Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #1 Skrevet 3. februar 2019 Noen som har Dubai tips å dele? Trenger tips på hva en 5-åring og en 7-åring kan like å oppleve i Dubai. Er det noen parker som er verdt turen og pengene? Tips på restauranter som funker både for små og store? Andre tips? Anonymkode: 8a0fd...142
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #2 Skrevet 3. februar 2019 Du kan jo ta de med for å se levekårene til de som virkelig arbeider der. Så kan dere se fengslene der jenter og kvinner som har blitt voldtatt holdes fanget. Og så må dere ikke glemme å bygningene av gull som er hånende bevis for de enormt skjeve fordelingen av landets resurser. Dubai er motbydelig pent, bokstavelig talt. Anonymkode: c7392...2b2
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #4 Skrevet 3. februar 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du kan jo ta de med for å se levekårene til de som virkelig arbeider der. Så kan dere se fengslene der jenter og kvinner som har blitt voldtatt holdes fanget. Og så må dere ikke glemme å bygningene av gull som er hånende bevis for de enormt skjeve fordelingen av landets resurser. Dubai er motbydelig pent, bokstavelig talt. Anonymkode: c7392...2b2 Enig. Hadde ikke satt mine ben i Dubai. Anonymkode: 116d7...50b
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #5 Skrevet 3. februar 2019 Dubai er ikke mye annet enn en skinnende fasade som dekker et pill råttent samfunn. Substansløs shopping og strand, for de som ikke bryr seg nevneverdig om bagateller som menneskerettigheter. Anonymkode: c7581...ca5
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #6 Skrevet 3. februar 2019 Har du jenter kan du fortelle at menn har rett til å voldta kona si. Har du gutter kan du fortelle dem at de er overlegne jenter. Anonymkode: 25c60...352
MammantilNurket Skrevet 3. februar 2019 #7 Skrevet 3. februar 2019 Man reiser bare ikke til Dubai. Vitner om uvitenhet og manglende evne til refleksjon å velge Dubai som reisemål,
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #8 Skrevet 3. februar 2019 Svar på det HI spør om, eller hold dere borte fra tråden. Det er utrolig hvor tabu det er å nevne Dubai her inne. Tror dere virkelig at Dubai er verre enn mange andre land? Kunnskapsløst. Anonymkode: b8515...720
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #9 Skrevet 3. februar 2019 Dere kan jo dra dit dersom dere er gift, men dersom dere har barn utenfor ekteskap, ville jeg nok ha holdt meg hjemme. Anonymkode: 8c065...3e9
sug lut Skrevet 3. februar 2019 #10 Skrevet 3. februar 2019 Straff av voldtektsofre, arrestasjoner av homofile og slavearbeid: Du er medskyldig i det øyeblikket du legger igjen penger der.
Fru Banderas Skrevet 3. februar 2019 #11 Skrevet 3. februar 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Svar på det HI spør om, eller hold dere borte fra tråden. Det er utrolig hvor tabu det er å nevne Dubai her inne. Tror dere virkelig at Dubai er verre enn mange andre land? Kunnskapsløst. Anonymkode: b8515...720 Bitch, please. Samfunnet er avhengig av at folk reiser seg opp og sier ifra når noe ikke er riktig, ellers går det ikke fremover. Jeg er enig med alle andre her; ikke reis til det drittstedet.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #12 Skrevet 3. februar 2019 2 minutter siden, sug lut skrev: Straff av voldtektsofre, arrestasjoner av homofile og slavearbeid: Du er medskyldig i det øyeblikket du legger igjen penger der. https://www.aftenposten.no/verden/i/X1q5n/Dubai-Ble-voldtatt--og-tiltalt Bare for å besvare His egentlige spørsmål: Jeg tror nok at de har bra restauranter altså. Aldri vært der, kommer heller aldri til å reise dit så lenge det er som det er, dermed vet jeg ikke. Anonymkode: 8c065...3e9
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #13 Skrevet 3. februar 2019 3 minutter siden, Fru Banderas skrev: Bitch, please. Samfunnet er avhengig av at folk reiser seg opp og sier ifra når noe ikke er riktig, ellers går det ikke fremover. Jeg er enig med alle andre her; ikke reis til det drittstedet. Så la vær å reis i det hele tatt. Det foregår slaveri, tortur og elendighet i stor grad i mange andre land også, hvor turismen likevel står i høysete. Å fordømme dem som reiser til Dubai, hjelper ikke en cm på den faktiske problematikken. Anonymkode: b8515...720
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #14 Skrevet 3. februar 2019 5 minutter siden, Fru Banderas skrev: Bitch, please. Samfunnet er avhengig av at folk reiser seg opp og sier ifra når noe ikke er riktig, ellers går det ikke fremover. Jeg er enig med alle andre her; ikke reis til det drittstedet. Og, det å kalle noen «Bitch» i en debatt, er lavmål. Da mister du mye troverdighet og respekt allerede der. Anonymkode: b8515...720
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #15 Skrevet 3. februar 2019 9 minutes ago, Anonym bruker said: Så la vær å reis i det hele tatt. Det foregår slaveri, tortur og elendighet i stor grad i mange andre land også, hvor turismen likevel står i høysete. Å fordømme dem som reiser til Dubai, hjelper ikke en cm på den faktiske problematikken. Anonymkode: b8515...720 Eh jo...det er akkurat det det gjør. Tror du ikke enkeltindivider kan endre verden? For en trist og hedonistisk holdning. Anonymkode: 25c60...352
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #16 Skrevet 3. februar 2019 Aldri vært og kommer aldri til å reise dit! Det burde ingen andre heller gjøre! Anonymkode: e65a3...227
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #17 Skrevet 3. februar 2019 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Svar på det HI spør om, eller hold dere borte fra tråden. Det er utrolig hvor tabu det er å nevne Dubai her inne. Tror dere virkelig at Dubai er verre enn mange andre land? Kunnskapsløst. Anonymkode: b8515...720 Det er du som er kunnskapsløs Anonymkode: 7e21b...0bb
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #18 Skrevet 3. februar 2019 Hi, man reiser bare ikke dit. Spesielt ikke med barn. Enig med det de over skriver. UAE er grusomt. Hvorfor ta med barn til en stat der 2-3 åringer blir kidnappet fra India og Sri Lanka? De blir brukt som kamelryttere og sultefôret for å holdes små. Når de blir for «store» blir de kastet på gata. Da har de glemt både morsmålet og hvor de kommer fra. Du kan jo ta med barna dine på kamel veddeløp. Så kan dere vedde penger på hvilket kidnappet og mishandlet barn som vinner. Høres ut som en hyggelig opplevelse for en barnefamilie på tur... På kvelden kan dere dra tilbake på hotellet som er bygd opp av rettsløse, moderne slaver. Så kan dere fortelle barna nattahistorer om at dette flotte hotellet ble bygd opp av slaver som jobbet 16 timer i døgnet for under 900kr måneden i 50+ grader. Noen av de begikk selvmord underveis og andre fikk heteslag eller døde i fallulykker pga manglende sikring. Riktig god tur! Anonymkode: ea1cc...6bb
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #19 Skrevet 3. februar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Noen som har Dubai tips å dele? Trenger tips på hva en 5-åring og en 7-åring kan like å oppleve i Dubai. Er det noen parker som er verdt turen og pengene? Tips på restauranter som funker både for små og store? Andre tips? Anonymkode: 8a0fd...142 Herregud, nei. Aldri. Ville ikke dratt dit verken med eller uten barn. Anonymkode: ad5ec...580
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #20 Skrevet 3. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så la vær å reis i det hele tatt. Det foregår slaveri, tortur og elendighet i stor grad i mange andre land også, hvor turismen likevel står i høysete. Å fordømme dem som reiser til Dubai, hjelper ikke en cm på den faktiske problematikken. Anonymkode: b8515...720 Jo, det er faktisk gradsforskjeller - det er nå det ene. Og det foregår mye rart i mange land, men i noen få land i verden er slaveri og tortur LOV; og samfunnets rikdom er bygget på det. Dubai er ett av de stedene. De fleste andre steder skjer slaveri og tortur MOT myndighetenes vilje, ikke som del av deres offisielle politikk. Dubai, Saudi-Arabia og Emiratene er et unntak der. Anonymkode: ad5ec...580
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2019 #21 Skrevet 4. februar 2019 Jeg har en muslimsk (pakistansk) bekjent som har vært der m sin familie. De brukte enorme summer på luksuriøse aktiviteter som finnes der for hele familien. Gigantiske badeland, dyrehager, vannscooter og andre vann- aktiviteter, ørken- safari, lekebutikker, delfin- show, luksus- shopping i gullbutikker, og bla bla bla..... hun var strålende fornøyd, men har null peiling på hvordan folk egentlig har det der. Vet ikke om jeg i det hele tatt hadde turt å reise dit.... ikke lenge siden flere norske/skandinaviske jenter ble arrestert og fengslet i flere uker pga at de var på en fest. Ganske mange andre land man heller aldri bør reise til hvis man skal være idealist..... India, Kina, Thailand, samtlige afrikanske land (siste "nytt" til oss fra Afrika er varm stein- behandling av jenters bryster), Tyrkia, Mellom- og Sør- Amerika +++++++++ for å nevne noen. Men tror akkurat ikke de små summene fra Norge vil gjøre noen stor forskjell, landet bader i penger fra ørten muslimske turister.... Anonymkode: d0ac2...b93
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2019 #22 Skrevet 4. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: India, Kina, Thailand, samtlige afrikanske land (siste "nytt" til oss fra Afrika er varm stein- behandling av jenters bryster), Tyrkia, Mellom- og Sør- Amerika +++++++++ for å nevne noen. At noen animistiske stammer i visse deler av et land har en syk skikk med å flate ut jenters bryster, betyr ikke at den praksisen er landets offisielle politikk, altså. Sanksjoner skal ikke brukes overfor alt og alle vi ikke er enige med. Men det skal brukes som virkemidler for å tvinge en stat til å endre sitt lovverk dersom lovverket krenker menneskerettighetene, eller tvinge landet til å endre sin politikk utad. Jeg vil f eks ALDRI feriere i Tyrkia eller Israel heller, slik som de landene styres pr. i dag. Men det betyr ikke at jeg legger meg opp i hva en stamme gjør i et ellers demokratisk land. Det er jo landets myndigheter som skal straffe sine egne borgere hvis de utøver vold. Du må klare å skille mellom snørr og bart her. Anonymkode: ad5ec...580
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2019 #23 Skrevet 4. februar 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jo, det er faktisk gradsforskjeller - det er nå det ene. Og det foregår mye rart i mange land, men i noen få land i verden er slaveri og tortur LOV; og samfunnets rikdom er bygget på det. Dubai er ett av de stedene. De fleste andre steder skjer slaveri og tortur MOT myndighetenes vilje, ikke som del av deres offisielle politikk. Dubai, Saudi-Arabia og Emiratene er et unntak der. Anonymkode: ad5ec...580 Dubai er ikke engang på topplisten, når det kommer til dårlige arbeidsforhold og moderne slaveri. Land som Hviterussland, Egypt, Kina og Colombia er regnet som verre, men det later vi selvfølgelig som om vi ikke vet noe om. Anonymkode: b8515...720
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2019 #24 Skrevet 4. februar 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dubai er ikke engang på topplisten, når det kommer til dårlige arbeidsforhold og moderne slaveri. Land som Hviterussland, Egypt, Kina og Colombia er regnet som verre, men det later vi selvfølgelig som om vi ikke vet noe om. Anonymkode: b8515...720 Det gjør man ikke nei, men her er det Dubai som er tema. Du vet ingenting om hvordan de som svarer her stiller seg til å reise til disse landene. Det er også lenge siden jeg så charterreklame for Hviterussland. Anonymkode: 92340...3e9
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2019 #25 Skrevet 4. februar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det gjør man ikke nei, men her er det Dubai som er tema. Du vet ingenting om hvordan de som svarer her stiller seg til å reise til disse landene. Det er også lenge siden jeg så charterreklame for Hviterussland. Anonymkode: 92340...3e9 Det er ingen, og jeg mener INGEN som reagerer hvis noen spør om råd til ferie/reise til Egypt eller Kina. Ingen snakker om slaveri og menneskerettigheter. Heller ikke hvis noen skal til India, eller Mellom-Amerika. Men det er skikkelig trend å hate Dubai, og alle som reiser dit er motbydelige mennesker. Det irriterer meg grenseløst! Anonymkode: b8515...720
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå