Gå til innhold

Er Oslo en drittby?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ha, ha, alltid like morsomt når klassens petimeter må rekke opp hånda for å rette på andre. Hvorfor føler dere alltid behovet for å påpeke rettskriving hos andre?:-))))

også morsomt at du som ikke bor her, har bedre oversikt over «overfylte skoler» og hva det innebærer enn jeg som bor her.

ler inni meg når jeg ser for meg deg som barn. Bare VET hvilken type du var😂😂😂.

» lærer, per skriver site, istedenfor sitte». «Det er ikke lov å snakke i timen». «Vikar, læreren gir oss aldri lov til det der». (Du, 8 år).

fikk meg ihvertfall en god latter her i metropolian-land på morgenkvisten. Åh, unnskyld, metropol var det visst. IKKE skader til læreren...!:-))))))

Anonymkode: 885a4...fce

Samme hvor du er fra så fremstår du hverken særlig hyggelig eller smart. 

Anonymkode: c6131...7c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har det slått deg at folk som bor i Oslo ikke bor der pga fjell???

Hei - dette var ironi, av typen morsom spøk.

Anonymkode: 63108...8c7

Skrevet

Jeg elsker Oslo, selv om jeg ikke bor der. Det er så mye å se og oppleve der. Det er nok en by jeg ikke blir ferdig med.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Over en million faktisk. Hvor mange tror du at det bor i Oslo by egentlig? 

Anonymkode: 6d71f...d23

Newsflash: det er bare dere som ikke bor her, som har behov for å kalle Oslo for Oslo by. Vi andre vet at det er en by vi bor i:-)

og jo, det nærmer seg en million med stormskritt , fordi mange utenfra har så enormt behov for å flytte hit.

Skrevet

Samme hvor du er fra så fremstår du hverken særlig hyggelig eller smart. 

Fordel Nr en million med å være osloboer; trenger ikke å bry seg om hva en vilt fremmed sier og gjør, og aller minst på et anonymt forum. Oppsummert: jeg bryr meg null om hva du mener om meg:-)))

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Newsflash: det er bare dere som ikke bor her, som har behov for å kalle Oslo for Oslo by. Vi andre vet at det er en by vi bor i:-)

og jo, det nærmer seg en million med stormskritt , fordi mange utenfra har så enormt behov for å flytte hit.

Men.... du sa jo at folk ikke turte å flytte til Oslo pga media sin beskrivelse av den farlige byen??

Har du fått i deg for mye svevestøv?

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vel, mener du at de har blitt FLERE?

Anonymkode: 6329b...72c

Eh, nei. Jeg mener at du tydeligvis ikke har oversikten. Du skrev: "Små kriker og kroker fins ikke mer". Kanskje du må presisere hva du mener med "kriker og kroker"? Om du mener eplehager i utkant-Oslo finnes de fortsatt, men er de definitivt under press. Om du mener koselig småhusbebyggelse (slik som Rodeløkka eller Valleløkka) er det i aller høyeste grad bevart (og dessuten betydelig renovert) siden din studenttid for 20-30 år siden.

Anonymkode: e0592...a9c

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ca 700 000 (litt under). som bor i Oslo by. Årsaken til at «de utenfra» kaller det Oslo by er fordi det er noe som en gang i verden het «Stor-Oslo» nå heter det vel bie annet og av og til tas denne delen (som trekker seg fra Gardermoen til ski, til Asker, til Jevnaker) med i antall innbyggere. 

Til å være så urban du hevder å være, så kan du forsvinnende lite om din egen by.

Men en ting skal du ha da: Du er knallgod på å bli krenket.

Anonymkode: 6d71f...d23

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke fordommer. Har bodd både i Bergen og I flere småsteder i forbindelse med utdanning. Det er derfor jeg kan skrive det slik

ejuTHOn.png

Anonymkode: 18887...891

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ha, ha, alltid like morsomt når klassens petimeter må rekke opp hånda for å rette på andre. Hvorfor føler dere alltid behovet for å påpeke rettskriving hos andre?:-))))

også morsomt at du som ikke bor her, har bedre oversikt over «overfylte skoler» og hva det innebærer enn jeg som bor her.

ler inni meg når jeg ser for meg deg som barn. Bare VET hvilken type du var😂😂😂.

» lærer, per skriver site, istedenfor sitte». «Det er ikke lov å snakke i timen». «Vikar, læreren gir oss aldri lov til det der». (Du, 8 år).

fikk meg ihvertfall en god latter her i metropolian-land på morgenkvisten. Åh, unnskyld, metropol var det visst. IKKE skader til læreren...!:-))))))

Tro meg, ALLE her skjønner hvilken type du var i barndommen også... "Min far er sterkere enn din far!" 

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men.... du sa jo at folk ikke turte å flytte til Oslo pga media sin beskrivelse av den farlige byen??

Har du fått i deg for mye svevestøv?

Tror ikke du kan be om noen logikk eller konsekvent argumentasjon fra den kanten. Regner med at hovedpoenget hennes er "dette er en herlig by - for JEG bor jo her!"

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eh, nei. Jeg mener at du tydeligvis ikke har oversikten. Du skrev: "Små kriker og kroker fins ikke mer". Kanskje du må presisere hva du mener med "kriker og kroker"? Om du mener eplehager i utkant-Oslo finnes de fortsatt, men er de definitivt under press. Om du mener koselig småhusbebyggelse (slik som Rodeløkka eller Valleløkka) er det i aller høyeste grad bevart (og dessuten betydelig renovert) siden din studenttid for 20-30 år siden.

Ja, for jeg forlot jo etter studiene og kom ALDRI tilbake! 😂😂

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, for jeg forlot jo etter studiene og kom ALDRI tilbake! 😂😂

Gratulerer med å ha funnet verdens døveste emoji! Det gjaller liksom litt ekstra godt i argumentasjonen når man klinker til med den 🥳

Hvordan klarer du å lese av det jeg har skrevet at jeg mener antall "kriker og kroker" (hva nå det er) har økt(!) og at jeg mener du ikke har vært i Oslo siden studietiden? 

Og du, du må bare holde deg i Hønefoss eller hvor du nå bor, det er ikke viktig for meg. Du må også gjerne hate Oslo. Det jeg ikke liker, er at det du sier ikke stemmer, og at du må bruke nedlatende betegnelser for å beskrive Oslo. Jeg snakker ikke stygt om bygda, selv om jeg hverken bor eller liker meg spesielt godt der.

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gratulerer med å ha funnet verdens døveste emoji! Det gjaller liksom litt ekstra godt i argumentasjonen når man klinker til med den 🥳

Hvordan klarer du å lese av det jeg har skrevet at jeg mener antall "kriker og kroker" (hva nå det er) har økt(!) og at jeg mener du ikke har vært i Oslo siden studietiden? 

Og du, du må bare holde deg i Hønefoss eller hvor du nå bor, det er ikke viktig for meg. Du må også gjerne hate Oslo. Det jeg ikke liker, er at det du sier ikke stemmer, og at du må bruke nedlatende betegnelser for å beskrive Oslo. Jeg snakker ikke stygt om bygda, selv om jeg hverken bor eller liker meg spesielt godt der.

Hun du svarer skriver at hun ikke liker Oslo lenger fordi det er blitt en by hvor pengene rår og estetikken og gammel sjarm må vike for en voldsom fortetting. Det er en helt legitim mening å ha.

Du derimot, som hevder deg så lite fordomsfull, skaper et skarpt skille mellom Oslofolk (som selvsagt er helt like, lite fordomsfulle alle som en) og de som bor utenfor Oslo (dumme, fordomsfulle, rasistiske, homofiendtlige bondetamper av noen nynazister alle som en - bortsett fra rikingene i Stavanger da, de er ekle på sin egen måte). 

Jeg har et inntrykk av Oslofolk som veldig krenkbare når det gjelder byen sin (selv tar de ikke fem øre for å nærmest dåne når de hører at folk bor andre steder *å guuuuud bor du i Ski, hjelpes meg, hvordan klaaaarer du, har dere i det hele tatt matbutikk der?!?!*), men du får virkelig resten av oslofolket til å fremstå som positive og tolerante ovenfor disse merkelige menneskene som trives best utenfor Oslogrensa.

Anonymkode: 13910...bf9

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gratulerer med å ikke evne å skille brukere fra hverandre

Anonymkode: 18887...891

Skrevet

mange fine steder i oslo , liker meg godt der,men ville ikke bodd der

Anonymkode: 0f2f7...9b8

Skrevet

Det finnes alle slags folk i Oslo. Det er mye fint i Oslo, som parker, utelivet, fritidstilbud etc. Det jeg ikke liker er trafikken, bråket, narkomane mm.

Anonymkode: 43c17...739

Skrevet

Oslo har mye godt ved seg. Det er imidlertid ikke et sted jeg ønsker å bo.  Jeg er bonde og bor rett utenfor byen. Det jeg ikke liker er menneskene som flytter ut av byen. Det virker som om byen gjør noe med hodene deres slik at det tar lang tid før de klarer å tilpasse seg livet her. Jeg vet ikke hva det kommer av men innflyttere fra andre steder virker som om de blir mye raskere integrert.

Anonymkode: 2ed80...1ae

Skrevet

Hun du svarer skriver at hun ikke liker Oslo lenger fordi det er blitt en by hvor pengene rår og estetikken og gammel sjarm må vike for en voldsom fortetting. Det er en helt legitim mening å ha.

Du derimot, som hevder deg så lite fordomsfull, skaper et skarpt skille mellom Oslofolk (som selvsagt er helt like, lite fordomsfulle alle som en) og de som bor utenfor Oslo (dumme, fordomsfulle, rasistiske, homofiendtlige bondetamper av noen nynazister alle som en - bortsett fra rikingene i Stavanger da, de er ekle på sin egen måte). 

Jeg har et inntrykk av Oslofolk som veldig krenkbare når det gjelder byen sin (selv tar de ikke fem øre for å nærmest dåne når de hører at folk bor andre steder *å guuuuud bor du i Ski, hjelpes meg, hvordan klaaaarer du, har dere i det hele tatt matbutikk der?!?!*), men du får virkelig resten av oslofolket til å fremstå som positive og tolerante ovenfor disse merkelige menneskene som trives best utenfor Oslogrensa.

Anonymkode: 13910...bf9

Ehhh, jeg tror du blander meg sammen med noen andre.. 

Skrevet

Ingen by fortjener vel den tittel.

Men Oslo er bare en by. Ikke spesielt bemerkelsesverdig blant andre byer. Alle byer har noen fine plasser og noen knapp så fine. Noen trives der, andre ikke. 

Anonymkode: 31f67...0ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...