Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #1 Skrevet 14. februar 2019 Jeg har null peiling. Kommer inn og ser rader med soyasausen, glass og krydder. Vet ikke hva som er bra og hvordan de anvendes. Hvilke varer er et must? Anonymkode: acff2...c44
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #2 Skrevet 14. februar 2019 Mener mat😅 hi Anonymkode: acff2...c44
MrGoodMan Skrevet 14. februar 2019 #3 Skrevet 14. februar 2019 Pleier å kjøpe vårrull-ark, glassnudler, eggenudler, Vårrull-saus, sekker med ris, og så er det en masse krydder jeg bruker. Garam Masala, grønn kardemomme, svart kardemomme, koriander, spisskummen, Tumeric, chilipulver. Pheferoni, hakka tomater..... ja listen er lang. Bruker dette til vårruller, indisk mat og kebab sånn i hovedsak.
sug lut Skrevet 14. februar 2019 #4 Skrevet 14. februar 2019 Ajwar til gulost eller ved siden av mat, tahine til å lage hummus, hoisinsaus til dressinger, søt chilisaus til wok eller hva som helst som er kjedelig, sitronsaft i stor flaske til alt, chili av div slag, div Pataks curry, ostefylte chili på glass, digre bokser med oliven, og så alt mulig av grønnsaker.
MrGoodMan Skrevet 14. februar 2019 #5 Skrevet 14. februar 2019 Glemte Aroy-D Curry Paste som jeg bruker med kokosmelk, kylling, m.m.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #6 Skrevet 14. februar 2019 8 minutter siden, sug lut skrev: Ajwar til gulost eller ved siden av mat, tahine til å lage hummus, hoisinsaus til dressinger, søt chilisaus til wok eller hva som helst som er kjedelig, sitronsaft i stor flaske til alt, chili av div slag, div Pataks curry, ostefylte chili på glass, digre bokser med oliven, og så alt mulig av grønnsaker. Ostefylte chili høres spennende ut Anonymkode: f1d0e...5e5
sug lut Skrevet 14. februar 2019 #7 Skrevet 14. februar 2019 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ostefylte chili høres spennende ut Anonymkode: f1d0e...5e5 La oss si at jeg har spist hele glasset med gaffel opptil flere ganger... De røde er best, men de kommer i gule og grønne chili også.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #8 Skrevet 14. februar 2019 5 kilo basmatiris (bedre og dyrere enn jasminris) Olivenglass Chillisaus Grønnsaker Anonymkode: 5a4fe...857
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2019 #9 Skrevet 14. februar 2019 Trnom det de andre nevt.Sitrongress, limeblader til thaimat og curryleafs til indisk + tørre linser og bønner Anonymkode: 0acf1...fb0
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #10 Skrevet 19. februar 2019 Takk for alle svar👌 Anonymkode: acff2...c44
Holly Golightly Skrevet 19. februar 2019 #11 Skrevet 19. februar 2019 Masse grønnsaker. Galangal, sitrongress og limeblader til thaimat. Ajvar er nydelig! Jeg bruker det til salater med fetaost (eller grillet halloumi), oliven, grillet paprika, tomat, rødløk og salat. Kjøper forresten også fetaost og oliven i løs vekt.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #12 Skrevet 19. februar 2019 Krydder i store kvanta: Pepper, kanel, paprikapulver, hvitløkspuler, chilipulver. Sweet chilisaus i stor flaske. Vårrullark Har ikke så stor invandrerbutikk her, så grønnsaker og slikt, har de ikke. Kun hermetiske. Anonymkode: 60b5f...dc7
sug lut Skrevet 19. februar 2019 #13 Skrevet 19. februar 2019 14 minutter siden, Holly Golightly skrev: Masse grønnsaker. Galangal, sitrongress og limeblader til thaimat. Ajvar er nydelig! Jeg bruker det til salater med fetaost (eller grillet halloumi), oliven, grillet paprika, tomat, rødløk og salat. Kjøper forresten også fetaost og oliven i løs vekt. Galangal kjenner jeg ikke. Hva bruker du det til og hva smaker det? Og er det godt å grille halloumi i ovn, eller er det en sommer-og-grill-greie?
Holly Golightly Skrevet 19. februar 2019 #14 Skrevet 19. februar 2019 6 minutter siden, sug lut skrev: Galangal kjenner jeg ikke. Hva bruker du det til og hva smaker det? Og er det godt å grille halloumi i ovn, eller er det en sommer-og-grill-greie? Galangal er en rot som ligner litt på ingefær. Står ofte i oppskrifter på thaimat (jeg erstatter det med ingefær hvis jeg ikke har galangal, funker helt fint). Halloumi steker jeg i stekepanne. Mulig det er helt feil, men det smaker i alle fall godt
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #15 Skrevet 19. februar 2019 Søt soyasaus er det jeg bruker aller mest. Har det i alle typer sauser. Kjempegodt Anonymkode: e6d5b...fa2
Himmel og hav Skrevet 19. februar 2019 #16 Skrevet 19. februar 2019 Soyasaus, ferske sobanudler og udonnudler, teriyakisaus, sesamolje, østerssaus, fishsauce, vårruller og nybakte nanbrød. Dessuten kjøper jeg gjerne grønnsaker og frukt når jeg er innom. Pak choi, ingefær, de tynne soppene som er gode i ramen som jeg ikke vet hva heter, vårløk, mango og chili. Synes ofte de har ferskere og finere grønnsaker enn kjedebutikkene.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #17 Skrevet 19. februar 2019 På 14.2.2019 den 19.42, MrGoodMan skrev: Pleier å kjøpe vårrull-ark, glassnudler, eggenudler, Vårrull-saus, sekker med ris, og så er det en masse krydder jeg bruker. Garam Masala, grønn kardemomme, svart kardemomme, koriander, spisskummen, Tumeric, chilipulver. Pheferoni, hakka tomater..... ja listen er lang. Bruker dette til vårruller, indisk mat og kebab sånn i hovedsak. Har du en oppskrift på vårruller 🙂 Anonymkode: e0e2a...c65
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #18 Skrevet 19. februar 2019 kjøper ikke matvarer slike steder. I grunn litt dumt, for det finnes så mye god asiatisk mat, men blir liksom aldri til at jeg kjører innom. Anonymkode: 2f3d2...384
MrGoodMan Skrevet 19. februar 2019 #19 Skrevet 19. februar 2019 Oppskrift og tekst er funnet på nettet ett eller annet sted, en eller annen gang 600 g Kyllingkjøttdeig 300 g Gulrot 200 g Kål (Hodekål) 1 pk glassnudler (80 g) 100 g bønnespirer 1 løk 5 store fedd hvitløk Krydderblanding: 4 ss østerssaus 5 ts Thai buljongpulver 1/2 ts sukker 1/2 ts malt pepper 1/2 toppa teskje chilipulver 1 pk vårrullark 40 stk Olje til frityrsteking Vårrull-saus Halvstek kjøttdeigen, ta vekk kraften og sett til side. Legg glassnudler i lunkent vann i ca 15 min. Sil av vannet og skjær opp. Skjær gulrot og kål i tynne strimler og passe lengde. Kan bruke rasp på gulrot Bland alt sammen i en bolle. Kan gjerne stekes 1 min for å "mykne" opp litt. ( gjør det enklere å rulle) La det avkjøle litt og sil av all overflødig væske. Legg en spiseskje med blandingen på et av hjørnene av vårrullarket. Rull diagonalt inn mot midten. Brett inn begge side-spissene og rull ferdig. Ha en skål med litt vann eller et pisket egg til å "lime" siste hjørnet. Ha nok olje i en wok-panne eller kjele så vårrullene kan flyte. Varm opp til ca 180grader. Bruk gjerne steketermometer med løs ledning. La denne ligge i kjelen for å kontrollere temperaturen. Ha oppi 4-5 vårruller av gangen. Stekes til de blir gylne i fargen. Jeg tar tiden på første vending og så bruker jeg nedtellingsfunksjon på tlf for de neste vendingene. Ha vårrullene over på tørkepapir så oljen får rent av. Server med salat og "dipp-saus" ( Sweet Chili) PS. Du kan steke ferdig vårrullene og fryse dem. Varm da vårrullene i stekeovnen på 150 grader i ca 15 minutter.
MrGoodMan Skrevet 19. februar 2019 #20 Skrevet 19. februar 2019 1/2 toppa teskje chilipulver er nok mine ord hehe. Sliter med strøkne mål
frk Nilsen Skrevet 19. februar 2019 #21 Skrevet 19. februar 2019 7 timer siden, sug lut skrev: Galangal kjenner jeg ikke. Hva bruker du det til og hva smaker det? Og er det godt å grille halloumi i ovn, eller er det en sommer-og-grill-greie? Halloumi er godt grillet i panne, i ovn - legger den i en ildfast form med revet hvitløk, litt chili, sitron, salt og en klatt smør) Funker finfint på grillen på sommeren og
frk Nilsen Skrevet 19. februar 2019 #22 Skrevet 19. februar 2019 Kjøper alltid basmatiris i 5kg, koriander i bunt, grønnsaker, soyasaus, linser, tahini, nudler, krydder, fetaost, oliven og masse annet digg jeg kommer over.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #23 Skrevet 19. februar 2019 1 time siden, frk Nilsen skrev: Halloumi er godt grillet i panne, i ovn - legger den i en ildfast form med revet hvitløk, litt chili, sitron, salt og en klatt smør) Funker finfint på grillen på sommeren og Hvor mange grader stekes den på, hvor lenge? Anonymkode: f1d0e...5e5
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #24 Skrevet 19. februar 2019 Lite, må innrømmes. Vårrullflak og glassnudler når vi skal lage vårruller. Glutenfrie nudler i porsjonspakker, altså risnudler. Har tenåring med cøliaki, så veldig greit når han savner nudler. Anonymkode: b000e...4e3
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2019 #25 Skrevet 19. februar 2019 På 14.2.2019 den 20.38, Anonym bruker skrev: 5 kilo basmatiris (bedre og dyrere enn jasminris) Olivenglass Chillisaus Grønnsaker Anonymkode: 5a4fe...857 Hvordan koker du den? Anonymkode: 2785c...852
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå