Gå til innhold

Hva har du i boutgifter i måneden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg heier på deg! Så utrolig bra at du tar tak i ditt eget og ungenes liv. Det er tøft men alternativet høres verre ut. Jeg er selv nettopp blitt alene. Jeg har valgt å kjøpe leilighet. Når du kjøper i borettslag slipper du 2,5 % dokumentavgift.

Her er mitt budsjett:

Lån: 9500

Fellesutgifter: 2500

Kommunale avgifter: 800

Div forsikringer: 1500

Strøm: 800

Telefoner: 600

Lånekassen: 1000

Drivstoff: 800

Buss: 400

Fritidsaktivitet: 600

Tilsammen: 18500

Husk at du får dobbel barnetrygd og at du får fradrag på skatt både av renter og som aleneforsørger.

Masse lykke til 😀

Anonymkode: 3bbaf...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg heier på deg! Så utrolig bra at du tar tak i ditt eget og ungenes liv. Det er tøft men alternativet høres verre ut. Jeg er selv nettopp blitt alene. Jeg har valgt å kjøpe leilighet. Når du kjøper i borettslag slipper du 2,5 % dokumentavgift.

Her er mitt budsjett:

Lån: 9500

Fellesutgifter: 2500

Kommunale avgifter: 800

Div forsikringer: 1500

Strøm: 800

Telefoner: 600

Lånekassen: 1000

Drivstoff: 800

Buss: 400

Fritidsaktivitet: 600

Tilsammen: 18500

Husk at du får dobbel barnetrygd og at du får fradrag på skatt både av renter og som aleneforsørger.

Masse lykke til 😀

Anonymkode: 3bbaf...9e5

Takk! Denne var til kjempehjelp :-) Takk :-)

Anonymkode: 8603c...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/14/2019 at 7:40 PM, Anonym bruker said:

Jeg blir snart alene. 27000 utbetalt i måneden. Tre barn, hovedomsorg. 400.000 i egenkapital, kan kjøpe for 2,7. Blir da boutgifter i underkant av 10.000kr mnd. Med renter og nedbetaling. Får jeg det til?

Minste er 1 år, får overgangsstønad noen år om behov. 

 

Flytter hjem. Etter år i voldelig forhold. Har ikke jobb. Alt må bare falle på plass. Nå hopper jeg, endelig tør jeg. Hei på meg.

Anonymkode: 8603c...2a4

så rart at alle menn er voldlig her inne altså

Anonymkode: 0b23a...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, dette går bra. Jeg har 18 000 utbetalt i måneden (er student, bor alene) og har husleie på 10 600 kr. Ikke inkludert strøm. Jeg må følge et budsjett for å få det til å gå rundt, men det går :) 

Anonymkode: 3db64...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 14.2.2019 den 20.54, Anonym bruker skrev:

Er både lån og fellesutgifter og strøm med i regnestykket ditt?

Anonymkode: a3cb6...896

Nei, dette er kun alt utenom

telefon, klær, fritidsaktiviteter, mat, personlig pleie etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Stompelompen skrev:

Nei, dette er kun alt utenom

telefon, klær, fritidsaktiviteter, mat, personlig pleie etc. 

Men du vil vel ikke 27000 utbetalt før du får deg en ny jobb?

Husk på å beregne alt som følger med bilen, ikke bare drivstoff- eu-kontroll, reperasjoner, drivstoff, spylevæske, oljeskift, vindusviskere, vask, dekk, forsikring, evt bom og parkering

Anonymkode: fd472...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene med 3 barn, har utbetalt 21.400 kr i mnd. Så hvis du vil så klarer du dette. 

Jeg betaler 9000 i mnd på huslånet. 

Du får overgangsstønad inntil 3 år, barnebidrag, barnetrygd for 4 barn (1 mer enn du har), og du kan evt få redusert barnehageregningen hvis du tjener lite. 

Jeg har en billig bil uten lån, jeg handler det meste brukt, jeg handler mat 1 gang i uka og planlegger så mat ikke må kastes. Kjøper på tilbud, shoppestop til meg selv. Jeg har heller ingen dyre vaner som sminke, klær, frisør, negler, vipper/bryn osv... Jeg arver eller kjøper brukte klær.

Selv om du får lån på 2.7 så MÅ du ikke kjøpe til 2.7. Ikke hastekjøp noe, lei heller et år først f.eks. Jeg hastekjøpte en leilighet og tapte på det. Nå bor jeg et sted jeg trives og angrer på at jeg ikke leide først. Fellesutgifter er ikke negativt, jeg sparer mange 1000 per mnd på det. Betaler 1400 kr per mnd for forsikring, renovasjon, utvendig vedlikehold, brøyting, tv, internett og felles/utvendig strøm/vann. 

Men fellesgjeld derimot må du være obs på, det kommer i tillegg til lånet ditt.

 

Anonymkode: a2425...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2019 den 21.47, Anonym bruker skrev:

Jeg heier på deg! Så utrolig bra at du tar tak i ditt eget og ungenes liv. Det er tøft men alternativet høres verre ut. Jeg er selv nettopp blitt alene. Jeg har valgt å kjøpe leilighet. Når du kjøper i borettslag slipper du 2,5 % dokumentavgift.

Her er mitt budsjett:

Lån: 9500

Fellesutgifter: 2500

Kommunale avgifter: 800

Div forsikringer: 1500

Strøm: 800

Telefoner: 600

Lånekassen: 1000

Drivstoff: 800

Buss: 400

Fritidsaktivitet: 600

Tilsammen: 18500

Husk at du får dobbel barnetrygd og at du får fradrag på skatt både av renter og som aleneforsørger.

Masse lykke til 😀

Anonymkode: 3bbaf...9e5

Ikke dobbel barnetrygd. 1 barnetrygd mer enn antall barn man har :)

Anonymkode: a2425...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2019 den 20.49, Anonym bruker skrev:

Saken er at om det ikke går økonomisk rundt så går det ikke. Og da er barna bedre tjent med å bo med faren, og jeg må bite det i meg i 18 år til. Ingen unik skjebne for kvinner. Må bare ha et helt kalkulert bilde av hva som er riktig for ungene og meg.

Anonymkode: 8603c...2a4

Hvis mannen er voldelig, er det uansett best for deg og barna at dere drar. Dette vil se klarere ut når du har fått litt avstand og pusterom.

Anonymkode: e3306...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...