Anonym bruker Skrevet 6. februar 2019 #1 Skrevet 6. februar 2019 Jeg er aleneforsørger til en gutt på 13 år. Om sommeren pleier vi å besøke besteforeldrene hans, som bor i en av landets mest populære feriekommuner. Dette er han veldig fornøyd med, siden han får tilgang på sol, sjø, bading, familie og venner, og vi har aldri reist på utenlandsferie. I år har jeg lyst til å gjøre noe utenom det vanlige med ham. Det behøver ikke å være en lang ferie, kanskje bare en langhelg, men for å få litt nye opplevelser. Problemet er at jeg er en veldig lite rutinert reiser selv, og jeg kvier meg for å dra til utlandet som eneste voksenperson. Kan noen hjelpe meg med hvor vi kan dra? En storby i Europa hadde antakelig vært populært, men hvilken? Har ikke vært i så mange selv. En by som London våger jeg meg ikke på, den er alt for stor og uoversiktlig. Har noen tips til hvor vi kan dra? Finnes det et sted som er lett å komme til med fly, der man kan få fine opplevelser og det er lett å finne fram? I tillegg er det veldig bra dersom det ikke er det dyreste stedet. Tar imot alle tips med stor takk! Anonymkode: 27e20...539
Førstemann Skrevet 6. februar 2019 #2 Skrevet 6. februar 2019 Hva med Berlin? Han er stor nok til at det kan ha litt historisk interesse + at det er en veldig fin by
Optatium Skrevet 6. februar 2019 #3 Skrevet 6. februar 2019 Riga eller Gdansk? Koselige byer om sommeren ☺️
Lagerfrakk Skrevet 7. februar 2019 #5 Skrevet 7. februar 2019 København? Kul, koselig, trygg og masse hyggelig å finne på. Men altså, London er bare verdens beste by å reise til med store barn og ungdommer. Hadde seriøst revurdert engstelsen over å reise dit. Mine ungdommer elsker byen og det er alltid tusen morsomme ting å gjøre. Selv New York likte de ikke like mye som London (selv om de elsket NY også).13 år er en perfekt London-alder
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2019 #6 Skrevet 7. februar 2019 London er ikke stor og uoversiktlig! Barna mine elsker denne byen. Bo sentralt så har dere mye i gåavstand. Helt enig at 13 år er perfekte alder for London. Anonymkode: 4c261...dee
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2019 #7 Skrevet 7. februar 2019 London er en møkkaby. Hva er han interessert i HI? Teknologi, mat, historie, språk, fotball, teater, tivoli, shopping? Anonymkode: 79f20...6de
Himmel og hav Skrevet 7. februar 2019 #8 Skrevet 7. februar 2019 Edinburgh. Fin by, ikke så veldig stor, lett å navigere i, mye historie om det er interessant, men kanskje ikke den billigste.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2019 #9 Skrevet 7. februar 2019 Stemmer i med London jeg, lett å komme seg rundt med t-bane der og mye å finne på... ellers København kanskje? Helsinki er også en by det er lett å finne frem i 😊 Anonymkode: 349bf...7b6
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2019 #10 Skrevet 7. februar 2019 Barcelona! Var der med min datter da hun var 13. Vi leide sykler og syklet rundt i den fine byen. Her finner du strand, shopping, is og folkeliv! Oversiktelig, deilig by! Anonymkode: 0c2d8...04d
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #11 Skrevet 9. februar 2019 On 2/7/2019 at 10:25 PM, Anonym bruker said: London er en møkkaby. Hva er han interessert i HI? Teknologi, mat, historie, språk, fotball, teater, tivoli, shopping? Anonymkode: 79f20...6de Tull, er ikke ne møkkaby Anonymkode: d30a1...965
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #13 Skrevet 9. februar 2019 Gå for København eller Stockholm. Nye opplevelser men du slipper å uroe deg for språkproblemer og store kulturforskjeller. Så kan dere utforske videre ut i Europa når du føler deg mere trygg på at du makter det. Anonymkode: 5ec74...2c7
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #14 Skrevet 9. februar 2019 Stemmer også for Stockholm. Koselig togtur på noen få timer. Byen oppleves utrolig mye mer «global og europeisk» enn for eksempel Oslo. Sjekk ut Tom Tits museum - det var en fantastisk opplevelse for barna våre. Så kan du heller dra lenger neste år - jeg forstår godt uroen din! Anonymkode: 9e7bc...ce2
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #15 Skrevet 9. februar 2019 Hva med Reykjavik? Fantastisk plass, og absolutt oversiktlig. Der kan man gå til alt i byen, og det er mye å oppleve i sentrum, samt lett å komme seg til attraksjonene utenfor sentrum, som geysirer, Thingvellir, Gullfoss og lagunen. Topp plass for både voksne og tenåringer 😃 Anonymkode: f17d5...1ff
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #16 Skrevet 9. februar 2019 Chicago. Elsker den byen. Masse man Jan finne på med en 13 åring. Anonymkode: d36ae...b14
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #17 Skrevet 9. februar 2019 Jeg og sønnen min skal til Australia. Har reist alene med han over hele verden siden han var 2 år... Anonymkode: 021c3...3e3
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #18 Skrevet 9. februar 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg og sønnen min skal til Australia. Har reist alene med han over hele verden siden han var 2 år... Anonymkode: 021c3...3e3 Så flink du er da👏🏻🥇🏆🎉 Anonymkode: 9e7bc...ce2
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2019 #19 Skrevet 9. februar 2019 På 6.2.2019 den 12.25, Anonym bruker skrev: Jeg er aleneforsørger til en gutt på 13 år. Om sommeren pleier vi å besøke besteforeldrene hans, som bor i en av landets mest populære feriekommuner. Dette er han veldig fornøyd med, siden han får tilgang på sol, sjø, bading, familie og venner, og vi har aldri reist på utenlandsferie. I år har jeg lyst til å gjøre noe utenom det vanlige med ham. Det behøver ikke å være en lang ferie, kanskje bare en langhelg, men for å få litt nye opplevelser. Problemet er at jeg er en veldig lite rutinert reiser selv, og jeg kvier meg for å dra til utlandet som eneste voksenperson. Kan noen hjelpe meg med hvor vi kan dra? En storby i Europa hadde antakelig vært populært, men hvilken? Har ikke vært i så mange selv. En by som London våger jeg meg ikke på, den er alt for stor og uoversiktlig. Har noen tips til hvor vi kan dra? Finnes det et sted som er lett å komme til med fly, der man kan få fine opplevelser og det er lett å finne fram? I tillegg er det veldig bra dersom det ikke er det dyreste stedet. Tar imot alle tips med stor takk! Anonymkode: 27e20...539 Hadde bestillt en tur til Mallorca eller Kreta. Charter. Da slipper du stresse. Alt går av seg selv. Anonymkode: 44b45...7cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå