Gå til innhold

Noen som jobber i Nav eller har vært gjennom uføreprosessen og som kan fortelle meg hva 14 a vedtak er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på AAP, og har fått beskjed om at jeg kan søke ufør. Det står at jeg vil få 14 a vedtak i posten. Men hva er det, jeg har googlet, men jeg skjønner det ikke helt. Noen som kan forklare det enkelt?

Anonymkode: a5cbe...36a

Fortsetter under...

Skrevet

14 a er et oppfølgingsvedtak der de skal ta stilling til ditt behov, hvor arbeidsfør eller ufør de anser deg å være, hvilket behov du vil ha fra nav for å komme i jobb (behandling, tiltak, arbeidsutprøving), og om du anses som å ikke ha noe arbeidsevne/restarbeidsevne slik at de kan fatte et vedtak hva din videre oppfølging vil være. 

Anonymkode: 27ccd...bd6

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

14 a er et oppfølgingsvedtak der de skal ta stilling til ditt behov, hvor arbeidsfør eller ufør de anser deg å være, hvilket behov du vil ha fra nav for å komme i jobb (behandling, tiltak, arbeidsutprøving), og om du anses som å ikke ha noe arbeidsevne/restarbeidsevne slik at de kan fatte et vedtak hva din videre oppfølging vil være. 

Anonymkode: 27ccd...bd6

Takk :) Så når jeg får dette nå, så er ufør min videre oppfølging?

Skrevet

Vil det egentlig være mulig å få innvilget uføretrygd i 2019 i det hele tatt så strengt som det har blitt? Har fått det anbefalt av behandleren men jeg tør ikke prøve å søke engang... 

Anonymkode: 34dbb...eba

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil det egentlig være mulig å få innvilget uføretrygd i 2019 i det hele tatt så strengt som det har blitt? Har fått det anbefalt av behandleren men jeg tør ikke prøve å søke engang... 

Det håper jeg da med, når jeg er blitt godkjent for søknad. Men er kriteriene blitt så mye strengere da?

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har jo ikke så mye valg uansett, AAP varer jo ikke evig

Annonse

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er det det, jeg kjenner en som fikk det innvilget i oktober i fjor og ei som fikk det innvilget i januar i år..... 

Men du kan jo ikke søke før nav har gitt klarsignal, da kommer bare søknaden ubehandlet i retur. At legen din anbefaler det er bare et steg på veien... 

Anonymkode: d3f12...a26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...