Gå til innhold

Piping i øret - gravid - noen som har positive historier å dele ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir snart gal, når jeg først har lagt merke til det (i helga) så hører jeg etter konstant og har oppdaget at det mer eller mindre er der hele tiden. La merke til det for en måned siden, men tenkte egentlig mest at det var kjøleskapet eller andre lyder fra huset, så vet ikke helt om det har vært konstant siden da.. Lyden er som svak piping / klirring i glass, i venstre øre.

Uansett. Nærmer meg slutten av svangerskapet og skal snart føde, og dette er en av mange plager jeg har hatt - så nå blir jeg snart sprø. Og jeg blir sprøere av å tenke på at dette kanskje ikkje går bort etter fødsel ? Har ikke vært utsatt for skader eller høy lyd, har vært på øreskylling men det kom ikke ut noe, ingen i familien min er plaget med hørsel / øresus, har ikke høyt blodtrykk. Verken lege (nyutdannet) eller jordmor (erfarer) hadde hørt om at dette kunne skyldes svangerskap, men et kjapt googlesøk forteller meg at flere opplever dette i svangerskapet av forskjellige grunner. Likevel kommer det også treff på at folk sliter med dette hele livet.

Noen med positive historier/erfaringer om dette fenomenet?

Anonymkode: d7533...8c7

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg fikk plutselig øresus for noen år siden. Hadde hatt et migreneanfall en mnd før, uten at jeg vet om det har noen sammenheng. Var hos ØNH og de fant ingenting galt med ører eller hørsel. Fikk tips om en app som kan redusere bråket når du skal sove. Eller bare bruk litt musikk. Det vil gå over altså. Jeg har lyden enda men merker den ikke så ofte og når jeg skal sove går det fint, er så vant til det. Men husker jeg hadde lyst til å stikke kniver i ørene for å få det stille i starten. Så, ha på litt lav musikk nå også vil det bli mindre merkbart for deg senere.

Anonymkode: 5e4f2...ed3

Skrevet

Jeg har hatt tinnitus siden jeg gikk på barneskolen. Kanskje hele livet. Mamma og pappa plasserte meg foran høyttalere da jeg var liten, da de hørte på DRITHØY musikk, mistenker det er årsaken. 

Uansett, jeg er vant til det idag. Hører det ikke med mindre det er helt stille. Da hører jeg det og irriterer meg, men man BLIR vant til det i en viss grad.......

Skrevet

Jeg har også øresus. Ganske mye. Jeg har alltid elsket stillhet, det er tatt fra meg for alltid og det er en sorg. Men man venner seg til det. Håper det går bort for din del, hi. Gjør det ikke det kan du gå hjelpemidler vis legen din og spesialist.

Anonymkode: aa540...d24

Skrevet

Bare for å ha nevnt det, sjekk blodtrykket ditt. Noen kan få øresus ved høyt blodtrykk. 

Anonymkode: 5e01c...307

Skrevet

Øresus og lyder i øret kan og være et symptom på lavt stoffskifte

Anonymkode: e80a7...3d0

Annonse

Skrevet

Takk for alle svar. Håper det blir borte etter fødsel! 

Skrevet

Dytt i håp om å høre flere erfaringer om dette! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...