Gå til innhold

Bilde av utslett, noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestilt legetime altså. Men fått den om en stund og lurer veldig på hva dette er. Utslettet kom akutt og har vedvart i større eller mindre grad i over en mnd. Noen som har opplevd eller sett noe som ligner? Vet utslett kan være veldig like og at lege må diagnostisere... Men dette begynner å plage/bekymre meg... Bildene er fra håndledd, innside albue og lår. Har også bak kne 

🙄 

IMG_20190226_155255.jpg

IMG_20190226_155248.jpg

IMG_20190226_155235.jpg

Anonymkode: 26af2...09a

Skrevet

Psoriasis?

Anonymkode: eae20...f46

Skrevet

På bildene ser det ut som utslettet ligger under huden, nesten som blåmerker/blodutredelser, stemmer det? Eller blir jeg lurt 😛

Klør det? 

Det kan ligne på alt fra atopisk eksem, psoriasis og allergisk reaksjon til blodutredelse og litt mer hastende ting.

Mest sannsynlig er det jo ikke noe farlig, men når har du time? Har du vært plaget med utslett/allergi tidligere? 

Anonymkode: ce941...74b

Skrevet

Atopisk eksem siden det ser ut som ett barn. Få henvisning til hudlege, slik at dere kan få det under kontroll. 

Anonymkode: 62d4a...ecf

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På bildene ser det ut som utslettet ligger under huden, nesten som blåmerker/blodutredelser, stemmer det? Eller blir jeg lurt 😛

Klør det? 

Det kan ligne på alt fra atopisk eksem, psoriasis og allergisk reaksjon til blodutredelse og litt mer hastende ting.

Mest sannsynlig er det jo ikke noe farlig, men når har du time? Har du vært plaget med utslett/allergi tidligere? 

Takk for svar. Hmm det på håndleddet og låret ser jeg er utpå huden, da det er fortykket noe og med litt nupper. Det i albue og bak kne ligger mer som en rød farge helt med huden... De runde på lårene er forhøyet og mer avgrenset. Jeg tror ikke det kan være blødning under huden...men vet jo ikke.. Det klør veldig til tider, spesielt bak kne og innside albue. Bruker eurax med noe effekt... Har time 27.mars.. Føler det er veldig lenge til... Hi

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Atopisk eksem siden det ser ut som ett barn. Få henvisning til hudlege, slik at dere kan få det under kontroll. 

Anonymkode: 62d4a...ecf

Det er en voksen. Jeg er 34 år. 

😊

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klør det? 

Og ang allergier. Kun pollenallergi.. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. Hmm det på håndleddet og låret ser jeg er utpå huden, da det er fortykket noe og med litt nupper. Det i albue og bak kne ligger mer som en rød farge helt med huden... De runde på lårene er forhøyet og mer avgrenset. Jeg tror ikke det kan være blødning under huden...men vet jo ikke.. Det klør veldig til tider, spesielt bak kne og innside albue. Bruker eurax med noe effekt... Har time 27.mars.. Føler det er veldig lenge til... Hi

Da kan det se/høres ut som atopisk eksem eller psoriasis. Kjøp hydrokortison (salve hvis du er veldig tørr, krem hvis det ikke er tørt) reseptfritt på apoteket og smør 2-3 ganger om dagen. Ta vare på bildene i tilfelle den hjelper så mye at det blir borte til du skal til legen (er jo lov å håpe) 😛

Skrevet

Har du én flekk som er betydelig større enn de andre?

Skrevet
3 minutter siden, Fru Banderas skrev:

Har du én flekk som er betydelig større enn de andre?

Ja bak kneet er det største området. Ellers er det litt annerledes flekker på låret. Føles ikke som samme type utslett... 

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da kan det se/høres ut som atopisk eksem eller psoriasis. Kjøp hydrokortison (salve hvis du er veldig tørr, krem hvis det ikke er tørt) reseptfritt på apoteket og smør 2-3 ganger om dagen. Ta vare på bildene i tilfelle den hjelper så mye at det blir borte til du skal til legen (er jo lov å håpe) 😛

Takk. Skal sjekke det ut. Trodde alt med kortison var på resept. Skal kjøpe imorgen. Hi

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja bak kneet er det største området. Ellers er det litt annerledes flekker på låret. Føles ikke som samme type utslett... 

Søk opp pityriasis rosea.

Skrevet

Jeg hadde akkurat det samme da jeg var liten. På håndleddene, inni albuene og på anklene. Var alltid sånn om vinteren. Av og til fikk jeg væskefylte byller også. Fikk diagnose eksem den gang

Anonymkode: d6510...222

Skrevet

Ser ut som atopisk eksem. Hydrokortison(salva ikke kremen) er tingen. Minimer parfymerte produkter. Kan hende at du er allergisk mot matvarer eller annet som har kommet nå nylig.

Anonymkode: c1ed1...92a

Skrevet

Sånn går barnet mitt mange ganger i løpet ev vinteren. Tar bare på kortison så blir det borte. Typisk vinterhud. Har ikke vært hos legen og ser ingen grunn til det. Vanlig med atopisk eksem på barn.

Men det kan ju være noe annet barnet ditt har. Men de stedene eksamen sitter på er typiske. 

Anonymkode: fffa2...dac

Skrevet
3 timer siden, Fru Banderas skrev:

Søk opp pityriasis rosea.

Utslettet likner overhodet ikke, og det sitter uansett ikke på håndledd og i knehaser. 

Anonymkode: 5591c...5ad

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Utslettet likner overhodet ikke, og det sitter uansett ikke på håndledd og i knehaser. 

Anonymkode: 5591c...5ad

Jo, det er veldig vanlig at det sitter bak knærne.

Skrevet

Jeg har tre barn med atopisk eksem, og spesielt de to første bildene ligner veldig. Typisk at det kommer f.eks i knehasene og innsiden av albueleddet. Det ser ikke ut til at du har det så veldig hardt, så jeg ville prøvd med noe annet enn kortison først! Mine har hatt stor hjelp av en krem som heter AgrOsan (den hvite/grønne tuben), som jeg kjøper på helsekost. Smører hele kroppen etter dusj/bad, om kvelden og ellers etter behov. Kortison "sparer" vi til det er nødvendig. Ikke å anbefale å bruke det for mye! 

Anonymkode: ad45a...ec0

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har tre barn med atopisk eksem, og spesielt de to første bildene ligner veldig. Typisk at det kommer f.eks i knehasene og innsiden av albueleddet. Det ser ikke ut til at du har det så veldig hardt, så jeg ville prøvd med noe annet enn kortison først! Mine har hatt stor hjelp av en krem som heter AgrOsan (den hvite/grønne tuben), som jeg kjøper på helsekost. Smører hele kroppen etter dusj/bad, om kvelden og ellers etter behov. Kortison "sparer" vi til det er nødvendig. Ikke å anbefale å bruke det for mye! 

Anonymkode: ad45a...ec0

Skal prøve den kremen. Takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...