Gå til innhold

Når slutte med bilstol/-pute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart tiåringen er så snurt over å være den "eneste" som må sitte i sete av de på alderen hans. Skal sies at dette er ikke bare noe han sier, folk her vi bor er elendige på barnesikring fra barna er ganske små. 

Han er 134 cm og 31 kg. Leser at grensen er på både 135 og 150 cm? 

Anonymkode: ab8c3...30d

Skrevet

Her sitter 11-åringen i stol, noen ganger på pute. Er ca. 140 og 26 kg. 

Anonymkode: b96c2...835

Skrevet

Det er påbudt å sikre barnet med enten stol eller pute opp til 135 cm.

Anonymkode: 9a323...10a

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er påbudt å sikre barnet med enten stol eller pute opp til 135 cm.

Anonymkode: 9a323...10a

135 cm / 36 kilo.

Er det sikring tilgjengelig i bilen, skal barn mellom 135 og 150 cm, men under 36 kilo, benytte dette.

Anonymkode: 3107d...ee9

Skrevet

Her sitter 11 å ringen på pute, hun hadde beltestol til hun var 10 år. Tror nok hun er den eneste her også, men hun klager ikke og ønsker selv å ha pute. 

Anonymkode: c62c4...62a

Skrevet

De har sluttet når de har vært rundt 140 cm, når det har vært har variert veldig. Ene var bare 7,5 år, ene er 9,5 år og fortsatt bare 133 cm.

Anonymkode: e766c...027

Skrevet

Eldste sluttet da hun var 10. De yngre sluttet da de var 7 og 8 år.

Anonymkode: c645c...e44

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Snart tiåringen er så snurt over å være den "eneste" som må sitte i sete av de på alderen hans. Skal sies at dette er ikke bare noe han sier, folk her vi bor er elendige på barnesikring fra barna er ganske små. 

Han er 134 cm og 31 kg. Leser at grensen er på både 135 og 150 cm? 

Anonymkode: ab8c3...30d

Ville nok ventet en stund til hvis jeg var deg. Min sluttet i høst (er 10) men han er 160 høy men bare 36 kilo (blindtarmen hans sprakk i oktober og han har mistet 8 kilo siden det)

Skrevet

Min snart 8-åring er 136 cm, men sitter fortsatt på pute. Men, om det er kortere turer og pute ikke er tilgjengelig, så sitter hun uten.

Anonymkode: b2b4e...737

Skrevet

Vi prøvde pute til 8-åringen, men beltet lå så dårlig over han da så vi kjøpte beltestol. Den gang var han under 135 cm og bare 32 kg. Nå veier han 36 kg og er godt over 140 cm lang. De fleste i klassen hans (3.trinn) er ikke like tung eller lang, så de fleste sitter sikret i beltesol enda. Jeg tenker at han skal bare sitte i beltestolen så lenge den passer han! 

Men hvis beltestolen ikke står på plass i bilen og vi skal kjøre to minutter hjem, eller hvis vi har med kompiser som er mindre enn han og som trenger sikring, så kan han sitte uten stol. Belte ligger greit nok. Men når man nå har utstyret så kan man jo bruke det tenker jeg. 

Anonymkode: 8fa10...e39

Skrevet

12 år her, men er jo store forskjeller på størrelsen til barna også.

Anonymkode: 0b60b...84f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...