Gå til innhold

Tips til afternoon tea retter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal arrangere proseccoo afternoon tea og lurer på om noen har forslag til retter? Hva ville dere likt? :)

Det er til utdrikningslag. 

Skrevet
5 minutter siden, shewolf skrev:

Jeg skal arrangere proseccoo afternoon tea og lurer på om noen har forslag til retter? Hva ville dere likt? :)

Det er til utdrikningslag. 

Prosecco eller afternoon tea...? 

Det er ulike retter som passer til ulike ting. Syns scones passer til afternoon tea. Men ikke til prosecco.

Anonymkode: 4843a...d5b

Skrevet

Hvis det er Afternoon Tea så skal det være små smørbrød uten skorpe, scones med syltetøy og clottered cream, og små kaker

Anonymkode: 027c1...c74

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Prosecco eller afternoon tea...? 

Det er ulike retter som passer til ulike ting. Syns scones passer til afternoon tea. Men ikke til prosecco.

Anonymkode: 4843a...d5b

Tenkte jeg skulle ha små pene retter til lunsj på utdrikningslag sammen med prosecco :)

Skrevet

Det er vanlig å ha prosecco/champagne til afternoon tea. Ville kjørt konseptet helt ut. Begynn med et glass champagne. Server to sorter ferdig trukket te i fine tekanner (porselen). Ha etasjefat med skorpefrie kanapeer med forskjellig godt, pene små kaker, scones, rørte bær og clotted cream.

Skrevet
3 minutter siden, HeiteH skrev:

Det er vanlig å ha prosecco/champagne til afternoon tea. Ville kjørt konseptet helt ut. Begynn med et glass champagne. Server to sorter ferdig trukket te i fine tekanner (porselen). Ha etasjefat med skorpefrie kanapeer med forskjellig godt, pene små kaker, scones, rørte bær og clotted cream.

Så bra :D Har aldri vært på afternoon tea, så jeg ble litt usikker på hva man spiser- MEN det ser bare så himla fint ut :D 

Skrevet

Scones, jordbær og clotted cream! Mmmm😋

Skrevet
2 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Scones, jordbær og clotted cream! Mmmm😋

Hva er egentlig clotted cream? 

Skrevet
2 minutter siden, shewolf skrev:

Hva er egentlig clotted cream? 

Det er tjukk, tjukk fløte, på en måte. Konsistens som seterrømme men uten syrligheten. Veldig godt. Vet ikke om det kan kjøpes her til lands, men det går an å lage det. 

Skrevet
7 timer siden, shewolf skrev:

Tenkte jeg skulle ha små pene retter til lunsj på utdrikningslag sammen med prosecco :)

Så hverken afternoon eller tea altså 😉

Anonymkode: 6d6e7...94a

Skrevet

På afternoon tea i England har jeg fått små sandwicher (doble, fint brød, uten skorpe) med agurk og med røkelaks. Scones hører med og til slutt et stykke av en valgfri kake, f.eks. sitronmarengspai eller gulrotkake.

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så hverken afternoon eller tea altså 😉

Å herre. Afternoon blir det jo. Men jeg vil at maten skal se ut som på afternoon tea. Skjønte du det da? 

Skrevet
3 minutter siden, shewolf skrev:

Å herre. Afternoon blir det jo. Men jeg vil at maten skal se ut som på afternoon tea. Skjønte du det da? 

Du må ta høyde for dib!😂😂

Skrevet

Deilig plan, jeg ser det for meg! Etasjefat med små lekre kanapeer, scones med the works og lekre kaker.  Lykke til!

Skrevet
1 time siden, amandine skrev:

Deilig plan, jeg ser det for meg! Etasjefat med små lekre kanapeer, scones med the works og lekre kaker.  Lykke til!

Takk! Ikke sant? :D Tror det blir veldig koselig start på Utdrikningslag ❤️ 

Skrevet

Say what now?!

Anonymkode: 53f06...232

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Say what now?!

Anonymkode: 53f06...232

Hva var det du ikke skjønte, lille venn?

Anonymkode: dd089...7bb

Skrevet (endret)

Et typisk afternoon tea fat har tre etasjer. Sandwich nederst, agrurk er et must, og gjerne kremost og røkt laks. Så er det scones i midten, med clotted cream og jam. Det må du ha. Og på toppen kaker. Her kan fint en av kakene være en makron. 

Og skikkelig løsvekt-te i kanner! En klassisker som Earl Grey, og kanskje en fruktig?

To av englands mest kjente afternoon tea menyer. 

https://www.bettys.co.uk/cafe-tea-rooms/traditional-afternoon-tea

https://www.fortnumandmason.com/restaurants/afternoon-tea

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Skrevet
3 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Et typisk afternoon tea fat har tre etasjer. Sandwich nederst, agrurk er et must, og gjerne kremost og røkt laks. Så er det scones i midten, med clotted cream og jam. Det må du ha. Og på toppen kaker. Her kan fint en av kakene være en makron. 

Og skikkelig løsvekt-te i kanner! En klassisker som Earl Grey, og kanskje en fruktig?

To av englands mest kjente afternoon tea menyer. 

https://www.bettys.co.uk/cafe-tea-rooms/traditional-afternoon-tea

https://www.fortnumandmason.com/restaurants/afternoon-tea

Tusen takk!! :D Kjempefint å få se på menyer :D

Skrevet
22 timer siden, Himmel og hav skrev:

Det er tjukk, tjukk fløte, på en måte. Konsistens som seterrømme men uten syrligheten. Veldig godt. Vet ikke om det kan kjøpes her til lands, men det går an å lage det. 

Vet du hvordan man lager det?

Anonymkode: 01915...d96

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du hvordan man lager det?

23 timer siden, Himmel og hav skrev:

Never mind😊 Jeg fant det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...