Gå til innhold

Flytte til Konnerud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er opprinnelig fra Konnerud, men ikke bodd der på 10 år. Vurderer nå å flytte tilbake, med mann og barn.

Hvordan er det der oppe nå? Ift barnevennlighet,barnehager, barneskoler, Svensedammen..
Eneste jeg får høre av bekjente er at det er mye narkotika der oppe, men antar det er like mye nede i Drammen?! Dette går vel mer på omgangskrets, miljøet man vanker i osv.

Hvordan er tilbudet rundt idrett? 

For/imot? :) 

Anonymkode: b869c...ac4

Skrevet

Har bodd her de siste ti årene, har to barn på Konnerud skole. Veldig fornøyd. Konnerud il ha blitt veldig stort, og veldig variert tilbud. 

Det bor jo endel politi her oppe, som jobber i Buskerud, og dette med mye narkotika her stiller jeg meg noe undrende til. Det har sine kretser/miljø, som alle andre bydeler, men er definitivt ikke en bydel kjent for mye narkotika. Av bydelene i Drammen er denne den med desidert roligst miljø. Men nå har det også vært satset endel på aktiviteter for barn og unge, og forebyggende tiltak her. 

Anonymkode: 5178c...d9a

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har bodd her de siste ti årene, har to barn på Konnerud skole. Veldig fornøyd. Konnerud il ha blitt veldig stort, og veldig variert tilbud. 

Det bor jo endel politi her oppe, som jobber i Buskerud, og dette med mye narkotika her stiller jeg meg noe undrende til. Det har sine kretser/miljø, som alle andre bydeler, men er definitivt ikke en bydel kjent for mye narkotika. Av bydelene i Drammen er denne den med desidert roligst miljø. Men nå har det også vært satset endel på aktiviteter for barn og unge, og forebyggende tiltak her. 

Takk for svar. 
Ja, jeg stilte meg også undrende til dette. Og dette kom jo da fra bekjente som er bosatt et helt annet sted. Så vet ikke hvor det kom fra.

Har fått med meg satsingen rundt aktivitet, noe jeg syns er veldig positivt. Har jo selv drevet aktivt med både fotball og håndball i Konnerud IL, men vet ikke helt hvordan tilbudet er nå.

Selv heller jeg mer mot Jordbrekk og Vestbygda skole :) Så får vi se når tiden kommer!

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. 
Ja, jeg stilte meg også undrende til dette. Og dette kom jo da fra bekjente som er bosatt et helt annet sted. Så vet ikke hvor det kom fra.

Har fått med meg satsingen rundt aktivitet, noe jeg syns er veldig positivt. Har jo selv drevet aktivt med både fotball og håndball i Konnerud IL, men vet ikke helt hvordan tilbudet er nå.

Selv heller jeg mer mot Jordbrekk og Vestbygda skole :) Så får vi se når tiden kommer!

For de som står i det (narkotika) så føles det sikkert veldig stort, og det er godt mulig har det har blitt mer de siste årene en det har vært før. Men sånn sett i perspektiv, og sammenlignet med resten av byen, så er det nok ikke så ille (ref politi jeg har snakket med da, jeg har ikke noe statestikk) :)

Ang idrett så sendte vi ene vår på allidrett i år, for at han skulle få prøve litt forskjellig. Og for to foreldre som på ingen måte satset på idrett som unge (jeg hadde hest, og mannen min gamet, hvis det teller da 😂) så ble vi nesten overrasket over alle mulighetene... Det er fotball, ski, bandy, og for de som ikke liker den type sport så finnes sjakk, hørte et rykte om datagaming osv osv, så det er virkelig noe for alle. Samtidig har du IFO istedenfor Sfo, og skolen har full fokus på uteliv og aktiviteter. Så dette er ikke en bydel for de som er late, for å si det sånn 😅

Vestbygda skole har jeg hørt at har blitt fin. Snakket med noen lærere jeg kjenner, og etter at de fikk byttet ut den gamle rektoren så har både arbeidsmiljøet og læremiljøet blitt mye bedre. 

Skrevet

Jeg bor på Konnerud og har 2 barn, største barnet er 17 år. Stiller meg og veldig undrende til narkotika problem. På ungdomskolen så var det ingen i mitt barns omgangskrets som verken drakk, røyket eller gjorde noe annet tull. Og mange opptatt av å gjøre det bra på skolen. 

Ellers så er vi veldig fornøyd med Konnerud skole. 

Anonymkode: cbd30...b8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...