Gå til innhold

Ønsker å velge kjønn på baby.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har 2 jenter og ønsker derfor å bli gravid med guttebaby denne gangen for å ha litt balanse i familien.

Er det noen som har prøvd ut dette? Ønsker å høre om deres erfaringer. Er det  noen sted dere kan anbefale?

Anonymkode: cc823...855

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei, jeg har 2 jenter og ønsker derfor å bli gravid med guttebaby denne gangen for å ha litt balanse i familien.

Er det noen som har prøvd ut dette? Ønsker å høre om deres erfaringer. Er det  noen sted dere kan anbefale?

Babycomp fra pfc

Anonymkode: 8535b...ea3

Skrevet

Ja, jeg gjorde litt reaserch og prøvde det to ganger, og fikk to gutter. 

Det er jo selvsagt ikke 100%garanti dette 😉 - Men teorien er, i korte trekk, denne: "gutte spermier" er sprintere, de svømmer raskest men samtidig overlever de kortest. "jentespermier" er maratonsvømmere, de svømmer langsommere men tilgjenngjeld overlever de lenger i livmoren en "gutta".

Så om man vet sin nøyaktige eggløsning, og vil at sjansene for jente skal øke har man sex noen dager FØR el. Og om man vil øke sjansen for gutt unngår man sex uken før, og har kun sex PÅ el dagen. 

Da har du gjort det du kan 😉 Faktorer som at mannen kan ha flere X en Y spermier osv vil jo spille inn. Men det er et harmløst forsøk verd. 

Anonymkode: 677fe...788

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Før du bombarderes med hvor lite kjønn betyr og hvor gal du er som vil velge kjønn og alt dette som jeg lukter vil komme;

jeg er ikke sikker på om det går an her til lands? Egentlig er det jo «enkel» biologi.. noen sædceller har x andre har y.. og det er jo hvem av de som først ankommer egget som bestemmer kjønn. Men jeg tror ikke det er noen her til lands som tilbyr dette.

når det er sagt er det jo diverse «kjerringråd» om når man bør ha sex ifm eggløsning. Mener at x sædcellene svømmer saktere men lever lengere og at y svømmer raskest? Så om man har sex et par dager før, så skal vel x svømmerne ha best sjans? 

Dette er bare kjerringråd da, så må tas med en klype salt.

men når det er sagt, tror jeg nok ikke vi kan få styrt dette :) Lykke til med prøvingen uansett hvilket kjønn det blir :) 

(og bare fort arresterere meg selv litt og, det er vel ikke dermed sagt at man blir misfornøyd om man får «feil» kjønn. Men forstår jo at man ønsker en gutt om man har to jenter fra før. Men kommer det ei jente til er jo det en glede det og :) )

Skrevet

Tror ikke HI er ute etter kjerringråd, men klinikker som gjør dette. Lykke til, du kan ikke ha opplevd mye vanskelig i livet hvis dette er din største utfordring (ja, jeg måtte!).

Anonymkode: 55bb5...fde

Skrevet

Takk for svar alle sammen 😊

Jeg er ute etter noen klinikker som lar foreldrene bestemme barnets kjønn ved assistert befruktning. Tror ikke noen i Norge gjør det? Noen som har erfaring fra utlandet?

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke HI er ute etter kjerringråd, men klinikker som gjør dette. Lykke til, du kan ikke ha opplevd mye vanskelig i livet hvis dette er din største utfordring (ja, jeg måtte!).

Anonymkode: 55bb5...fde

Ja jeg vet. Men såvidt meg bekjent så er det ingen klinikker som utfører dette i Norge. Derfor satt jeg inn noen «kjerringråd».. Som jeg sa, dette er jo bare kjærringråd, og dermed ingen garantier.

når det er sagt, må jeg jo innrømme at jeg og ønsket meg jente etter jeg først fikk en gutt. Neste ble ei jente, så jeg er jo glad for det. Men jeg ville jo ikke blitt misfornøyd med en gutt til :) men at man kan ha et ønske ser jeg ikke på som et problem. Uansett så blir man jo glad for det man er så heldig å få :) 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar alle sammen 😊

Jeg er ute etter noen klinikker som lar foreldrene bestemme barnets kjønn ved assistert befruktning. Tror ikke noen i Norge gjør det? Noen som har erfaring fra utlandet?

Du kan gjøre det i USA eller (hvis jeg husker riktig) Mexico. Kan kombineres med en ferie til NY f.eks ☺️

Anonymkode: b4009...912

Skrevet

Tror det gjøres på Kypros. 

Anonymkode: aa58e...1cf

Skrevet

Tror det gjøres på Kypros. 

Google gender selection Cyprus. 

Anonymkode: aa58e...1cf

Skrevet

Vet du hva pgd innebærer? Og hvor mye det koster? Dine penger og din kropp så hver sin lyst. Jeg bare skjønner ikke hvordan det kan være så viktig.

Anonymkode: 72f24...4ec

Skrevet

Vi valgte kjønn på barnet..

Jeg har en mutasjon som gjør at de har konkludert med at gutter født av meg har 25% sjanse for psykisk utviklingshemming. Jeg har også hatt guttebarn som kun har levd kort tid etter fødsel.

De har imidlertid ikke klart å finne hvor genfeilen ligger, så dermed fikk vi ikke tilbud om pgd. Vi fikk derimot tilbud å ta morkakeprøve og tilbud om abort hvis det var gutt... uaktuelt for oss..

Vi skrev til genesis ivf i limassol (Kypros). De var fantastiske hele veien.

Vi bestilte time hos volvat og fikk medisin fra de. Ultralyd under medisineringen ble også tatt av de. De skrev skriv og printet bilder med opplysninger som jeg scannet og sendte til klinikken.

Så dro vi ned og fikk behandling der. De er veldig proffe og jeg følte meg bestandig veldig godt ivaretatt. Jeg lyktes på andre forsøk.

Nå er dette en stund siden, men tror vi betalte rundt 50k.

Jeg vet mange synes det er uetisk å velge kjønn hvis barnet ellers er forventet frisk. Jeg kjenner alltid på et lite stikk når noen sier det viktigste er at barnet er friskt. Jeg tenker da:»Er mine barn med diagnoser mindre verdt?» 

Lykke til i valget og evt forsøk:-)

Anonymkode: 472bc...2c9

Skrevet

jeg valgte på 4 barnet, hadde 3 gutter fra før og ønsket sårt ei jente, betalte 70 000 i danmark

Anonymkode: 9221b...860

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

jeg valgte på 4 barnet, hadde 3 gutter fra før og ønsket sårt ei jente, betalte 70 000 i danmark

Fikk du jente? Alt bra?

Skrevet

Klinikk i Russland 

Anonymkode: 79b1a...807

Skrevet

Hei HI

Jeg har hørt mye bra om klinikken på Kypros. Så prøv å ta kontakt med dem. Lykke til😊

Anonymkode: e3423...3ec

Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende innlegg, personangrep og svar til dette.

Ann Christin, admin

Skrevet
On 2/7/2019 at 10:34 PM, Anonym bruker said:

Fikk du jente? Alt bra?

Ja alt er fint :) hun er snart 3 nå og gutta er 12,14 og 16

Skrevet

Ja alt er fint :) hun er snart 3 nå og gutta er 12,14 og 16

Wow det må være fantastisk. Skjønner at du ønsket jente. Jeg har 2 jenter og 2 gutter ❤

Skrevet

Jeg synes heller ikke noe om det å bestemme kjønn, med mindre det skyldes arvelige sykdommer/tilstander som følger kjønn. Men andre får gjøre det som er riktig for dem.

Vet man kan få gjort kjønnsbestemmelse i Russland (feks i St Petersburg ) og i Latvia (Riga).

Anonymkode: 4cfb4...ae1

Skrevet

Og så et det jo mange andre måter folk rundt i verden ordner slikt på, uønsket kjønn kam jo settes ut i skogen, for eksempel.

Skrevet

Jeg lurer på hva de som bestiller jenter føler om jentene dere ikke er pene, slanke og interessert i konvensjonelle jenteting. Og hva om det blir eb gutt født i feil kropp?

Anonymkode: 615a4...791

Skrevet

Jeg lurer på hva de som bestiller jenter føler om jentene dere ikke er pene, slanke og interessert i konvensjonelle jenteting. Og hva om det blir eb gutt født i feil kropp?

Anonymkode: 615a4...791

Ja. Nettopp 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...