Gå til innhold

Er ikke dette litt spesielt av svigers?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For det første, ja, det er filleting og jeg hever meg over det, men trenger å lufte dette litt🙈

For å si det, jeg har et kjempegodt forhold til svigermor og de har mer med barna å gjøre enn mine foreldre, så ingenting å utsette der, MEN...

En ting jeg synes er så rart. HVER gang de spiser her så spør de/hinter om å få med rester hjem. Hete seg kaker eller mat. Greit nok om d er mye igjen, men de spør om å få med 6 snitter hjem når det er 10 igjen liksom🙈

Sist hadde jeg kjøpt ei vin jeg vet hun også liker. Satt den på bordet til maten og jeg tok et halvt glass. Hun ville ikke ha vin til maten, men skrudde på korken før de dro og la den i veska😑🙈 og sa: Da tar jeg mine to glass i morgen istedet siden jeg kjørte i dag!

Jeg synes det er så rart. Merkelig oppførsel? Eller? 

De er fra en annen kant av landet enn jeg, så mulig det er vanlig på Vestlandet?

Anonymkode: e8f44...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hæ? Det er jo virkelig snodig oppførsel 😳

Jeg hadde nok spurt hvorfor hun tok vinen min med hjem, hvis hun puttet vinen i vesken. 

Anonymkode: 79470...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig snodig... Har de dårlig råd eller noe? Uansett rart. Men kanskje ikke så farlig heller - jeg ville nøyd meg med å humre litt over denne oppførselen hvis de ellers er ok.

Anonymkode: 418e7...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veldig snodig... Har de dårlig råd eller noe? Uansett rart. Men kanskje ikke så farlig heller - jeg ville nøyd meg med å humre litt over denne oppførselen hvis de ellers er ok.

Anonymkode: 418e7...b7d

De har god råd. Jeg også velger og humre av det, de er supre ellers! 

Bare så utrolig merkelig. 

Anonymkode: e8f44...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg har budd på vestlandet heile livet mitt, og aldri opplevd slikt. Viss det er eit stort selskap, med mykje mat, blir ofte restene fordelt, slik at verten får plass i kjøleskapet. Har aldri opplevd at nokon stikk av med vinflaska! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser ofte hos mine foreldre og de hos oss, og om det er veldig god mat så hender det rett som det er at både vi og de spør om å ta med litt hjem. Når det er sååå godt at du bare MÅ ha litt til, men du klarer ikke mer akkurat da. 😛 Det går begge veier da. Like glad i mat alle sammen. ;)

Men å ta med seg vinflasken var veldig spesielt...

Anonymkode: e35f4...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig, virkelig pussig av svigers!

Å stikke av med vinflaska er jo nesten litt sånn skapdranker-adferd.

Anonymkode: 9858d...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rareste. Min mor har dårlig råd og jeg kaster rester etter henne ! Vi kaster alt !! Hu tar med seg halve flasker som vi ikke orker drikke opp. Men hun spørr aldri og tar seg aldri til rette !! Hun kan si, noe mat du vil bli kvitt !? Men sjelden hun spørr: alltid jeg som maser maten av gårde. Fryser ned rester for vet hun vil ha det. Men den svigermora de er kokko 

Anonymkode: 5dfa8...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det rare er at de egentlig kun er søte og rause mennesker!

De er kloke, milde mennesker.. gir store pengesummer, stiller alltid opp etc.

Det er akkurat dette som er så rart🙈 

Vi sender alltid med folk rester om det er mye, men de både spør og tar. De var barnevakt her en dag og jeg hadde satt frem en bolle smågodt og skrevet: Til barnevakten. Når de skulle dra helte hun restene over i en brødpose og la i veska🤣🤭 Synes det er litt merkelig!

Anonymkode: e8f44...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Valkyriemamma skrev:

Eg har budd på vestlandet heile livet mitt, og aldri opplevd slikt. Viss det er eit stort selskap, med mykje mat, blir ofte restene fordelt, slik at verten får plass i kjøleskapet. Har aldri opplevd at nokon stikk av med vinflaska! 😅

Er ikke vanlig på Møre heller. Tror jeg hadde protestert vilt hvis svigermor hadde puttet vinflaska i veska 😱

Pinlig og frekt 😅

Anonymkode: 65340...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det rare er at de egentlig kun er søte og rause mennesker!

De er kloke, milde mennesker.. gir store pengesummer, stiller alltid opp etc.

Det er akkurat dette som er så rart🙈 

Vi sender alltid med folk rester om det er mye, men de både spør og tar. De var barnevakt her en dag og jeg hadde satt frem en bolle smågodt og skrevet: Til barnevakten. Når de skulle dra helte hun restene over i en brødpose og la i veska🤣🤭 Synes det er litt merkelig!

Anonymkode: e8f44...fa9

Serr...! 😱

Anonymkode: 65340...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha hjelpe meg. Både det med vinen og godteriet er jo helt merkelig. Aldri hørt om noen som gjør slikt. 

Litt spesielt å stikke av med restene også. 

Anonymkode: 8d3fc...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det rare er at de egentlig kun er søte og rause mennesker!

De er kloke, milde mennesker.. gir store pengesummer, stiller alltid opp etc.

Det er akkurat dette som er så rart🙈 

Vi sender alltid med folk rester om det er mye, men de både spør og tar. De var barnevakt her en dag og jeg hadde satt frem en bolle smågodt og skrevet: Til barnevakten. Når de skulle dra helte hun restene over i en brødpose og la i veska🤣🤭 Synes det er litt merkelig!

Anonymkode: e8f44...fa9

Viss dei er gode elles som eg forstår at dei er, så ville eg skrive det på kontoen for særegenheiter og ledd litt av dei i smug😊

Anonymkode: 7b64e...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

De er fra en annen kant av landet enn jeg, så mulig det er vanlig på Vestlandet?

Anonymkode: e8f44...fa9

Som vestlending kan jeg bekrefte at her er det heeeelt normalt å tigge middagsrester samt putte vertinnas vinflaske i veska når man drar hjem.

Hjelpes... 🙈

Anonymkode: 57e82...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... Synes jeg ser svigermor stikke av med vinflaska. Neste gang hadde jeg nok sørget for å plassere den flaska utenfor svigermors rekkevidde og tatt den med på kjøkkenet i det jeg reiste meg fra bordet etter middag. 

Anonymkode: 4b47a...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det raraste! Kva seier mannen din da? 

Og nei, det er ikkje vanleg på vestlandet. 

Anonymkode: de9a1...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spesielt.....

Men det virker som de er bra mennesker sånn ellers, så jeg tror jeg bare hadde prøvd så godt jeg greide å bare la de holde på uten å si noe til de. 

Jeg er forresten fra Nord-vestlandet, har aldri hørt noen oppføre seg sånn!! 

Anonymkode: 2277f...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhøflig og frekt. Uansett hvor snill man er ellers. 

Det er jo ingen som gjør sånt 🙈 

Anonymkode: 07d59...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...