Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #1 Skrevet 5. februar 2019 Jeg går på AAP, og har fått beskjed om at jeg kan søke ufør. Det står at jeg vil få 14 a vedtak i posten. Men hva er det, jeg har googlet, men jeg skjønner det ikke helt. Noen som kan forklare det enkelt? Anonymkode: a5cbe...36a
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #2 Skrevet 5. februar 2019 14 a er et oppfølgingsvedtak der de skal ta stilling til ditt behov, hvor arbeidsfør eller ufør de anser deg å være, hvilket behov du vil ha fra nav for å komme i jobb (behandling, tiltak, arbeidsutprøving), og om du anses som å ikke ha noe arbeidsevne/restarbeidsevne slik at de kan fatte et vedtak hva din videre oppfølging vil være. Anonymkode: 27ccd...bd6
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #3 Skrevet 5. februar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: 14 a er et oppfølgingsvedtak der de skal ta stilling til ditt behov, hvor arbeidsfør eller ufør de anser deg å være, hvilket behov du vil ha fra nav for å komme i jobb (behandling, tiltak, arbeidsutprøving), og om du anses som å ikke ha noe arbeidsevne/restarbeidsevne slik at de kan fatte et vedtak hva din videre oppfølging vil være. Anonymkode: 27ccd...bd6 Takk Så når jeg får dette nå, så er ufør min videre oppfølging? Anonymkode: a5cbe...36a
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #4 Skrevet 5. februar 2019 Vil det egentlig være mulig å få innvilget uføretrygd i 2019 i det hele tatt så strengt som det har blitt? Har fått det anbefalt av behandleren men jeg tør ikke prøve å søke engang... Anonymkode: 34dbb...eba
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #5 Skrevet 5. februar 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vil det egentlig være mulig å få innvilget uføretrygd i 2019 i det hele tatt så strengt som det har blitt? Har fått det anbefalt av behandleren men jeg tør ikke prøve å søke engang... Anonymkode: 34dbb...eba Det håper jeg da med, når jeg er blitt godkjent for søknad. Men er kriteriene blitt så mye strengere da? Anonymkode: a5cbe...36a
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #6 Skrevet 5. februar 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vil det egentlig være mulig å få innvilget uføretrygd i 2019 i det hele tatt så strengt som det har blitt? Har fått det anbefalt av behandleren men jeg tør ikke prøve å søke engang... Anonymkode: 34dbb...eba Jeg har jo ikke så mye valg uansett, AAP varer jo ikke evig Anonymkode: a5cbe...36a
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2019 #7 Skrevet 5. februar 2019 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vil det egentlig være mulig å få innvilget uføretrygd i 2019 i det hele tatt så strengt som det har blitt? Har fått det anbefalt av behandleren men jeg tør ikke prøve å søke engang... Anonymkode: 34dbb...eba Selvfølgelig er det det, jeg kjenner en som fikk det innvilget i oktober i fjor og ei som fikk det innvilget i januar i år..... Men du kan jo ikke søke før nav har gitt klarsignal, da kommer bare søknaden ubehandlet i retur. At legen din anbefaler det er bare et steg på veien... Anonymkode: d3f12...a26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå