse 😁 De har jo lekser på ark også. Vi lever i 2019. Fint at barna lærer seg teknologi 😊 Anonymkode: 89ca1...06f
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #16 Skrevet 27. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi er kjempefornøyde med i pad i 1. Klasse 😁 De har jo lekser på ark også. Vi lever i 2019. Fint at barna lærer seg teknologi 😊 Anonymkode: 89ca1...06f Du lærer ikke mye teknologi på en ipad. Du lærer stort sett at om du trykker på kameraikonet kan du ta bilde osv. Det er så forenklet at det ikke er mye datalærdom i det i det hele tatt. Anonymkode: 439d2...118
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå