Gå til innhold

Noen som har erfaring med hjemmelaser? (hårfjerning)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har pcos og hårveksten blir bare verre og verre. Jeg har svart, tykt skjegg under haka og litt nedover halsen, samt litt bart og mye kinnskjegg. Jeg har til og med fått litt svart hår på skuldrene og mellom brystene😲 

Jeg må nappe med pinsett 3 ganger om dagen og ha tykt lag med sminke for å prøve å skjule den grå skyggen som alltid er der (hår som ikke har brutt igjennom). Hårveksten er helt vannvittig og jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre, for dette er både tidkrevende og flaut. 

Vet jeg muligens kan få dekket deler av prisen på elektrolysebehandling, men det finnes ikke her og jeg måtte tatt fly. Så det er ikke en mulighet. Har sett andre har hatt effekt av laserbehandling hos hudpleier, men at det kommer igjen og igjen og de ender opp med å bruke store summer uten at det forsvinner for godt...

Så da lurer jeg på hjemmelaser da (med ipl lys). Har noen prøvd? Hvordan gikk det?  

Det gjør meg ingenting om jeg må gjøre behandlingen ofte, sålenge det hjelper. Dette ble litt langt, men jeg setter pris på alle erfaringer😊

Anonymkode: 9b806...7eb

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har ikke hårvekst som deg, men har "normale" svarte hår på leggene. Opplevde at hårveksten ble kraftig redusert og enkelte flekker er fortsatt nesten bare selv om jeg tror det nå er 2 år siden sist jeg kjørte over med laser. Problemet mitt er at jeg ikke gidder sånt om vinteren, og om sommeren skal man ikke bruke laser på områder som utsettes for sollys.

Skrevet

Kjære HI. Jeg har ikke PCOS, men hirsutisme. Konsekvensen med synlighet er det samme-nemlig økt svært uønsket hårvekst. Jeg har ingen erfaring med hjemmelaser, men jeg har erfaring med laserbehandling. Jeg går jevnlig til behandling med alexandrite laser, og er svært fornøyd. Har holdt på ca tre år. Til å begynne med gikk jeg hver sjette til åttende uke. Det siste året har jeg vært til behandling ca hver fjerde-femte måned. Tidligere forsøkte jeg meg på ipl uten å være fornøyd i det hele tatt. Det ble ikke bedre, tidsintervallene ble ikke lengre for hver gang det måtte fjernes og det ble dyrt. 

Jeg er ikke ekspert på verken laser, ipl eller alexandrite laser, men jeg jobber som forsker ved et stort universitetssykehus, og har lest meg opp på at forskningen støtter min opplevelse. 

Er du lys i huden med mørke hår? Da er alexandrite laser svært effektivt. Se bl.a denne artikkelen:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/18081147/

har ikke tilgang på review-artikler her hjemme, men kan finne til deg om du er interessert.

Jeg føler veldig med deg, og husker godt hvor emosjonelt belastende og tidkrevende det var da jeg måtte skjule «den grå skyggen» som du så treffende beskriver det. Du er ikke alene❤️

Skrevet
24 minutter siden, heklemor skrev:

Kjære HI. Jeg har ikke PCOS, men hirsutisme. Konsekvensen med synlighet er det samme-nemlig økt svært uønsket hårvekst. Jeg har ingen erfaring med hjemmelaser, men jeg har erfaring med laserbehandling. Jeg går jevnlig til behandling med alexandrite laser, og er svært fornøyd. Har holdt på ca tre år. Til å begynne med gikk jeg hver sjette til åttende uke. Det siste året har jeg vært til behandling ca hver fjerde-femte måned. Tidligere forsøkte jeg meg på ipl uten å være fornøyd i det hele tatt. Det ble ikke bedre, tidsintervallene ble ikke lengre for hver gang det måtte fjernes og det ble dyrt. 

Jeg er ikke ekspert på verken laser, ipl eller alexandrite laser, men jeg jobber som forsker ved et stort universitetssykehus, og har lest meg opp på at forskningen støtter min opplevelse. 

Er du lys i huden med mørke hår? Da er alexandrite laser svært effektivt. Se bl.a denne artikkelen:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/18081147/

har ikke tilgang på review-artikler her hjemme, men kan finne til deg om du er interessert.

Jeg føler veldig med deg, og husker godt hvor emosjonelt belastende og tidkrevende det var da jeg måtte skjule «den grå skyggen» som du så treffende beskriver det. Du er ikke alene❤️

Tusen takk for langt og fint svar🥰

Jeg er glad for å høre at du har funnet en behandling som hjelper mot hårveksten.

Jeg har også lys hud og mørke hår (mørkebrunt på hodet, men i ansikt og på kroppen er det svart), så alexandrite laser hadde helt sikkert fungert. Jeg må undersøke litt mer rundt denne og se om noen i nærheten bruker denne laseren. De to klinikkene som finnes her jeg bor har ipl og diode. 

Igjen, tusen takk for at du deler din erfaring😊

Skrevet
6 timer siden, Førstemann skrev:

Jeg har ikke hårvekst som deg, men har "normale" svarte hår på leggene. Opplevde at hårveksten ble kraftig redusert og enkelte flekker er fortsatt nesten bare selv om jeg tror det nå er 2 år siden sist jeg kjørte over med laser. Problemet mitt er at jeg ikke gidder sånt om vinteren, og om sommeren skal man ikke bruke laser på områder som utsettes for sollys.

Takk for svar, så bra at den fungerte på deg😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...