Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #1 Skrevet 3. februar 2019 Er det noen hær som bor eller har bodd i dette området som kan fortelle litt om hvordan det er? Spessielt sikkerhet/kriminalitet, skolen, barnehage,leilighetene osv Anonymkode: 9c645...aaf
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #2 Skrevet 3. februar 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det noen hær som bor eller har bodd i dette området som kan fortelle litt om hvordan det er? Spessielt sikkerhet/kriminalitet, skolen, barnehage,leilighetene osv Anonymkode: 9c645...aaf Jeg har bodd der i 5 år. Vi hadde privat spansk barnehage. Ikke verdt pengene. Utrolig streng disiplin. Vi har spansk skole. Elsker den. Flotte engasjerte lærere. Ingen episoder med mobbing eller uvennskap. Ved konflikter blir det tatt samme dag med foreldrene. De passer på at barnet ditt spiser matpakken og får i seg vann. De har masse for fellesskapet på skolen og blant foreldre. Flere skandinaviske på skolen. Søk nå før fristen går ut. Det finnes kriminalitet der. Leilighetene er i den standarden du betaler for. Nok skandinaviske til å få venner med ditt språk så vel som spanske. Anonymkode: a502b...1df
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #3 Skrevet 3. februar 2019 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har bodd der i 5 år. Vi hadde privat spansk barnehage. Ikke verdt pengene. Utrolig streng disiplin. Vi har spansk skole. Elsker den. Flotte engasjerte lærere. Ingen episoder med mobbing eller uvennskap. Ved konflikter blir det tatt samme dag med foreldrene. De passer på at barnet ditt spiser matpakken og får i seg vann. De har masse for fellesskapet på skolen og blant foreldre. Flere skandinaviske på skolen. Søk nå før fristen går ut. Det finnes kriminalitet der. Leilighetene er i den standarden du betaler for. Nok skandinaviske til å få venner med ditt språk så vel som spanske. Anonymkode: a502b...1df Takk for svar har søkt skoleplass, men så begynte jeg å tenke litt på sikkerhet, er det mye innbrudd? Er det noen områder som er sikrere enn andre? Vi tenkte å leie leilighet inærheten av den norske skolen (arroyo de la miel) barna vil være 11 år og 1 år når vi tenker å flytte, minste barnet tenkte jeg å ha i dansk barnehage (minibierne) Anonymkode: 9c645...aaf
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #4 Skrevet 3. februar 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar har søkt skoleplass, men så begynte jeg å tenke litt på sikkerhet, er det mye innbrudd? Er det noen områder som er sikrere enn andre? Vi tenkte å leie leilighet inærheten av den norske skolen (arroyo de la miel) barna vil være 11 år og 1 år når vi tenker å flytte, minste barnet tenkte jeg å ha i dansk barnehage (minibierne) Anonymkode: 9c645...aaf Har du søkt spansk skole, Miguel Hernandez på eldste? Aldri hatt innbrudd og kjenner ingen som har hatt det heller. Med kriminalitet mener jeg salg av "røyk". Det er dessverre litt vanlig der. Den danske barnehagen har jeg ikke hørt om. Skal sjekke det ut. Når flytter dere? Kjenner du noen der? Jobb? Anonymkode: a502b...1df
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #5 Skrevet 3. februar 2019 For en pris de opererer med! Da hadde jeg søkt spansk barnehage nede i arroyo som har tilhørighet til Spanske førskolen vegg i vegg og senere Miguel Hernandez høyere opp i Benalmadena. Anonymkode: a502b...1df
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2019 #6 Skrevet 4. februar 2019 13 timer siden, Anonym bruker skrev: For en pris de opererer med! Da hadde jeg søkt spansk barnehage nede i arroyo som har tilhørighet til Spanske førskolen vegg i vegg og senere Miguel Hernandez høyere opp i Benalmadena. Anonymkode: a502b...1df Har søkt på den norske skolen, om vi får plass på skolen så flytter vi i begynnelsen av august mannen skal pendle til norge på jobb, og jeg skal vel egentlig bare drive dank i 1 år 😅 jeg snakker ikke et dugg spansk, tenkte å gå spansskurs der nede og forhåpentligvis få meg jobb iløpet av 1 år. Hvis ikke så flytter vi hjem igjen. Jeg så prisene på den danske barnehagen og det er jo hårreisende, halv plass i barnehagen i såfall. Mulig det heller blir den spanske barnehagen, ingen stress enda mtp at jeg ikke skal jobbe med det første. Vi kjenner ingen der, er litt sånn på impuls denne avgjørelsen, vi er så lei av snø og slaps også bruker vi jo uansett 40-50 tusen på 2 ukers ferie i året så hvorfor ikke bare ha det litt behageligere i 1 år da, samt at minste er veldig plaget med atopisk eksem og sprekker opp i huden i kulda 😑 Anonymkode: 9c645...aaf
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2019 #7 Skrevet 4. februar 2019 Ja med da passer det jo bra å drive dank et år. Tror det er nok av skandinaviske foreldre som gjør det. For min del blir selv den norske skolen for dyr. Og om man skal bli værende så mister barnet ofte venner og må bytte ut lærere hver år. Men man kan ha hellet med seg. Eller er de supre på den spanske skolen et steinkast unna. Søknadsfrist er neste mnd. Rektoren heter Paco. Jobb er ikke vanskelig å få heller egentlig. Kommer litt av på hva man ønsker. Vi kommer nedover igjen i Juli og kjører sommerskole hele sommeren. Jeg har hjemmekontor et års tid før planen er å åpne et kontor med salg og service. Anonymkode: a502b...1df
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2019 #8 Skrevet 4. februar 2019 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja med da passer det jo bra å drive dank et år. Tror det er nok av skandinaviske foreldre som gjør det. For min del blir selv den norske skolen for dyr. Og om man skal bli værende så mister barnet ofte venner og må bytte ut lærere hver år. Men man kan ha hellet med seg. Eller er de supre på den spanske skolen et steinkast unna. Søknadsfrist er neste mnd. Rektoren heter Paco. Jobb er ikke vanskelig å få heller egentlig. Kommer litt av på hva man ønsker. Vi kommer nedover igjen i Juli og kjører sommerskole hele sommeren. Jeg har hjemmekontor et års tid før planen er å åpne et kontor med salg og service. Anonymkode: a502b...1df Aha, men den spanske skolen har vel neppe undervisning på skandinavisk? Barna snakker ikke spansk og såvidt engelsk 😅 syntes også den norske skolen var dyr men tenker det bare må bli den siden språkkunskapene en så lenge ikke er der. Jeg er ikke så kresen på hvilken jobber jeg gjør, har salg service, litt kontor og dagligvarebutikk samt kjøttproduksjon og kantine på cv'en. Har du noen peiling på hva lønnsnivået ligger på innenfor ovennevnte? 😊 er det skole på sommeren der også? Valgfritt? Anonymkode: 9c645...aaf
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2019 #9 Skrevet 4. februar 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Aha, men den spanske skolen har vel neppe undervisning på skandinavisk? Barna snakker ikke spansk og såvidt engelsk 😅 syntes også den norske skolen var dyr men tenker det bare må bli den siden språkkunskapene en så lenge ikke er der. Jeg er ikke så kresen på hvilken jobber jeg gjør, har salg service, litt kontor og dagligvarebutikk samt kjøttproduksjon og kantine på cv'en. Har du noen peiling på hva lønnsnivået ligger på innenfor ovennevnte? 😊 er det skole på sommeren der også? Valgfritt? Anonymkode: 9c645...aaf De kan spansk etter 3 mnd på spansk skole. Om dere skal bli i Spania er dette det lureste. De lærer ikke mye spansk på norske skolen. Det er skandinaviske barn på spanske skolen. Miguel Hernandez gr for å være en av de beste skolene der nede. Jeg ville heller latt mitt barn slite litt i starten enn å kjøre dyrt og safe. De får tildelt studiepartner på skolen og blir dratt med av alle i klassen. De har ikke klikker, gruppe press, kleskoder o.l. Det er det på den norske skolen selv om de gjerne vil benekte det. Samme blandt foreldrene der. Jeg mener at er man i Spania så skal det oppleves på det fulle. Det er sommerskole på den spanske skolen. Godt grunnlag for det kommende året. Eller på akademiet nede i arroyo kan barn gå forberedende kurs før hvert år. Eller Monstrat (tror det var det eller noe lignende den het) språkskolen i Avenida de Obsidiana (adresse). Vi skal ha spansk lærer privat denne sommeren. Vær masse i Parque de Paloma, Parque de Pocoyo, og slike steder med barn. Men jeg står på mitt å dytter de ut i språket de snakker i det landet vi bor i. Jeg kan ikke nok spansk siden jeg har hatt norske jobber hele veien. Fastlønn fra 900-1500 pluss provisjon. Salg og kundeservice. Du kan søke på 1881, Sector Alarm, Runway, QVSL og så er det sikkert flere steder i Fuengirola. Anonymkode: a502b...1df
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2019 #10 Skrevet 4. februar 2019 Hvilken søkemotor bruker dere forresten for å se etter leilighet? Husk at det ikke er lov å kreve mer enn en mnd depositum. Og det er egentlig ikke lov å kreve megler honorar. Det skal huseier stå for. Anbefaler uansett å leie privat. Mye hyggeligere og enklere å forholde seg til. Ellers kan det fort bli en masse kluss med forskjellige personer på et megler kontor. Om dere skal snuse litt rundt så er Mijas desidert mer rolig og mye mer vakkert. Anonymkode: a502b...1df
Fru Banderas Skrevet 4. februar 2019 #11 Skrevet 4. februar 2019 Jeg har bodd et halvt liv i Málaga, inkludert langs kysten du snakker om, og kid'n gikk i barnehage rett ved Arroyo de la Miel og har nærmest vokst opp i Parque de la Paloma. Send melding om du lurer på noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå