Gå til innhold

Er det vanskelig for ei pyse å leie bil og kjøre i byene på Kreta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det lett. 

Anonymkode: 218e3...8d5

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg ville ikke kjørt inni byene på Kreta nei. Men så er jeg ei stor pyse. Tør heller ikke sitte på med uerfarne (norske) sjåfører på Kreta. Syns det er skummelt å krysse gaten der nede til fots. Folk kjører som om de har stjålet bilene. I Chania er det vanvittig trangt i gatene og det kan se ut til at de dikter opp/endrer trafikkreglene etter innfallsmetoden. Jeg kan til nøds kjøre på landeveier, men der er det sånn ca norsk vestlandsstandar på veiene og jeg slapper ikke av. 

Men igjen... jeg er ei pyse

Anonymkode: 5c393...c6c

Skrevet

Ok, mulig buss er best😬 Skal bo i nærheten av Chania.

Skrevet

Kjørte bil i Tampa, USA. Ble litt svett for å si det sånn. Men det gikk.

HI

Skrevet

Verste med Kreta synes jeg var motorveiene. Alle forventer at du kjører på veiskuldra for å slippe frem biler bak deg, slik at en to-felts bilvei i realiteten fungerer som firefelts. Kjører du som du skal venter det blinking og tuting. Inne i byene var det som en typisk sør-europeisk by, smått kaotisk :-)

Dersom du anser deg pysete i trafikken ville jeg mao ha unngått bil på Kreta.

Anonymkode: 9f3fc...96a

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ok, mulig buss er best😬 Skal bo i nærheten av Chania.

Hvorfor vurderer du å leie bil? Vi tar bare buss og taxi der nede. Skal ned i sommer for 7gang. Elsker Kreta!

Anonymkode: 5c393...c6c

Annonse

Skrevet

Jeg har kjørt på Kreta og møtte ikke på noen utfordringer. Synes det er lett å kjøre der, men så er jeg i overkant glad i å kjøre og finner alltid frem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...