Gå til innhold

Få slettet studiegjeld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg som kommenterte som nummer 2 her i tråden. Min svigerdatter ble utsatt for noe slikt da hun bar under 18 år. Fikk stipend som kom inn på hennes konto som faren disponerte. Han betalte regningene SINE med hennes penger. Feks Canal Digital som må må være over 18 år for å ha.

Jeg hjalp henne med advokat og vi kunne føre bevis for at faren hadde misbrukt pengene hennes. Fikk slettet gjelden hos lånekassen.

Nå har jeg ikke utdypet alt som har med denne saken å gjøre, men i grove trekk. Send meg gjerne PM

Fortsetter under...

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er det jeg lurte på da...men fikk ikke så gode svar. Mulig jeg formulerte meg rotete.

Anonymkode: 3dd70...c52

Har du spurt lånekassen om dette?

Anonymkode: f1b0a...c9b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hei og tusen takk for litt støtte oppi denne helvetesbølgen. Man kan jo nesten bli litt bekymret for hvordan verdier og oppførsel barna til disse lærer hjemme, MEN det vil nok mennesker rundt raskt fange opp og oppdage. Så det skal ikke jeg blande meg opp i :)

Jeg har satt igang tiltak for å få hjelp til skole og jobb, venter bare på svar til time for gjeldsrådgivning på NAV. 

Tvangstiltaket kom først i dag så nå blir jo dette en prioritet også så jeg kan få en balanse i det her. Ville bare sjekke mine muligheter fra folk som kanskje har stått i mine sko, men de fleste her er visst perfekte

Jo bare hyggelig... Det er ikke vanskelig å forstå dine utfordringer, og at familien din er en del av skylden gjør det enda vanskeligere, Jeg surra og rota fælt i ungdommen. Hadde 200 000 i kredittgjeld, alenemor og ikke en dritt utdanning. Jeg hadde heldigvis foreldre som kausjonerte så jeg fikk samlet gjelden og startet betale ned. Jeg tok meg utdanning, etter jeg fikk barn nr 2( ny mann). I dag har jeg alt jeg ønsker meg: jobb, godt med penger, biler og båt. Dette ordner seg ❤️

Skrevet
1 time siden, Pæddan skrev:

Hei, jeg som kommenterte som nummer 2 her i tråden. Min svigerdatter ble utsatt for noe slikt da hun bar under 18 år. Fikk stipend som kom inn på hennes konto som faren disponerte. Han betalte regningene SINE med hennes penger. Feks Canal Digital som må må være over 18 år for å ha.

Jeg hjalp henne med advokat og vi kunne føre bevis for at faren hadde misbrukt pengene hennes. Fikk slettet gjelden hos lånekassen.

Nå har jeg ikke utdypet alt som har med denne saken å gjøre, men i grove trekk. Send meg gjerne PM

Takk! Skal kontakte deg jeg :)

Skrevet
52 minutter siden, Eliseflisa skrev:

Jo bare hyggelig... Det er ikke vanskelig å forstå dine utfordringer, og at familien din er en del av skylden gjør det enda vanskeligere, Jeg surra og rota fælt i ungdommen. Hadde 200 000 i kredittgjeld, alenemor og ikke en dritt utdanning. Jeg hadde heldigvis foreldre som kausjonerte så jeg fikk samlet gjelden og startet betale ned. Jeg tok meg utdanning, etter jeg fikk barn nr 2( ny mann). I dag har jeg alt jeg ønsker meg: jobb, godt med penger, biler og båt. Dette ordner seg ❤️

Så bra å lese at det ordnet seg for deg! Har heller ikke utdanning, men jeg skal begynne på utdanningen nå. Har en kjæreste som etterhvert flytter inn når tiden passer seg. ❤️

Føler det er surt at jeg skulle bli gjeldsslave fordi foreldrene mine stjal fra meg. Fikk også konfirmasjonspengene mine stjelt og har enda ikke sett snurten av de pengene igjen...Kunne jeg gått tilbake i tid ville jeg hatt kontroll på alt selv og heller spurt hjelp av skolen.

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette.

Ann Christin, admin

Annonse

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når jeg var 16 år gikk jeg på folkehøyskole og fikk lån fra lånekassen. Mine foreldre styrte pengene jeg fikk fra lånekassen. Det førte til at den ene av de tok penger fra meg og forårsaket at jeg ikke fikk betalt skolen på 2 måneder. Jeg hang etter med betaling og summen ble bare høyere og høyere. Til slutt fikk jeg ikke komme tilbake mer og måtte slutte på skolen. En stor sorg for meg som stor trivdes for første gang i mitt liv på en skole.

Jeg har nå en gjeld som jeg sliter med å få betalt og har fått tvangsinnkrevning. Jeg har ikke en sjans i havet til å få betalt dette og det tærer så sykt på psyken min nå som jeg også forsørger et barn selv. Noen her som vet om det går ann å få slettet deler eller hele gjelda? For eksempel med begrunnelse at jeg var under 18 år når dette skjedde og foreldrene mine hadde forsørgelsesplikt? 

Nei. Du kan derimot kreve inn regresskravet fra dine foreldre.

Anonymkode: 44c7c...8fd

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det gjør jo ikke det. Ikke det spøtt. Men synes jo litt synd på en så patetisk tafatt barnslig person som tror de kan få slette gjelda si fordi de ikke vil ha den😂 Dagens beste!

Anonymkode: ed9f1...e56

Du virker som en skikkelig trivelig person❤️ 

Håper ikke jeg kjenner deg 😏

Anonymkode: 69b72...d67

Skrevet

Det verste her inne er at majoriteten har barn.

Og det og klare å skrive så stygt og nedlatende til andre ligger i disse menneskene. Når ditt brukernavn er kjent for å være slem mot andre bør det ringe en bjelle.

Jeg forstår ikke at det ikke føles vondt å være stygg mot andre, jeg klarer det like dårlig på nett som i virkeligheten. Jeg blir skremt av hvordan noen har glede av det.

Men der kommer selvfølgelig egen oppvekst og oppdragelse inn, og det er det en del her inne som mangler. Kanskje vi skal synes synd på de i stedet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...