Gå til innhold

Barnehagen ringer om syke barn når de er underbemannet. 😏

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det slår ikke feil. I går var det mye sykdom hos de ansatte. Datter på fem var litt forkjølet men hadde 36,9 på morgenen. Så ringer barnehagen og sier hun har feber. Når jeg kommer for å hente så var hun i lek og gråt fordi hun ikke ville hjem. Hjemme måler jeg temp og hun har 37,3. De bruker pannetermometer i barnehagen og naturligvis vil denne vise feber (som er over 37,5 på pannetermometer) hvis de måler barnet når hun har vært aktiv. Barnet skal helst sitte i ro i 30 minutter ved bruk av pannetermometer. Så møter jeg en annen mamma på butikken på kvelden, hun måtte hente sin sønn som hadde feber. Han hadde heller ikke feber hjemme og var hyperaktiv og ikke redusert i det hele tatt hjemme. Jeg setter jo pris på å bli ringt til om datteren min ikke har det bra i barnehagen og er slapp. Det skjer bare så ofte at de ber meg hente et barn med feber som ikke har feber og almenntilstanden er god, dette skjer alltid ved sykdom hos ansatte. Virker som de leter etter barn de har grunn for å sende hjem. Selvsagt skal man som forelder hente om de blir syke, men i forkjølelsestiden vi er nå så har mange unger snørr i nesa uten at de er syke. 

Er jeg kjip som tar opp dette på en skikkelig måte? Om vi må bruke syktbarn på ting som ikke er sykdom så går dagene fort. 

Forøvrig er femåringen hos bestemor i dag da hun har fri og gjerne ville ha henne. 

Anonymkode: 382f8...448

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke kjip om du ta opp at barnet har blitt sendt hjem mange ganger uten at det var sykt. Men, om du legge frem din tese som at de sender hjem barn for å få det roligere på jobb er du kjip.

Anonymkode: a9403...6a3

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke kjip om du ta opp at barnet har blitt sendt hjem mange ganger uten at det var sykt. Men, om du legge frem din tese som at de sender hjem barn for å få det roligere på jobb er du kjip.

Anonymkode: a9403...6a3

Hadde ikke tenkt å si dét da. 😊

Men det er jo kun da det skjer for vår del. Mener ikke at de ansatte er late og vil ha rolige dager heller. Det er åpenbart et ledelsesproblem når dette er løsningen de ansatte må ty til når det er sykdom for å klare dagen. 

Skrevet

Det kan nok tenkes at de ansatte i barnehagen blir mer obs på småsyke barn ved lav bemanning. Jeg ville ikke tatt opp dette fra den vinkelen.

Om du oppfatter at barnet ditt blir sendt hjem uten grunn så kan du ta det opp men detkan og tenkes at hun blir mer sliten og slapp i barnehagen enn hjemme. Ved forkjølelse osv

Skrevet

Jeg har opplevd det samme, har aldri tenkt på om det var når de var underbemannet. Men det skjedde så ofte at jeg til slutt sa i fra, det ble bedring når det kom en ny ped-leder. Jeg ville absolutt sagt i fra,og hadde også sagt at du har registrert at dette har skjedd ofte de gangene de har vært underbemmannet, men legge til at det kan jo være tilfeldig, men presisere at det er veldig kjipt å dra hjem fra jobb så ofte uten at barnet faktisk er syk...

Anonymkode: 00b4e...419

Skrevet

Vi i den bhg jeg jobber i skal ikke måle feber. Men følge almenntilstand. 

Anonymkode: 7f3f1...8c3

Skrevet

Blir så irritert av mødre som deg. Du skriver jo selv at hun er forskjølet. Feber eller ikke man sender ikke syke barn i barnehage, for alt jeg vet så hadde du stappa i hu en Paracet før du lempet hun ut. Det er sånne som deg som gjør at barna mine blir smittet med alt mulig rart. Jeg holder barna til de er tydelig friske. 

Anonymkode: f00e8...738

Skrevet

Vas vas vas hun er hos bestemor idag som har fri og ville veldig gjerne ha henne. Jaja..  Fordi om datteren din ikke blir dårlig av forskjølelse, så er det andre barn som blir veldig mye dårligere. Bare at du sender hun i barnehagen med en sykdom er ikke greit. 

Skrevet

Husk nå på at det er stor forskjell på å være i barnehage og på å være hjemme hvis man ikke er helt i form. At hun ikke er redusert hjemme, er ikke det samme som at hun ikke kan være redusert i barnehagen.

Anonymkode: b915e...14e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Blir så irritert av mødre som deg. Du skriver jo selv at hun er forskjølet. Feber eller ikke man sender ikke syke barn i barnehage, for alt jeg vet så hadde du stappa i hu en Paracet før du lempet hun ut. Det er sånne som deg som gjør at barna mine blir smittet med alt mulig rart. Jeg holder barna til de er tydelig friske. 

Er du ikke helt vel bevart? Hun har snørr i nesa. På seg sjøl kjenner man andre, galskap å antyde at jeg gir henne Paracet og sendt henne. Det er umulig å holde en unge hjemme pga snørr i nesa, da må jeg ha dobbelt så mye sykt barn dager. Om du er så redd smitte så får du ha dagmamma da. I barnehager er det barn med snørr. 

Skrevet

Vas vas vas hun er hos bestemor idag som har fri og ville veldig gjerne ha henne. Jaja..  Fordi om datteren din ikke blir dårlig av forskjølelse, så er det andre barn som blir veldig mye dårligere. Bare at du sender hun i barnehagen med en sykdom er ikke greit. 

Er du så redd for normal forkjølelse får du la vær å bruke barnehage. 

Skrevet

Husk nå på at det er stor forskjell på å være i barnehage og på å være hjemme hvis man ikke er helt i form. At hun ikke er redusert hjemme, er ikke det samme som at hun ikke kan være redusert i barnehagen.

Hun er i form. I dag har hun gått en time på ski med bestemor og nå leker hun ute med kusina si. Selvsagt holder jeg et redusert barn hjemme, hun er ikke redusert, hun har snørr. 

Skrevet

Er du ikke helt vel bevart? Hun har snørr i nesa. På seg sjøl kjenner man andre, galskap å antyde at jeg gir henne Paracet og sendt henne. Det er umulig å holde en unge hjemme pga snørr i nesa, da må jeg ha dobbelt så mye sykt barn dager. Om du er så redd smitte så får du ha dagmamma da. I barnehager er det barn med snørr. 

Egokjerring.

Skrevet
15 minutter siden, Fru Banderas skrev:

Egokjerring.

Holder du virkelig barn hjemme hver gang de er snørrete? Da må du enten ha usedvanlig friske barn, eller ekstremt dårlig arbeidsmoral. 

Anonymkode: c176e...3cc

Skrevet

Hvis man skal holde barn som er forkjøla hjemme, uten feber, da kunne de jo nedbemannet BHG hele høst/vinter sesong😂Dummeste!  Når barna begynner på skolen, skal de da være hjemme fra skolen så fort nesa renner og man hoster? Da kan jeg garantere deg at barnet ditt vil få tidenes sjokk når det kommer ut i arbeidslivet og krava er litt høyere enn som så....Nå skrev uansett Hi at barnehagen sa at barnet hadde feber uten å ha feber, det var det som ikke stemte...

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Holder du virkelig barn hjemme hver gang de er snørrete? Da må du enten ha usedvanlig friske barn, eller ekstremt dårlig arbeidsmoral. 

Anonymkode: c176e...3cc

Takk 😊

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvis man skal holde barn som er forkjøla hjemme, uten feber, da kunne de jo nedbemannet BHG hele høst/vinter sesong😂Dummeste!  Når barna begynner på skolen, skal de da være hjemme fra skolen så fort nesa renner og man hoster? Da kan jeg garantere deg at barnet ditt vil få tidenes sjokk når det kommer ut i arbeidslivet og krava er litt høyere enn som så....Nå skrev uansett Hi at barnehagen sa at barnet hadde feber uten å ha feber, det var det som ikke stemte...

Endelig en som klarer lese. Takk. 😊

Skrevet

Men om bhg har målt feber så hadde hun feber.du kan ha litt tillit også.

Er noe helt annet å være i bhg enn hjemme.

ser dette alt for ofte.Ungen var sååå god form også kommer de i bhg og hangler og er tydelig ikke i form.men helt sikkert bhg sin skyld🙄

Anonymkode: 8f69e...83a

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun er i form. I dag har hun gått en time på ski med bestemor og nå leker hun ute med kusina si. Selvsagt holder jeg et redusert barn hjemme, hun er ikke redusert, hun har snørr. 

Det er ikke selvsagt for alle desverre. Og når du tror at barnehagen sender hjem friske barn fordi de er underbemannet så mister du troverdighet, i hvert fall i mine øyne

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke selvsagt for alle desverre. Og når du tror at barnehagen sender hjem friske barn fordi de er underbemannet så mister du troverdighet, i hvert fall i mine øyne

De ringer og sier hun har feber, en time senere har hun ikke feber. Altså ringer de på feil grunnlag. Almenntilstanden hennes var helt fin i går og i dag. 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men om bhg har målt feber så hadde hun feber.du kan ha litt tillit også.

Er noe helt annet å være i bhg enn hjemme.

ser dette alt for ofte.Ungen var sååå god form også kommer de i bhg og hangler og er tydelig ikke i form.men helt sikkert bhg sin skyld🙄

Har du ikke lest det jeg skriver. Hun hadde ikke feber. Selvsagt henter jeg når barnehagen sier det, men jeg blir irritert når de sier hun har feber og hun ikke har det. 

Skrevet

De måler vel feber på grunn av allmenntilstand...  og om det nå så er, så har de vel kanskje lavere terskel for allmenntilstand når de er for få på jobb, fordi de ikke da har mulighet til å gi barnet det det trenger...

Anonymkode: c8fb9...3b3

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du ikke lest det jeg skriver. Hun hadde ikke feber. Selvsagt henter jeg når barnehagen sier det, men jeg blir irritert når de sier hun har feber og hun ikke har det. 

Så de har målt feber,men du nekter.så derfor hadde hun ikke feber.🤔🙈

enig med hun over,når du skylder på bemanningen i bhg for sykdom på ungen.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så de har målt feber,men du nekter.så derfor hadde hun ikke feber.🤔🙈

enig med hun over,når du skylder på bemanningen i bhg for sykdom på ungen.

Hva er det du har problemer med å forstå?

De ringer og sier hun har feber, jeg måler når vi kommer hjem og hun har ikke feber. Normale foreldre har da termometer hjemme og kan måle selv, trenger ikke reise på legevakta for å måle feber. Om det var slik at hun hadde feber i barnehagen pga sykdom så er den ikke borte etter en time. Forstår du nå eller skal du sitte å le enda mer og si at barnehagens måling er korrekt og min er feil?

Skrevet

Haha, tenk om man skulle holde unga hjemme hver gang de hadde snørr 😅 Eldste er konstant tett i nesa, så da kunne ikke jeg jobba og måtte hatt han på hjemmeskole 😂 Det er faktisk noe av det dummeste jeg har lest. Man holder barna hjemme hvis allmenntilstanden er dårlig og hvis de har feber. Snørr og hoste er ikke god nok grunn altså. Da vil jeg påstå at man har utrolig lav arbeidsmoral, og man tar i tillegg å lærer unga å ha det å. 

Anonymkode: 28186...cf0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...