Gå til innhold

Dere som kan stueblomster, hva henter denne, og er den noe å beholde, evt hvordan behandle den?🤷‍♀️🙈🌿 Har lagt ved bilder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker den, men aner ikke hva jeg skal gjøre med den. Bladene blir brune og dør, samtidig har jeg hatt den i ca 2 år nå, og plutselig kom det nye skudd og blader øverst nå før jul. Det er de første bladene som har kommet, og nå er jeg i tvil på hva jeg skal gjøre. Skal jeg dumpe den, eller la den stå der med døde blader, eller finnes det noe jeg kan gjøre som hjelper den å komme seg igjen?🙄🤔😅

20190225_115953.jpg

20190225_120019.jpg

20190225_115946.jpg

20190225_120029.jpg

Anonymkode: 20717...220

Fortsetter under...

Skrevet

Hvor lenge er det siden du pottet den om og gav den noe næring da? Synes det ser ut som den har litt liten potte?

Jeg ville pottet den om, litt større potte, ny jord og litt næring. Dratt av de ødelagte/tørre bladene og satset på at den kom seg.

Anonymkode: 29b6b...c95

Skrevet

Grønne planter trenger forresten også å bli tørket støv av med en mikrofiberklut og få en lett dusj med vann av og til ;)

Anonymkode: 29b6b...c95

Skrevet

Åå, dette var også noe å tenke på, skal prøve å å få den opp i en større potte😄 Næringen får den sammen med de andre, så den er grei, tror jeg🙄😊

Det har hendt at jeg tørker støv av den, for den der ikke noe fin ut nedstøvet😅

Anonymkode: 20717...220

Skrevet

Den heter ficus lyrata. Også kjent som fiolin-ficus. Fjern døde blader og gi litt næring. 😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...