Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #26 Skrevet 20. februar 2019 Det første som slår meg er at du spiser altfor mye brødmat/knekkebrød. Dette burde i mye større grad erstattes med grønnsaker/plantebasert. Det fine med et plantebasert kosthold er at man kan spise så mye mer uten å være opptatt av kaloritelling og fettprosent! Jeg holder meg meget slank ved å spise stort sett grønnsaker (varierer masse) og ellers høy fettprosent i melk, smør, osv. Er ikke redd for fett, mager mat er fryktelig. Holder meg totalt unna sukker. Hvorfor spiser du kveldsmat? Det er ikke en god idé å legge seg mett. Man får mye gratis vektnedgang ved å la være å spise til kvelds. Klart man ikke skal legge seg skrubbsulten, men et lite glass kulturmelk eller en halv avokado er nok om man trenger noe. Et annet tips er å utsette frokost. Jeg drikker kun té noen timer etter jeg har stått opp. Spiser på jobb rundt 11. Det er en myte at man MÅ spise for å ‘sette i gang forbrenninga’. Få tilbake kontakten med kroppen! Anonymkode: c5040...13c
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2019 #27 Skrevet 20. februar 2019 Jeg har Lifesum på norsk. Med norske matvarer. Det meste jeg spiser er der! Husk og legg inn riktig mengde. Men kutt ut brødmaten. Jeg spiser mye proteiner,spinat og lyst kjøtt. Bruk en god pulsklokke (med pulsmåler rundt brystet) under trening. En god økt bør vare 1 time og styrketrening forbrenner man mindre enn jogging f.eks. Mange tror man forbrenner så mye mer enn man faktisk gjør på trening. Tren 4-5 ganger variert i uken. Og husk at småspising er kalorityv! 5 uker er ikke lenge. Du må være tolmodig. Jeg har aldri merket det på vekten,kun på cm. Måler meg hver fredag. Anonymkode: 75d5e...af4
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2019 #28 Skrevet 21. februar 2019 Slanking innebærer ikke smør, salami og majones i min verden, hvertfall. Frokosten din er 1000 kcal nesten. Anonymkode: 61cbd...721
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2019 #29 Skrevet 21. februar 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Står matvarene på norsk også? Alt annet er norsk bortsett fra matvarene🤪 Anonymkode: 31763...cab Du kan scanne strekkoden på veldige mange ting og bare legge inn riktig mengde. Anonymkode: 781f4...971
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2019 #30 Skrevet 21. februar 2019 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Frokost foreksempel: 1 eller 2 skiver med hjemme bakt Skappel brød. Med hvitost eller salami. Litt smør og litt majones. Eller smoodie laga av banan, bringebær, egg og ekstra lett melk. Lunsj: 1 skive eller 2-3 knekkebrød med pålegg. Eller smoodie. Middag: Max 1 potet visst vi har de. Grønnsaker, kjøtt eller fisk. Kvelds: skive eller frukt og bær. Cottage cheese med yoghurt. Eller havregrøt. Trener 3 gg i uka på trenings senter. Styrketrening med vekter i ca 1 time hver gang. Går tur på ca 1 time 2-3 gg i uka. Har somregel mellom 10.000-14.000 skritt på skritt telleren hver dag. Men hvorfor går ikke vekten ned???? Har gått snart 5 uker... har spist litt godt i helgene bare. Drikker ihvertfall 3 liter med vann for dag og kaffi. Takk😋😃😎 Anonymkode: 31763...cab Du spiser for mye brød/karbohydrater og kutt ut lettproduktene. Lettprodukter er ikke bra for helsa da de inneholder karbohydrater og smaksforsterkere i stedet for det naturlige fettet. Man blir ikke tykk av å spise fett. Jeg ville bestilt en veiledningstime hos kostholdsveileder Kristine Oddvin Andersen. Hun tenker helhetlig og har veldig mye kunnskap! Koster 980 kr for 75 min veiledning på Skype. Grunnen til at man ikke går ned i vekt kan være mange, alt fra for dårlig sammensatt bakterieflora i tarmen til ubalanser i vitaminer eller mineraler. Kroppen er kompleks og finjustert. Kroppen er heller ingen kalkulator så å telle kalorier er fånyttes Anonymkode: f0b5f...4e4
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 21. februar 2019 #31 Skrevet 21. februar 2019 Du burde laste ned lifesum og bruke det jeg kuttet i kalorier og kuttet ut godteri og sukkerholdig brus. Gått ned 10 kg siden nyttår
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2019 #32 Skrevet 21. februar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Slanking innebærer ikke smør, salami og majones i min verden, hvertfall. Frokosten din er 1000 kcal nesten. Anonymkode: 61cbd...721 Du har misforstått. Kroppen er kompleks og finjustert, men på ingen måte en kalkulator. Uendelig mange faktorer som påvirker hvorvidt man går ned i vekt. Synd at folk fortsatt har så lite kunnskap og dermed enda har fettfobi Sukker og hvetemel er ofte de store syndebukkene til overvekt og helseproblemer Anonymkode: f0b5f...4e4
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2019 #33 Skrevet 21. februar 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Det første som slår meg er at du spiser altfor mye brødmat/knekkebrød. Dette burde i mye større grad erstattes med grønnsaker/plantebasert. Det fine med et plantebasert kosthold er at man kan spise så mye mer uten å være opptatt av kaloritelling og fettprosent! Jeg holder meg meget slank ved å spise stort sett grønnsaker (varierer masse) og ellers høy fettprosent i melk, smør, osv. Er ikke redd for fett, mager mat er fryktelig. Holder meg totalt unna sukker. Hvorfor spiser du kveldsmat? Det er ikke en god idé å legge seg mett. Man får mye gratis vektnedgang ved å la være å spise til kvelds. Klart man ikke skal legge seg skrubbsulten, men et lite glass kulturmelk eller en halv avokado er nok om man trenger noe. Et annet tips er å utsette frokost. Jeg drikker kun té noen timer etter jeg har stått opp. Spiser på jobb rundt 11. Det er en myte at man MÅ spise for å ‘sette i gang forbrenninga’. Få tilbake kontakten med kroppen! Anonymkode: c5040...13c Man bør inkludere fett og proteiner i samtlige måltider . Dette pga man blir mett og får langvarig energi. Mager mat er fryktelig ja, men spiser man kun frukt eller grønt til et måltid får man IKKE langvarig energi Anonymkode: f0b5f...4e4
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2019 #34 Skrevet 21. februar 2019 Du underrapporterer. Sannsynligvis får du i deg mye mer enn dette som du skriver ned. Hva drikker du i løpet av en dag? Begynn å veie maten din. Øk det daglige aktivitetsnivået. Spis mer frukt og grønnsaker, du bør antagelig ligge på rundt 800 g om dagen. Denne uka spiser jeg på en dag: Frokost: 70 g havregryn med 150 ml ekstra lett melk og 50 g frosne blåbær til. En kopp kaffe med 20 ml ekstra lett melk. Lunsj: 100 g kyllingkjøttdeig med 300 g grønnsaker/frukt til. Mellom: 100 g eple. Middag: 120 g laks/kylling etc., 100 g ris, 300 g grønnsaker/frukt. En kopp svart kaffe. Kvelds: 200 g cottage cheese, 50 g blåbær, 7 g akasiehonning og 150 g banan ELLER ett hjemmelaget rundstykke med 20 g leverpostei, 10 g alfalfaspirer og en frukt til. Drikker saft eller vann i løpet av dagen. Hvis jeg føler meg helt crazy spiser jeg 25 g Fruktnøtt-sjokolade etter middag. Jeg trener fem dager i uka og går timelange turer hver dag. Det er selfølgelig lov til å skeie ut iblant. Men man trenger ikke kose seg fire dager i uka 😊 Anonymkode: 26f2c...1de
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 21. februar 2019 #35 Skrevet 21. februar 2019 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har misforstått. Kroppen er kompleks og finjustert, men på ingen måte en kalkulator. Uendelig mange faktorer som påvirker hvorvidt man går ned i vekt. Synd at folk fortsatt har så lite kunnskap og dermed enda har fettfobi Sukker og hvetemel er ofte de store syndebukkene til overvekt og helseproblemer Anonymkode: f0b5f...4e4 Fett har endel å si jo. Men det har og sukker. Jeg driver med vektnedgang i samråd med lege. Jeg har ikke kuttet ut fett, men byttet ut fettyper. gått fra lett til skummet melk gulost med mindre fett enten kutte ut smør eller velge en smørtype med mindre fett begrenset mengden på måltidene Alt i alt må man ha inn mindre kalorier enn man forbrenner
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2019 #36 Skrevet 21. februar 2019 Har sett noen episoder Secret eaters nå på youtube. Var en øyeåpner for meg,- ikke at jeg har noe direkte overvektproblem,- men de "siste 5kilo" man gjerne vil ha bort,- jeg VET hvorfor de ikke forsvinner nå,- for å si det sånn. Og har vel konkludert med at de får bli værende, da det siste "kneppet" vil bety for mye "offer" mtp helgekos og det jeg rekker og har lyst til å investere i trening akkurat nå. Trener vel hver dag,- men ikke nødvendigvis ideelt mtp vekt og kroppsforming. Men jeg LIKER det jeg driver med,- og det er viktigere,- hvis ikke kommer jeg til å gi opp.... Kan få noe tips der du også HI, kanskje??? Anonymkode: 81f63...20a
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2019 #37 Skrevet 21. februar 2019 Prøv periodisk faste en stund. For meg funker det best å faste mellom kl 19 og 11. Spisevindu på 8 timer. Verdt å prøve en måneds tid for å se om du klarer å gå ned i vekt. Lykke til. Anonymkode: afabf...86a
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #38 Skrevet 22. februar 2019 På 21.2.2019 den 13.06, Aprikos Syltetøy skrev: Fett har endel å si jo. Men det har og sukker. Jeg driver med vektnedgang i samråd med lege. Jeg har ikke kuttet ut fett, men byttet ut fettyper. gått fra lett til skummet melk gulost med mindre fett enten kutte ut smør eller velge en smørtype med mindre fett begrenset mengden på måltidene Alt i alt må man ha inn mindre kalorier enn man forbrenner Kroppen er kompleks og er ikke en kalkulator. Det er en myte at kalorier inn og kalorier ut har betydning Anonymkode: f0b5f...4e4
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #39 Skrevet 22. februar 2019 På 21.2.2019 den 13.06, Aprikos Syltetøy skrev: Fett har endel å si jo. Men det har og sukker. Jeg driver med vektnedgang i samråd med lege. Jeg har ikke kuttet ut fett, men byttet ut fettyper. gått fra lett til skummet melk gulost med mindre fett enten kutte ut smør eller velge en smørtype med mindre fett begrenset mengden på måltidene Alt i alt må man ha inn mindre kalorier enn man forbrenner Smørtype med mindre fett? Smør er fett. Velger man margarin gjør man en stor feil da det er et skikkelig prosessert produkt som inneholder store mengder omega6. Smør er sunt Anonymkode: f0b5f...4e4
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #40 Skrevet 22. februar 2019 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kroppen er kompleks og er ikke en kalkulator. Det er en myte at kalorier inn og kalorier ut har betydning Anonymkode: f0b5f...4e4 Merkelig at vi er mange som går ned i vekt ved å kutte i kaloriene da🙄 Anonymkode: 4812a...927
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #41 Skrevet 22. februar 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Merkelig at vi er mange som går ned i vekt ved å kutte i kaloriene da🙄 Anonymkode: 4812a...927 Men greier dere å beholde vekten? Jeg kjenner ingen som har greid å gå varig ned i vekt på den måten. De som spiser mer som 4e4 sier går både ned i vekt og beholder oftere vekten i etterkant, er min erfaring. Anonymkode: 09db6...6ff
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #42 Skrevet 22. februar 2019 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men greier dere å beholde vekten? Jeg kjenner ingen som har greid å gå varig ned i vekt på den måten. De som spiser mer som 4e4 sier går både ned i vekt og beholder oftere vekten i etterkant, er min erfaring. Anonymkode: 09db6...6ff Jeg gjør iallefall det. Men jeg spiser fett altså. Og proteiner, for å holde meg mett lengre. Anonymkode: 4812a...927
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #43 Skrevet 22. februar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg gjør iallefall det. Men jeg spiser fett altså. Og proteiner, for å holde meg mett lengre. Anonymkode: 4812a...927 Lurt å spise fett og proteiner for å få jevnere energi og langvarig metthetsfølelse. Spiser man eks ett eple som måltid får man "blodsukkerkaos Anonymkode: f0b5f...4e4
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #44 Skrevet 22. februar 2019 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men greier dere å beholde vekten? Jeg kjenner ingen som har greid å gå varig ned i vekt på den måten. De som spiser mer som 4e4 sier går både ned i vekt og beholder oftere vekten i etterkant, er min erfaring. Anonymkode: 09db6...6ff Hvor mange har du sett har klart det? Hvor har du din erfaring fra? Anonymkode: 828b6...f5e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #45 Skrevet 22. februar 2019 Fedmeforskning viser at 96 % av de som går ned i vekt med lavkaloridietter legger på seg igjen etterpå, fordi forbrenningen reduseres slik at de igjen må spise mindre for å beholde vekten. Informasjon fra kurs ved Overvektsklinikken i Stavern. Anonymkode: 04f90...74d
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #46 Skrevet 22. februar 2019 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor mange har du sett har klart det? Hvor har du din erfaring fra? Anonymkode: 828b6...f5e Mange, har ikke tall. Har i mange år samarbeidet med personer med mangeårig ernæringsutdanning og også med indremedisiner som følger opp pasienter som går på det kostholdet. Anonymkode: 09db6...6ff
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #47 Skrevet 22. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Mange, har ikke tall. Har i mange år samarbeidet med personer med mangeårig ernæringsutdanning og også med indremedisiner som følger opp pasienter som går på det kostholdet. Anonymkode: 09db6...6ff Med det kostholdet - mener du da lavkarbo? Anonymkode: 828b6...f5e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #48 Skrevet 22. februar 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Med det kostholdet - mener du da lavkarbo? Anonymkode: 828b6...f5e Ja, varianter av lavkarbo, avhengig av om man skal mye eller lite ned i vekt eller stabilisere/holde vekten. De helsemessige gevinstene er jo store, mer stabilt blodsukker, bedre kolesterolverdier, mindre betennelse i kroppen m.m. Anonymkode: 09db6...6ff
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #49 Skrevet 22. februar 2019 Jeg leste ikke ferdig alle kommentarer, men de som sier du spiser for mye kcal, de burde du ikke høre for mye på. Hvis du skal ned i vekt, er det anbefalt å ligge på 1500 kcal PR dag. Om du trener, må du legge til typ 3-400 kcal, ut i fra hva du trener. Karbodhydrater fra riktige kilder, som foreks brød og andre grove/fullkornsprodukter er bra, fett må kroppen ha, det det kanskje skorter på hos deg er nok proteiner i løpet av en dag, noe som Er veldig viktig i forbindelse med treningen. Havregrøt til kvelds er faktisk Bra, for Blandt annet bedre søvn, er vist et stoff i havren som er søvndyssende. Skumleste teksten din litt, men mat er ingen fiende, det er et absoLutt nødvendige, og spiser ikke du som trener nok mat får du faktisk ikke de resultatene du ønsker ut i fra treningen din. Kontakt noen som kan sette opp et kosthold som passer til deg dersom du har råd til det, hvis ikke, Google treningsblogger, og kosthold trening foreks, ikke spør her inne. Lykke til 😊 Anonymkode: bae7c...914
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #50 Skrevet 23. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg leste ikke ferdig alle kommentarer, men de som sier du spiser for mye kcal, de burde du ikke høre for mye på. Hvis du skal ned i vekt, er det anbefalt å ligge på 1500 kcal PR dag. Om du trener, må du legge til typ 3-400 kcal, ut i fra hva du trener. Karbodhydrater fra riktige kilder, som foreks brød og andre grove/fullkornsprodukter er bra, fett må kroppen ha, det det kanskje skorter på hos deg er nok proteiner i løpet av en dag, noe som Er veldig viktig i forbindelse med treningen. Havregrøt til kvelds er faktisk Bra, for Blandt annet bedre søvn, er vist et stoff i havren som er søvndyssende. Skumleste teksten din litt, men mat er ingen fiende, det er et absoLutt nødvendige, og spiser ikke du som trener nok mat får du faktisk ikke de resultatene du ønsker ut i fra treningen din. Kontakt noen som kan sette opp et kosthold som passer til deg dersom du har råd til det, hvis ikke, Google treningsblogger, og kosthold trening foreks, ikke spør her inne. Lykke til 😊 Anonymkode: bae7c...914 Dette. Skremmende å lese noen av svarene her. Anonymkode: db509...624
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå