Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #1 Skrevet 3. februar 2019 Å herregud så sur han er. Han trenger det, og jeg er kjempeglad for at han tar tak. Han er veldig motivert selv og følges tett opp. Nå skal han gå på veldig lite kalorier i to måneder for å bygge opp igjen kostholdet fra scratch.. Men vil det innebære at jeg må gå på nåler her hjemme i to måneder? Eller stabiliserer det seg? Dere som har erfaring.. 😁 Jeg vil jo gjerne støtte og motivere.. men det er litt vanskelig når han er så sur 🙄 Anonymkode: bc995...206
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #2 Skrevet 3. februar 2019 Nei, av min erfaring vil det ikke stabilisere seg. Hvor lite spiser han da? Hadde foreslått å øke litt og også trene, få litt frisk luft. Han får legge inn belønninger i løpet av uken. En sjokolade, skål med potegull eller noe annet godt. Han kan bli rasende og ryke på en smell om han fortsetter med et antagelig for lavt inntak. Regn på det og ikke la han gå under 1500 kcal. En voksen (overvektig?) mann trenger nok minst 2200 for å holde vekta, ligger han på 1700 per dag gir det underskudd på 3500 og gir nedgang på 0,5 kg i uken som er helt innafor. Anonymkode: da9e0...176
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #3 Skrevet 3. februar 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, av min erfaring vil det ikke stabilisere seg. Hvor lite spiser han da? Hadde foreslått å øke litt og også trene, få litt frisk luft. Han får legge inn belønninger i løpet av uken. En sjokolade, skål med potegull eller noe annet godt. Han kan bli rasende og ryke på en smell om han fortsetter med et antagelig for lavt inntak. Regn på det og ikke la han gå under 1500 kcal. En voksen (overvektig?) mann trenger nok minst 2200 for å holde vekta, ligger han på 1700 per dag gir det underskudd på 3500 og gir nedgang på 0,5 kg i uken som er helt innafor. Anonymkode: da9e0...176 Takk for svar 😊 Dette er et opplegg med møter hver uke i ett år og tett oppfølging. Legen har vært positiv til opplegget. Jeg syns han spiser for lite, men jeg har ikke kompetanse til å foreslå noe annet. Dersom jeg legger meg borti dette kan det også ødelegge den motivasjonen han trenger. Trening er en del av opplegget og de følges opp også der.. HI Anonymkode: bc995...206
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #4 Skrevet 3. februar 2019 Etter min erfaring vil det absolutt stabilisere seg! Hvor lenge har han holdt på? Det sies at det trengs tre uker til en måned for å lage en ny vane, og lengre enn det for å justere, nyansere osv. I tillegg kan man bli skikkelig sur ved sukkerstopp, men det vil gi seg det også. Du skriver at han er både motivert og følges opp. Motivasjonen vil gå opp og ned, men holder han seg til programmet vil han se resultater og det vil motivere videre. Hold ut! Anonymkode: 79680...80d
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #5 Skrevet 3. februar 2019 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Etter min erfaring vil det absolutt stabilisere seg! Hvor lenge har han holdt på? Det sies at det trengs tre uker til en måned for å lage en ny vane, og lengre enn det for å justere, nyansere osv. I tillegg kan man bli skikkelig sur ved sukkerstopp, men det vil gi seg det også. Du skriver at han er både motivert og følges opp. Motivasjonen vil gå opp og ned, men holder han seg til programmet vil han se resultater og det vil motivere videre. Hold ut! Anonymkode: 79680...80d Det er første uken 😀 I går kveld så jeg bare fremover mot en dyster tid i heimen. Alt jeg sa var helt feil.. 😂😂 kan ha hatt noe med barnas lørdagsgodteri å gjøre 😁 Jeg gleder meg til å se at han kommer i bedre form, og at han får mer fokus på å være ute og i aktivitet.. HI Anonymkode: bc995...206
Gjest Antarctica Skrevet 3. februar 2019 #6 Skrevet 3. februar 2019 Samme hvor mye ubehag han har, så har du faktisk lov til å minne ham på at ingen ting av det er din eller ungenes skyld.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #7 Skrevet 3. februar 2019 9 minutter siden, Pashla skrev: Samme hvor mye ubehag han har, så har du faktisk lov til å minne ham på at ingen ting av det er din eller ungenes skyld. Han har ikke vært sur mot barna.. men han irriterer seg over meg. Han beklager veldig da, at han har kortere lunte enn normalt 😊 HI Anonymkode: bc995...206
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 3. februar 2019 #8 Skrevet 3. februar 2019 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er første uken 😀 I går kveld så jeg bare fremover mot en dyster tid i heimen. Alt jeg sa var helt feil.. 😂😂 kan ha hatt noe med barnas lørdagsgodteri å gjøre 😁 Jeg gleder meg til å se at han kommer i bedre form, og at han får mer fokus på å være ute og i aktivitet.. HI Anonymkode: bc995...206 Det vil stabilisere seg. Akkurat nå er han sulten og har svingende blodsukker. Han vil bli finkere til å få nok mat ut av de kcal han har til rådighet med erfaring. Støtt han.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #9 Skrevet 3. februar 2019 17 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev: Det vil stabilisere seg. Akkurat nå er han sulten og har svingende blodsukker. Han vil bli finkere til å få nok mat ut av de kcal han har til rådighet med erfaring. Støtt han. Takk for svar 😊 Jeg skal absolutt støtte.. selv om jeg er bekymret for at han spiser for lite. Det er en sånn metode hvor man skal gå ned veldig mye den første tiden for så å stabilisere. Jeg er «Grete Roede typen» som sverger til akkurat nok og sunn mat for å gå gradvis ned og har alltid vært skeptisk til slike ekstremdietter.. men siden legen bifalt og han følges opp så får jeg bare trekke skepsisen tilbake. Har ikke uttrykket skepsis overfor han selvfølgelig Anonymkode: bc995...206
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #10 Skrevet 3. februar 2019 Jeg prøver meg for tiden på en lett lavkarbo og litt lavere kaloriantall enn vanlig. Den første uken var jævlig! Jeg var så sulten, og det hjalp ikke at jeg hadde pms i tillegg. 😆 Men jeg oppdaget ganske fort at det ble bedre, og at jeg føler meg mer stabil, blir ikke sjokksulten lenger. Dessuten tillater jeg meg å spise mer i helgene. Nå går det fint, jeg har gått ned kanskje 1,5 kg på fire uker. Slow and steady wins the race. Anonymkode: e1f62...bf5
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #11 Skrevet 3. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar 😊 Jeg skal absolutt støtte.. selv om jeg er bekymret for at han spiser for lite. Det er en sånn metode hvor man skal gå ned veldig mye den første tiden for så å stabilisere. Jeg er «Grete Roede typen» som sverger til akkurat nok og sunn mat for å gå gradvis ned og har alltid vært skeptisk til slike ekstremdietter.. men siden legen bifalt og han følges opp så får jeg bare trekke skepsisen tilbake. Har ikke uttrykket skepsis overfor han selvfølgelig Anonymkode: bc995...206 Min bror gjorde noe lignende. Har spiste mye supper i starten, måtte rett og slett tvinge kroppen til å venne seg til mindre porsjoner. Hadde og tett oppfølging av lege. Han har nå gått ned rundt 50 kilo Anonymkode: 8e971...eb8
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #12 Skrevet 3. februar 2019 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min bror gjorde noe lignende. Har spiste mye supper i starten, måtte rett og slett tvinge kroppen til å venne seg til mindre porsjoner. Hadde og tett oppfølging av lege. Han har nå gått ned rundt 50 kilo Anonymkode: 8e971...eb8 Mannen min skal ned 20 ca.. det er sikkert noe liknende som din bror gjorde. Det jeg lurer på er om det er mulig å holde vekten nede når vanlig kosthold introduseres igjen.. Men det er visst en total resett av kostholdet, og det å gi en kickstart som dette gjør at motivasjonen holdes oppe.. HI Anonymkode: bc995...206
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #13 Skrevet 3. februar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mannen min skal ned 20 ca.. det er sikkert noe liknende som din bror gjorde. Det jeg lurer på er om det er mulig å holde vekten nede når vanlig kosthold introduseres igjen.. Men det er visst en total resett av kostholdet, og det å gi en kickstart som dette gjør at motivasjonen holdes oppe.. HI Anonymkode: bc995...206 Han spiser nok litt sunnere enn før, men spiser fremdeles en hamburger på bensinstasjonen, eller take away mat. Men han spiser mye mindre porsjoner enn før. Spiser 1 kakestykke i stedet for 3 Anonymkode: 8e971...eb8
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #14 Skrevet 3. februar 2019 Belønn han med masse masse sex! Det får fart på forbrenningen og svir av kalorier. Gir bedre humør og er fint for dere begge!🤣 Evnt skygg banen og hold en lav profil til det værste er over! Anonymkode: aa057...14f
Gjest Antarctica Skrevet 3. februar 2019 #15 Skrevet 3. februar 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Han har ikke vært sur mot barna.. men han irriterer seg over meg. Han beklager veldig da, at han har kortere lunte enn normalt 😊 HI Anonymkode: bc995...206 Det er jo fint! Og da kan du si at det er greit, så lenge han har blikket festa på målet og finner humør og motivasjon i at ting gradvis skal bli bedre!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #16 Skrevet 3. februar 2019 Jeg og er på lavkaloridiett nå. Den første uken var værst. Det har jeg skjønt er fordi det vel er den tiden det tar å bli kvidt sukkersuget. Kommer han over dette, så blir det mye bedre Anonymkode: 6799d...ef0
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2019 #17 Skrevet 3. februar 2019 Hold ut, det blir bedre 😊 kan nesten sammenliknende med å slutte å røyke, første uka er grusom! Anonymkode: afcfe...b1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå