Gå til innhold

Er Marius og Markus fine eller kjedelige navn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gratulerer med tvillinger i vente!

Fine navn, men kan være en fordel for gutta å ha navn som ikke er så like. Folk kommer til å ha trøbbel nok som det er med å se dem som to ulike mennesker. Tvillinger behandles (for) ofte som en enhet. 

Hilsen tvillingmamma ❤️

Anonymkode: 26e02...fc1

Jeg liker ikke navnet Marius. Tenker på den ynkelige romanfiguren «Lille Marius» og han ufyselige sønnen til Mette-Marit, som også blir kalt lille Marius. Hvis sånn i prinsippet er jo Marius et tradisjonsrikt navn, så det er mer snakk om smak og behag, og assosiasjoner her i Norge.

Felix og Leon synes jeg ikke er noe fine i det hele tatt. Dessuten er vel disse motenavnene allerede relativt oppbrukt. Blir helt matt av alle Felixene som nok snart vil befolke landets fengsler.

Magnus er det eneste fine navnet etter min mening.

Anonymkode: d325c...462

Annonse

Synes det helt ok fine navn, helt vanlige. Men synes de blir litt vel like, men samtidig litt forskjellig stil. Markus og Fredrik er bedre. Felix og Leon er jo en helt annen stil igjen men fine navn det også. 

Anonymkode: d1a43...09d

Må jo si st jeg har en forkjærlighet for Markus med K. Har selv en sønn som heter det ❤️

Når det kommer til tvillingpar, ville jeg kanskje valgt noe som ikke var så likt, men det er meg da :) 

Anonymkode: d4e64...fdc

Takk for svar

er far som ønsker de navnene,men er helt enig at de er for like.

Liker best Leon og Magnus selv, men far vil ikke ha Leon eller Felix.

og jeg helst Magnus i alle fall, og Far liker best Fredrik, etter Marius og Markus,men han vil ikke rokkere på navnene.

Felix liker storebroren

Anonymkode: 975b2...eb2

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...