Anonym bruker Skrevet 12. februar 2019 #1 Skrevet 12. februar 2019 Antidepressiva Sarotex blir ofte brukt mot smerter. Jeg tar selv 50mg hver kveld. Dette er en dose som blir brukt både mot depresjon og smerter. Jeg har fått de mot smerter, men merker at de også virker inn på hodet mitt. I dag kan jeg lese i VG at det faktisk er den medisinen som virker best som antidepressiva. Ikke rart jeg merker det så godt. Jeg liker ikke helt denne "bivirkningen", og undres om legen har tenkt at jeg trenger både smertestillende og antidepressiva... Anonymkode: f1b6f...1db
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2019 #2 Skrevet 12. februar 2019 Da er det veldig rart at de går mer og mer bort fra å bruke den som antideppressiva. sarotex brukes mest mor smerter, jeg fikk den mot det.Jeg tror nok ikke legen har noen skjult agenda med å gi deg den medisinen Anonymkode: 914c3...214
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2019 #3 Skrevet 12. februar 2019 Det stemmer ikke. Det er faktisk veldig gammeldags. Har selv vært på veldig høy dose Sarotex på grunn av smerter og depresjon, og psykologen var ikke sjokkert over at det ikke virket. Anonymkode: a22e4...fca
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2019 #4 Skrevet 12. februar 2019 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det stemmer ikke. Det er faktisk veldig gammeldags. Har selv vært på veldig høy dose Sarotex på grunn av smerter og depresjon, og psykologen var ikke sjokkert over at det ikke virket. Anonymkode: a22e4...fca Ser jeg har skrevet feil, det er Dagbladet, og ikke VG, som har lagt det ut. Det er nylig gjort en stor og grundig undersøkelse på et nivå som ikke tidligere er blitt gjort, og den konkluderer med at Amitriptylin, som er virkestoffet i Sarotex, er et av mest effektive antidepressive som er på markedet i Norge. Men selvsagt, alle er forskjellige, så at den ikke virket på deg, det vet du best selv. Men når jeg leste denne undersøkelsen så gikk det et lite aha opp for meg. Det forklarer en hel del hvorfor jeg føler som jeg gjør. Men å slutte er i grunn ikke noe alternativ, så jeg må vel kanskje bare godta at de roter litt med hode også. Anonymkode: f1b6f...1db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå