Gå til innhold

Kjøpt Chromecast, men skjønner ikke en dritt! Jeg får det ikke til!

Anbefalte innlegg

Altså, det her virker jo helt håpløst og jeg er skikkelig irritert selvom det er jeg som gjør feil!

Jeg koblet den til tven og lastet ned Google Home appen. Hva mer gjør jeg? Jeg er koblet opp mot den og har konfigurert osv, men å spille av vil den ikke!
Hvordan gjør jeg det? Må jeg bruke telefonen for å styre det? Kan jeg ikke bruke telefonen mens det står på? 

Vurderer å bare levere tilbake hele greiene og kjøpe Apple-TV istedet

Anonymkode: 7e90d...c3f

Fortsetter under...

Tror ikke vi gjorde noenting, bare koblet den på og vips fant både telefon, ipad og pc den når vi ønsker å bruke den. Har ikke lastet ned noen app... 

Anonymkode: 0f67a...67c

Har fått det til nå og også funnet ut at jeg kan bruke telefonen til andre ting mens det brukes.

Men må man bruke telefonen/nettbrett eller pc for å bruke det? Går det ikke an å bruke fjernkontrollen?

Kjøpte den brukt så har ikke noen bruksanvisning og det står så mye forskjellig på google

Anonymkode: 7e90d...c3f

Nei altså, du ser jo på noe på f.eks pc fra nett, også viser du pc-bildet på tv med cromecast'en, så du styrer det du ser på pc og ikke med fjernkontrollen 

Anonymkode: 0f67a...67c

Nei du kan ikke styre med TV fjernkontrollen. Hele poenget er at det divideres på telefon, PC eller nettbrett overføres til TV skjermen. Så tv-en blir kun som en monitor. Derfor må du styre alt fra den enheten du spiller fra. Ikke vanskelig når du har lært hvordan.

Annonse

Chromecast tror jeg er det mest geniale jeg har kjøpt :) elsker chromecast. Du kan fint bruke telefonen, selv om du har castet noe til tv’n. Vi ser på noe fra nrk appen nå og jeg sløver på telefonen 😆

Anonymkode: 1fa4d...6c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...