Gå til innhold

Hjelp. Hva gjør jeg feil?? Kosthold...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frokost foreksempel: 1 eller 2 skiver med hjemme bakt Skappel brød. Med hvitost eller salami. Litt smør og litt majones.

Eller smoodie laga av banan, bringebær, egg og ekstra lett melk. 

Lunsj: 1 skive eller 2-3 knekkebrød med pålegg. Eller smoodie. 

Middag: Max 1 potet visst vi har de. Grønnsaker, kjøtt eller fisk. 

Kvelds: skive eller frukt og bær. Cottage cheese med yoghurt. Eller havregrøt. 

Trener 3 gg i uka på trenings senter. Styrketrening med vekter i ca 1 time hver gang. Går tur på ca 1 time 2-3 gg i uka. Har somregel mellom 10.000-14.000 skritt på skritt telleren hver dag. Men hvorfor går ikke vekten ned???? Har gått snart 5 uker... har spist litt godt i helgene bare. Drikker ihvertfall 3 liter med vann for dag og kaffi. 

Takk😋😃😎

Anonymkode: 31763...cab

Skrevet

Kanskje litt mye...? Jeg vet ikke helt egentlig... men når jeg bestemte meg for å gå ned kuttet jeg bare kcal drastisk. gått ned 17 kg siden juli. 

Anonymkode: 5ad4e...f9b

Skrevet

er dette mindre mat enn du pleier å spise? eller ditt normale kosthold?

Anonymkode: 08399...d59

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje litt mye...? Jeg vet ikke helt egentlig... men når jeg bestemte meg for å gå ned kuttet jeg bare kcal drastisk. gått ned 17 kg siden juli. 

Ja kanskje..  Men trenger jo de også da, ihvertfall de dagene jeg trener da eg jeg ikke sulten😂 er 178 høy 9g 105 kilo😐😐

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

er dette mindre mat enn du pleier å spise? eller ditt normale kosthold?

Anonymkode: 08399...d59

Masse mindre. For 5 uker siden kunne jeg spise masse mer.. pluss godteri på kvelden.. masse sjokolade. Brus og vin😑 har lagt om kostholdet skikkelig. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva spiser du da utløpet av en dag?? 😁😁 wow 17 kilo. Deilig😉😎😄

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja kanskje..  Men trenger jo de også da, ihvertfall de dagene jeg trener da eg jeg ikke sulten😂 er 178 høy 9g 105 kilo😐😐

Ikke= ulve. 

Skulle det stå

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Frokost foreksempel: 1 eller 2 skiver med hjemme bakt Skappel brød. Med hvitost eller salami. Litt smør og litt majones.

Trener 3 gg i uka på trenings senter. Styrketrening med vekter i ca 1 time hver gang. Går tur på ca 1 time 2-3 gg i uka. Har somregel mellom 10.000-14.000 skritt på skritt telleren hver dag. Men hvorfor går ikke vekten ned???? Har gått snart 5 uker... har spist litt godt i helgene bare. Drikker ihvertfall 3 liter med vann for dag og kaffi. 

Takk😋😃😎

For meg er det veldig mye mat, men så er jeg lavere en deg da... 

Syndere er ofte det vi ikke tenker over, som feks salamien - den er feit og fin. 

Skriv opp i en bok du har med deg det du spiser, ofte er det fler mellommåltider en det vi tror 

Anonymkode: 77ffe...041

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk😋😃😎

Du må huske at muskler veier mer. Og at du ant har gått ned i cm. 

Når det er sagt så er det mye kalorier i majones, Banan og salami. 

Du må ikke spise mer enn 150 gram hvitt kjøtt eller 100 gram rødt kjøtt. 100 gram potet. 

Anonymkode: 25f1b...0f6

Skrevet

For meg er det veldig mye mat, men så er jeg lavere en deg da... 

Syndere er ofte det vi ikke tenker over, som feks salamien - den er feit og fin. 

Skriv opp i en bok du har med deg det du spiser, ofte er det fler mellommåltider en det vi tror 

Anonymkode: 77ffe...041

Ja mulig jeg spiser for masse, hmmm... elsker salami💙 men kan kutte både majones og smør🤪 Men jeg er i bevegelse hele dagen nesten og gjør ting hele tia. Har 4 barn så har nokk og gjøre på😋 

Skrevet

Anbefaler deg lifesum. Den er veldig grei for å få oversikt på hva matvarer inneholder av kalorier. 

Skrevet

Begynn med å bytte ut salami, ost, smør og majones med skinke, magerost, agurk og paprika. 

Anonymkode: 2a1a2...b2c

Skrevet

Tell kalorier. Vei mat for å forsikre deg om hvor mange kcal det faktisk inneholder. Og unngå utskeielser i helgene. For å gå ned én kg må du ha et kaloriunderskudd på ca 9000 kalorier. Ligger du f.eks. 500 kcal i underskudd pr dag i 5 ukedagee betyr altså det at du bare må få i deg 2500 kcal  i overskudd i løpet av helga (2000 kcal dersom fredagen også er helg) for å gå i null. 2000 kcal er ikke mye hvis man spiser litt usunt i helga..

Jeg har tatt av mye ved å telle kalorier. Og man trenger ikke telle "for alltid", for etterhvert vet man godt hvor mye kcal det er i ulike ting, og velger deretter.

Lykke til!! Kjempegod du er som har tatt skikkelig tak i dette! :)

Anonymkode: 55a74...39b

Skrevet

Begynn med å bytte ut salami, ost, smør og majones med skinke, magerost, agurk og paprika. 

Anonymkode: 2a1a2...b2c

Spiser endel av det allerede😊 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Anbefaler deg lifesum. Den er veldig grei for å få oversikt på hva matvarer inneholder av kalorier. 

Har den. Men skjønner den ikke helt. Pluss den er ikke på norsk. Matvarer og slikt er på engelsk. Jeg er ikke god i engelsk🙄

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tell kalorier. Vei mat for å forsikre deg om hvor mange kcal det faktisk inneholder. Og unngå utskeielser i helgene. For å gå ned én kg må du ha et kaloriunderskudd på ca 9000 kalorier. Ligger du f.eks. 500 kcal i underskudd pr dag i 5 ukedagee betyr altså det at du bare må få i deg 2500 kcal  i overskudd i løpet av helga (2000 kcal dersom fredagen også er helg) for å gå i null. 2000 kcal er ikke mye hvis man spiser litt usunt i helga..

Jeg har tatt av mye ved å telle kalorier. Og man trenger ikke telle "for alltid", for etterhvert vet man godt hvor mye kcal det er i ulike ting, og velger deretter.

Lykke til!! Kjempegod du er som har tatt skikkelig tak i dette! :)

Anonymkode: 55a74...39b

Takk😉😁 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har den. Men skjønner den ikke helt. Pluss den er ikke på norsk. Matvarer og slikt er på engelsk. Jeg er ikke god i engelsk🙄

Jeg har den på norsk....? Så tror du skal sjekke det. 

Skrevet

Jeg har den på norsk....? Så tror du skal sjekke det. 

Står matvarene på norsk også? Alt annet er norsk bortsett fra matvarene🤪

Skrevet

Spis mindre brød, dropp pasta og hvit ris. Dropp bananen. Husk at "litt godt" ofte inneholder mange kalorier. Du må begrense deg. Hårda bud. Hvis du bruker en app med kaloriregistrering, får du raskt en følelse for hva som inneholder mye kalorier eller karbohydrater.

Anonymkode: c6c87...970

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk😋😃😎

Salami eller ost + smør og majones på samme skive blir ganske mange kalorier. Alle de tingene er jo ganske kaloririke,jeg ville byttet til magrere pålegg.  Har du sjekket hvor mange kalorier du ligger på i løpet av en dag?

Anonymkode: 828b6...f5e

Skrevet

For eksempel så er det 64 kalorier i en skive Synnøve gulost(ferdig skivet), så det er ikke akkurat kalorifattig pålegg...

Anonymkode: ac2bd...d12

Skrevet

To skiver med smør salami, hvitost og majones inneholder raskt 6-700 kalorier! 

Jeg ligger på 1200 kalorier pr dag og går ned 0,5-1 kg i uken...om jeg hadde slått til med din frokost +en banan hver dag hadde jeg gått på en liten smell ja. 

Anonymkode: 190c8...277

Skrevet

Du spiser nok ikke alt for mye for en med din høyde, men du tar noen valg som innebærer måltider med flere kalorier enn nødvendig. 

Jeg anbefaler deg å veie og loggføre en dag med mat. Se hvor mye kalorier du egentlig får i det. Det gjelder både mat og drikke. Du må veie alt inkludert en liten smørklump eller en stripe majones. Etter du har gjort det så ser du hvor du må kutte ned og kan lage deg en ny matplan. 

Sjekk på nett hvor mange kalorier du burde ligge på for å ligge i underskudd. 

Anonymkode: ca138...32c

Skrevet

Hvis du kan droppe frokost tror jeg mye er gjort.(frokosten din inneholder Mye kcal). 

Alternativt kan du bytte brødet med 2 knekkebrød og kjøpe super salami(mye mindre fett i) istedenfor vanlig salami. Og bare bruke litt lett majones og droppe smør. 

Anonymkode: 33349...4a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...