Anonym bruker Skrevet 11. februar 2019 #1 Del Skrevet 11. februar 2019 Eg tok ut hormonspiral 8 jan, fekk mensen 12 jan og blødde i 13 dager (mykje var blod koagler og mengden varierte dag for dag). Me hadde sex rett før eggløsning. Mensen skulle eigentleg komme i helgen (skjønner at det er vanskeleg å forutse mensen så tidleg etter spiralen er tatt ut), men eg har hatt mensmurringer i heile helgen, i natt og i dag har eg slitt med halsbrann og sure oppstøt. Den første testen eg tok i helgen, såg ut som den var veldig svak positiv (hint av strek nr 2), men dei andre virker veldig blanke. Liker ikkje at kroppen "lurer" meg.. Anonymkode: 5d3ef...8f0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144362369-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hirka89 Skrevet 12. februar 2019 #2 Del Skrevet 12. februar 2019 Hei Jeg tok ut min hormonspiral juli 2018. Før jeg hadde hormonspiral gikk jeg på P-piller. Både med pilla og med spiralen hadde jeg ingen tegn eller symptomer på mens før mensen kom. Men da jeg tok ut hormonspiralen og kroppen min for første gang på mange mange år var hormonfri så fikk jeg masse symptomer før mensen, som mensmurringer, ømme og større bryster osv. Jeg ble gravid 2 måneder etter jeg tok ut spiralen, og symptomene før mens og da jeg var blitt gravid var HELT like, eneste forskjellen var at jeg rapet/gulpet mye luft da jeg var blitt gravid Poenget mitt er vel at kroppen din vil ha ulike symptomer på mensen nå som du ikke går på prevensjon lenger, og disse symptomene kan være helt like som ved graviditet. Som du selv sier er det vanskelig å forutsi mens etter uttak av hormonspiral, min første syklus var på hele 37 dager, men måneden etter hvor jeg ble gravid hadde den plutselig bare vært på 28-30 dager. Så mye mulig mensen skal komme litt senere enn du tror. Vent 2 dager og ta en ny test husk å bruk morgenurin! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144362369-gravid/#findComment-148946015 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2019 #3 Del Skrevet 12. februar 2019 5 timer siden, Hirka89 skrev: Hei Jeg tok ut min hormonspiral juli 2018. Før jeg hadde hormonspiral gikk jeg på P-piller. Både med pilla og med spiralen hadde jeg ingen tegn eller symptomer på mens før mensen kom. Men da jeg tok ut hormonspiralen og kroppen min for første gang på mange mange år var hormonfri så fikk jeg masse symptomer før mensen, som mensmurringer, ømme og større bryster osv. Jeg ble gravid 2 måneder etter jeg tok ut spiralen, og symptomene før mens og da jeg var blitt gravid var HELT like, eneste forskjellen var at jeg rapet/gulpet mye luft da jeg var blitt gravid Poenget mitt er vel at kroppen din vil ha ulike symptomer på mensen nå som du ikke går på prevensjon lenger, og disse symptomene kan være helt like som ved graviditet. Som du selv sier er det vanskelig å forutsi mens etter uttak av hormonspiral, min første syklus var på hele 37 dager, men måneden etter hvor jeg ble gravid hadde den plutselig bare vært på 28-30 dager. Så mye mulig mensen skal komme litt senere enn du tror. Vent 2 dager og ta en ny test husk å bruk morgenurin! Lykke til! Tusen takk for svar 😊 Eg har tre menstruasjonsapper som eg "følger " og to av dei seier at eg skulle ha mensen 9 februar, mens app nr 3 seier 18 februar... Det står det samme info på alle tre. Skal prøve å teste igjen i slutten av veka😉 Anonymkode: 5d3ef...8f0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144362369-gravid/#findComment-148946326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hirka89 Skrevet 12. februar 2019 #4 Del Skrevet 12. februar 2019 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for svar 😊 Eg har tre menstruasjonsapper som eg "følger " og to av dei seier at eg skulle ha mensen 9 februar, mens app nr 3 seier 18 februar... Det står det samme info på alle tre. Skal prøve å teste igjen i slutten av veka😉 Anonymkode: 5d3ef...8f0 Jeg prøvde også en sånn menstruasjonsapp. Ulempen med de er at det skal noen sykluser til hvor man plotter inn når man får mensen osv før den klarer å regne ut hva som er riktig syklus for deg. Så siden du tok ut spiralen din for bare 1 måneds tid siden er det ikke sikkert de appene regner det som er helt riktig for deg enda Du får si i fra når du har fått testet på nytt 😉 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144362369-gravid/#findComment-148946356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pobie Skrevet 13. februar 2019 #5 Del Skrevet 13. februar 2019 På 12.2.2019 den 5.19, Anonym bruker skrev: Eg tok ut hormonspiral 8 jan, fekk mensen 12 jan og blødde i 13 dager (mykje var blod koagler og mengden varierte dag for dag). Me hadde sex rett før eggløsning. Mensen skulle eigentleg komme i helgen (skjønner at det er vanskeleg å forutse mensen så tidleg etter spiralen er tatt ut), men eg har hatt mensmurringer i heile helgen, i natt og i dag har eg slitt med halsbrann og sure oppstøt. Den første testen eg tok i helgen, såg ut som den var veldig svak positiv (hint av strek nr 2), men dei andre virker veldig blanke. Liker ikkje at kroppen "lurer" meg.. Anonymkode: 5d3ef...8f0 Hvis du vet når du hadde el vet du også når du forventer mens - ca 14 dager senere. Hvis det er mer enn 18 dager etter el og du fremdeles ikke har fått mensen er du mest sannsynlig gravid. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144362369-gravid/#findComment-148946767 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtnosa Skrevet 17. februar 2019 #6 Del Skrevet 17. februar 2019 På 12.2.2019 den 16.37, Anonym bruker skrev: Tusen takk for svar 😊 Eg har tre menstruasjonsapper som eg "følger " og to av dei seier at eg skulle ha mensen 9 februar, mens app nr 3 seier 18 februar... Det står det samme info på alle tre. Skal prøve å teste igjen i slutten av veka😉 Anonymkode: 5d3ef...8f0 Hvordan gikk det med ny test? Var den positiv? 😍 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144362369-gravid/#findComment-148950274 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2019 #7 Del Skrevet 18. februar 2019 Hei beklager og bare hoppe inn her med et spørsmål men ser bare at Noen av dete har hatt det samme, men bare lurer på en liten ting, jeg sluttet på p-pillene mine den 14.januar, fikk mensen tilbake den 17.janauar etter p-pille slutt. Akkurat som jeg skulle gått på p-piller, hadde mensen i like mange dager som jeg skal. Men nå som jeg forventet mens for 4/5 dager siden og tok negativ nest på tirsdag den 12/2 og har alltid vært regelmessig før jeg begynte på p-piller som jeg kan huske, og at jeg fikk mens så fort tilbake som jeg gjorde gjør meg forrvirret? Noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 67f46...cbd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144362369-gravid/#findComment-148950504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hirka89 Skrevet 19. februar 2019 #8 Del Skrevet 19. februar 2019 På 18.2.2019 den 2.08, Anonym bruker skrev: Hei beklager og bare hoppe inn her med et spørsmål men ser bare at Noen av dete har hatt det samme, men bare lurer på en liten ting, jeg sluttet på p-pillene mine den 14.januar, fikk mensen tilbake den 17.janauar etter p-pille slutt. Akkurat som jeg skulle gått på p-piller, hadde mensen i like mange dager som jeg skal. Men nå som jeg forventet mens for 4/5 dager siden og tok negativ nest på tirsdag den 12/2 og har alltid vært regelmessig før jeg begynte på p-piller som jeg kan huske, og at jeg fikk mens så fort tilbake som jeg gjorde gjør meg forrvirret? Noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 67f46...cbd Hei Som nevnt i en annen kommentar lenger oppi tråden her, så reagerer kroppen veldig ulikt på og uten prevensjon. Første blødning etter prevensjonslutt er ofte bare en reaksjon fra kroppens side på at den ikke lenger får hormoner. Og syklusene dine vil kanskje ikke være de samme som da du gikk på prevensjon, de kan bli kortere eller lengre, og de kan være ustabile første månedene. Så kan jo hende du skal få mensen senere enn du tror nå dersom syklusene dine er litt annerledes enn tidligere Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144362369-gravid/#findComment-148951633 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå