Gå til innhold

Tilsvarer str 34/36 feks 13-14 år i klær eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...

Anonymkode: 902ad...968

Fortsetter under...

Skrevet

Eg, nei.

13/14 år er 158/164

Anonymkode: 4b132...c6a

Skrevet

Datteren min på 10 bruker gensere og kjoler i 34. Kjøpte kjole i 32 og den var for liten

Hun er 1.50 høy og ganske tynn 

Anonymkode: 362fa...2e6

Skrevet

Min datter på 11 er også høy og tynn (ca 1.60) og hun kan fint bruke XS/S eller 36/38. Kommer ann på plagget. 

Anonymkode: b38ad...c68

Skrevet

Jeg er 166cm og 47kg ( ganske slank) og kanikke bruke 36 det blir altforstort. men dette spørs jo plagget og hvilken butikk.. Jeg drukner i klærne til Cubus men Gina så kan jeg ha litt andre strls ;) 

Anonymkode: d16df...8df

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 166cm og 47kg ( ganske slank) og kanikke bruke 36 det blir altforstort. men dette spørs jo plagget og hvilken butikk.. Jeg drukner i klærne til Cubus men Gina så kan jeg ha litt andre strls ;) 

Anonymkode: d16df...8df

Nøyaktig det samme som meg.

Drukner ofte  i 34/XS også, men har lært meg å tilpasse enkelte ting slik at det fungerer.

I alder er jeg nærmere 50 enn 30.....

Anonymkode: 4b132...c6a

Annonse

Skrevet

Men dere to over her er jo ekstremt undervektige da. kmi sier nær undervekt grad 2, altså ganske alvorlig undervekt. Så alt vil være stort på dere.

Til hi, 34/36 i dameklær har ofte en annen fasong enn tilsvarende størrelse i barneavd. Litt rettere modeller der uten særlig plass til hofter og bryster. Men ellers er det ganske likt ja. Jeg er 160 (og normalvektig) og kan bruke 164 i enkelte plagg. Buksene passer stort sett, men noe kan bli for smalt som kjoler og topper.

Anonymkode: 705a6...504

Skrevet

Nei. 

Jeg er str 32/34, kommer meg ikke inn i barnestørrelsene. Klærne er annerledes i snittet. 

Anonymkode: 2ef56...82e

Skrevet

Jeg mener det, men snittet er jo  anderledes. 

Anonymkode: 8a8fc...6a1

Skrevet

Jeg er 157cm høy (51kg), og bruker 34-36 i klær. Det hender jeg kjøper klær til meg selv i str 14-16år.

Som nevnes over, snittet er jo annerledes så det er ikke mye som sitter fint på når man har pupper (c-cup) og litt hofter. Men feks boblebukser fra bergans kjøpte jeg i str 14år i vinter (sparte 2000kr på å gå i barneavd fremfor voksen ;) ) og den "svømte" jeg i. 

Andre ting, som treningstights eller joggebukser/pysjer pleier jeg å kjøpe i alt fra str 12-16år (forskjellig fra merke til merke).

Anonymkode: 31bbb...370

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. 

Jeg er str 32/34, kommer meg ikke inn i barnestørrelsene. Klærne er annerledes i snittet. 

Anonymkode: 2ef56...82e

Men barn kan bruke klærne så sant det ikke er utringing osv. 

Jeg handler alltid kjoler, gensere og skjorter på HM i størrelse 34 /XS/ S til tiåringen min.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men barn kan bruke klærne så sant det ikke er utringing osv. 

Jeg handler alltid kjoler, gensere og skjorter på HM i størrelse 34 /XS/ S til tiåringen min.

Litt usikker på hvilken vei HI lurte på.. om klær kunne kjøpes til barn i voksenavdelinga, eller om hun kunne kjøpe egne klær i barneavdelinga.. 

Hvis det var det siste alternativet hun var ute etter så har egentlig alle mine svar vært poengløse 😁

Skrevet

Jeg har en sønn som er 158 cm, og bruker største str i barneklær. Men siden han er slank, så er str XS og S for stort for han. Men nå kan det hende herre klær er litt større enn dame klær da. 

Anonymkode: 06e2f...a4c

Annonse

Skrevet

Jeg har en sønn som er 158 cm, og bruker største str i barneklær. Men siden han er slank, så er str XS og S for stort for han. Men nå kan det hende herre klær er litt større enn dame klær da. 

Min på 160 kan heller ikke bruke XS, men jeg tror herreklær starter på relativt større str enn dameklær. 

Anonymkode: 88556...f1c

Skrevet

Min på 160 kan heller ikke bruke XS, men jeg tror herreklær starter på relativt større str enn dameklær. 

Anonymkode: 88556...f1c

Min gutt på 162 kan heller ikke bruke minste størrelse på herreavdelingen på HM. De klæra svømmer han i. 

Anonymkode: a2344...751

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror der er annerledes med herreklær. Min sønn på 170 cm og 54 kg bruker nå str. S, og det er romslig. Str. 170 i barneklær passer i bukser, men er blitt litt knapt i overdeler.

Anonymkode: 9635e...d1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...