Gå til innhold

Tunfisk... Er det noe godt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt hekta på middagsplanlegging, nye smaker, krydder og kombinasjoner. Men én ting jeg aldri har turt å smake på er tunfisk. Er det noe godt? Hvordan tilbereder man det? Kan man ha det til middag liksom? Er det litt som makrell, kanskje? 🤔

Anonymkode: 9bcfa...77f

Fortsetter under...

Skrevet

Tunfisksalat er kjempegodt på brødskiva!

1 boks tunfisk i olje (oljen helles selvsagt av)

2-3 egg

1/2-1 gulrot raspes

4-5 skiver sylteagurk kuttes

halv løk (raspes)

evt ha i litt makaroni

1/2 pk masjones

Skrevet

Jeg liker det ikke, synes det er så tørt.

Men katta liker det veldig godt.

Anonymkode: e8dff...6a9

Skrevet
1 minutt siden, LME1001 skrev:

Tunfisksalat er kjempegodt på brødskiva!

1 boks tunfisk i olje (oljen helles selvsagt av)

2-3 egg

1/2-1 gulrot raspes

4-5 skiver sylteagurk kuttes

halv løk (raspes)

evt ha i litt makaroni

1/2 pk masjones

Høres ikke så godt ut for de rundt meg... 😳☠️

Skrevet

Jeg liker det ikke, men mannen synes det er ganske godt.

Anonymkode: c22fd...59a

Skrevet

Tenker du på å tilberede rå tunfisk? Eller er det disse boksene du tenker på?

Tunfisk skal såvidt treffe pannen, dvs være som en "rare" biff. Jeg synes det er nydelig og det smaker helt annerledes enn tunfisk på boks. Har ingen oppskrift til deg, men det ligger nok masse på nett :)

Annonse

Skrevet

Tunfisk på boks smaker høgg og lukter kattemat. Fersk tunfisk i skiver stekt med godt tilbehør er digg 

Anonymkode: cfcf3...95c

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er helt hekta på middagsplanlegging, nye smaker, krydder og kombinasjoner. Men én ting jeg aldri har turt å smake på er tunfisk. Er det noe godt? Hvordan tilbereder man det? Kan man ha det til middag liksom? Er det litt som makrell, kanskje? 🤔

Jeg har og litt lyst til å teste tunfisk,  tunfisk på boks liker jeg ikke. Men jeg så de her forleden, og synes det så litt godt ut. Tenkte å teste det en dag.

https://meny.no/varer/fisk/fisk/tunfisk/tunfisk-7035620035609

Anonymkode: 6cae6...ea5

Skrevet

Jeg bruker det sammen med rødløk. Men unngå den i gelé og den i olje. De klarer ikke jeg i alle fall. Bruker den som er i vann. 

Jeg har det i salat. Altså ikke en sånn salat som hun over her skrev, men som i salat feks i stedet for ost og skinke. 

Anonymkode: 3b82b...afb

Skrevet

En superenkel oppskrift er tunfisk fra boks (hell av oljen), majones og mais, smak til med salt og pepper (og gjerne litt sitron, eller sennep). Nydelig på fersk baguette. Kan sikkert ha i andre ting i tillegg, hakket sylteagurk kanskje? Vet mange bruker løk, men da får man løkånde 😄

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har og litt lyst til å teste tunfisk,  tunfisk på boks liker jeg ikke. Men jeg så de her forleden, og synes det så litt godt ut. Tenkte å teste det en dag.

https://meny.no/varer/fisk/fisk/tunfisk/tunfisk-7035620035609

Åå, vi har ikke Meny her hvor jeg bor. Kanskje jeg finner noe lignende på en annen butikk?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Åå, vi har ikke Meny her hvor jeg bor. Kanskje jeg finner noe lignende på en annen butikk?

De har de på kiwi, det var der jeg så de. :)Var egentlig bare tilfeldig at jeg hentet linken fra Meny

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har de på kiwi, det var der jeg så de. :)Var egentlig bare tilfeldig at jeg hentet linken fra Meny

Så bra, Kiwi har vi! 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...