Gå til innhold

Forskjell på Mallorca og Kanariøyene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erfaringer?

Anonymkode: 15faf...211

Skrevet

Altså, du må nesten utdype litt mer. Øyene ligger på helt forskjellige steder, så bare det gjør jo at det er åpenbare forskjeller. I tillegg er det store forskjell bare innad i gruppa som heter Kanariøyene, det er syv ganske ulike øyer, med stor variasjon fra Fuerteventura i den ene enden, der det blåser mye og det er ganske flatt, til La Palma for eksempel, som er en kjempefrodig og grønn øy lengre vest.

Når på året du reiser, har også masse å si. I mars fryser du på Mallorca, for å si det sånn.

Spørsmålet ditt blir alt for åpent til at man kan svare skikkelig.

Skrevet

Jeg har ikke vært på Kanariøyene, men ser for meg at dette er typiske turiststeder der du "vasser" i andre turister.Da vil jeg tipse om Menorca, den lille øya ved siden av Mallorca, den er fredet og derfor ikke så voldsomt utbygget.En nydelig øy,der du kommer frem til alt med buss.Fantastiske strander, nydelig mat, utrolig mye å oppleve for sore og små 😃 

Anonymkode: da23e...26a

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke vært på Kanariøyene, men ser for meg at dette er typiske turiststeder der du "vasser" i andre turister.Da vil jeg tipse om Menorca, den lille øya ved siden av Mallorca, den er fredet og derfor ikke så voldsomt utbygget.En nydelig øy,der du kommer frem til alt med buss.Fantastiske strander, nydelig mat, utrolig mye å oppleve for sore og små 😃 

Anonymkode: da23e...26a

Det kommer helt an på hvilken kanariøy man velger å dra til, da. De tre lensgt i vest er overhodet ikke turistinfisert.

Skrevet
1 minutt siden, Fru Banderas skrev:

Altså, du må nesten utdype litt mer. Øyene ligger på helt forskjellige steder, så bare det gjør jo at det er åpenbare forskjeller. I tillegg er det store forskjell bare innad i gruppa som heter Kanariøyene, det er syv ganske ulike øyer, med stor variasjon fra Fuerteventura i den ene enden, der det blåser mye og det er ganske flatt, til La Palma for eksempel, som er en kjempefrodig og grønn øy lengre vest.

Når på året du reiser, har også masse å si. I mars fryser du på Mallorca, for å si det sånn.

Spørsmålet ditt blir alt for åpent til at man kan svare skikkelig.

Ja altså det var jo slikt jeg ville ha svar på da... derfor jeg spør... jeg kjenner ikke til noen av øyene og ville høre erfaringer fra dem. Både om det ene og det andre. Når er det fint hvor, hvor er det fint for barn feks. Erfaringer...

Anonymkode: 15faf...211

Skrevet

Når på året skal dere reise? For det er kaldt på Mallorca på vinterhalvåret, og kan være litt kjølig der på våren og. 

Nå er jeg forelsket i Fuerteventura, og deres milelange strender, hvor man treffer ekstremt få mennesker. Men der er man avhengig av bil. Men det kommer jo helt an på hva du er ute etter?

Anonymkode: 9e06c...031

Skrevet

Mallorca er best på sommeren, Kanariøyene vinter og høst, men mye varmere på høsten

Anonymkode: bb490...5a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...