Gå til innhold

Madrass: Fast eller medium?

Anbefalte innlegg

Både jeg og partneren min er litt feite begge to. Vet ikke hvilken fasthet vi har idag, men bør vi går for fast eller medium? Jeg sliter litt med at kroppen min sovner hvis jeg ligger på hardt underlag så tenker jeg kanskje bør gå for medium... Men mannen har ryggproblemer, er det best med fast til ham? 

Anonymkode: a5c77...712

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144362447-madrass-fast-eller-medium/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fast. Liker egentlig ikke å ligge hardt med den gir mye bedre støtte til kroppen min. På den modellen jeg har går det an å regulere med noen bøyler under madrassen også innenfor fasthetsgraden. 

Jeg prøvde i butikk.

Anonymkode: ed398...d90

Vi er en lett person og en tung person forholdet. Hadde for myk seng før så kjøpte nettopp ny. Kjøpte Svane Mood Kontinentalseng med vendbare madrasser. En fast og en medium side. Så er det bare å ta den siden man liker best, og partner kan gjøre det samme. 

Anonymkode: 55bfc...9d1

Annonse

Jeg er tykk og hadde mye problemer med ryggen min når jeg hadde den gamle senga. Etter at jeg kjøpte nye madrasser, har jeg lite ryggproblemer. Nå har jeg en hard madrass som former seg etter kroppen, det gjør og overmadrassen. Med de ryggproblemene jeg hadde, hadde jeg aldri turt å kjøpe madrass uten å få prøve den. Vil absolutt anbefale å prøve først

Anonymkode: dc470...214

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er tykk og hadde mye problemer med ryggen min når jeg hadde den gamle senga. Etter at jeg kjøpte nye madrasser, har jeg lite ryggproblemer. Nå har jeg en hard madrass som former seg etter kroppen, det gjør og overmadrassen. Med de ryggproblemene jeg hadde, hadde jeg aldri turt å kjøpe madrass uten å få prøve den. Vil absolutt anbefale å prøve først

Hvordan i huleste vet man om "madrassen funker" etter 29,6 sekunder på den i en butikk? Man ligger da ikke en hel natt på den og prøver.

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan i huleste vet man om "madrassen funker" etter 29,6 sekunder på den i en butikk? Man ligger da ikke en hel natt på den og prøver.

Der mistet jeg helt lysten til å svare deg på det. Lykke til med madrasskjøpet

Vi hadde fast som vi kjøpte for 4 år siden. De siste månedene hadde jeg vanvittige smerter i ene hoften. Våknet i smerter flere ganger hver natt og hver gang jeg skulle snu meg i sengen våknet jeg og hadde kjempe vondt så klarte ikke snu meg allikevel.

Klarte nesten ikke stå opp på morgenen og kunne nesten ikke gå.

Så sa en kollega at det kunne være madrassen ene dagen jeg haltet på jobb. Dro rett å kjøpte ny madrass etter jobb, en medium fasthet. Den natten sov jeg SÅ godt! Ingen smerter når jeg våknet heller og har sovet vanvittig godt de siste ukene

Anonymkode: 55994...b4f

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Les en gang til: MADRASS

IKKE SENG :)

Det er jo ENDA viktigere å IKKE kjøpe MADRASS på nett. En sengerammer spiller ingen rolle, det er jo madrassen som er viktig.

Kikk på madrasser i butikkene som finnes, prøveligg dem, snakk med personalet som har fått opplæring i hva de skal se etter og hvordan de skal råde kunden til å finne riktigst madrasse.

Alternativt kan du jo bare kjøpe et eller annet uprøvd, men det er jo som å tippe lotto - kan gå bra, men mer trolig ikke.

Riktig seng er viktig for å få god nok søvn. God søvn fremmer også vektnedgang, som igjen reduserer ryggvondt og andre vondter...

Anonymkode: c9b93...00b

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...