Gå til innhold

Feberkrampe, voksne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfart det? 

Jeg vet at småbarn kan få feberkrampe,  jeg har sett hva det er. Skummelt.  Noen som har erfart feberkrampe som voksen? Jeg kan få det. Ikke ofte, en eller to ganger i året hvor temperaturen min går fort opp og jeg får kramper. Jeg skjelver i sengen. Det blir litt bedre etter litt febernedsettende . Da blir jeg varm,  men slutter å skjelve. 

Anonymkode: f5b0b...ddd

Fortsetter under...

Skrevet

Er du sikker på det er feberkrampe og ikke bare vanlige skjelvinger pga du fryser/feberen stiger? 

Jeg har et barn som var veldig plaget med feberkramper, han ble hentet med ambulanse flere ganger. Under feberkrampene var han ikke ved bevissthet, hele han ristet, øynene rullet bakover, ansiktet ble blåhvitt og han pustet ikke. Vi ble fortalt at man slutter å få feberkramper ved 6 års alder, men sønnen vår var 8 siste gangen (han er nå 13).

Anonymkode: 60bfb...bfa

Skrevet

Sønnen min har også hatt feberkramper noen ganger. Det er ikke bare skjelvinger, han er blå på leppene, slutter å puste en god stund, er bevisstløs osv. 

Grusomt. Vi får litt panikk selv om vi vet hva det er. Tror ikke det et så vanlig at man opplever feberkrampene selv, man blir litt borte og husker det ikke etterpå. 

Skjelvinger ved rask temperaturstigning har mange, er det ikke egentlig bare deg du beskriver? 

Anonymkode: 04a50...c24

Skrevet

Jeg er abselutt ikke sikker. Jeg vet bare at når jeg blir syk, så kommer det en grense (38 grader) hvor jeg begynner å skjelve. Min normale temperatur er 35.7. Jeg vet, lav temperatur. Det er jo ikke livstruende, tar paracet og temperaturen går ned og jeg slutter å skjelve. 

Anonymkode: f5b0b...ddd

Skrevet

Skjelve er ikke feberkramper 🙄

Alle skjelver ved feber.

Anonymkode: 9971a...574

Skrevet

Er normalt å skjelve ved feber. Man "fryser" når temp går opp, og blir "varm" når temp går ned. Når man fryser skjelver man 😀 

Anonymkode: 50ceb...0a4

Annonse

Skrevet

Voksne får ikke feberkramper. Hvis du skjelver har du ikke feberkrampe. Det er mange som skjelver når de får feber.

Skrevet

Ligget med feber en uke nå og når feberen startet å gå oppover hoppet jo tennnene i munnen min fordi jeg skalv så fælt. Vanligvis rundt 36,5 i kroppstemperatur, men økte til rundt 39. Det er ikke feber kramper. Barnet har hatt det en gang og det er ikke til å sammenligne. 

Anonymkode: fcab0...e95

Skrevet

Du beskriver frostanfall, ikke feberkrampe. Kroppen din jobber hardt med å få opp temperaturen dit termostaten oppi hodet ditt har bestemt kroppstemperaturen (feberen) skal være på. Veldig ubehagelig, men helt normalt når temperaturen går opp. På samme måte svetter du for å få ned kroppstemperaturen igjen når Paraceten virker.

Anonymkode: 89f49...7ba

Skrevet

Har ei datter med alvorlig feberkramper, der ho er bevistløs opptil fleire timer og samtidig har krampe til tross for medisiner osv.

Det du beskriver høyres ikkje ut som feberkramper. 

Har og ein gutt med milde feberkramper, men kan alikevell ikkje sammenlignes med det du har... 

Anonymkode: 76be1...822

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...