Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #1 Skrevet 29. januar 2019 Synes du Oslo er en drittby? Hvorfor eller hvorfor ikke ? Anonymkode: ec45a...b35
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #3 Skrevet 29. januar 2019 Helt sikker på at det er svært lite av Oslo som jan kalles drittby, men likevel er jeg overlykkelig over at jeg slipper å bo i Oslo og nærmeste omegn. Anonymkode: 27d65...fed
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #4 Skrevet 29. januar 2019 Elsker Oslo og vil ikke bo noe annet sted. Anonymkode: 0c761...cdf
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #5 Skrevet 29. januar 2019 Hva kjennetegner en drittby? Anonymkode: 7e6cb...857
the amazing spidermamma Skrevet 29. januar 2019 #6 Skrevet 29. januar 2019 Nei, Oslo er ikke en drittby. Jeg bor her, og det er mye fint med Oslo. Selv om man har alle mulige tilbud og mye som skjer, er det likevel kort til nærmeste naturopplevelse hvis man føler behovet. Man kan gjemme seg bort, men samtidig er byen full av små 'bygder i byen'. Vi kjenner mange folk i nabolaget, kan skravle litt med folka på nærbutikken eller henge på lekeplassen, hvor det etter all sannsynlighet dukker opp noen lekekamerater av ungene. Oslo har mange steder som er dårlig planlagt, og som ikke er pene å se på, sånn som f.eks området rundt Oslo s og bussterminalen. Men det er også mange fine steder, langs havna, Bygdøy, langs elvene, alle parkene...
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #7 Skrevet 29. januar 2019 Tja det kommer an på øyet som ser.... i mine øyne er det ikke det. Plassen jeg bor på nå er en drittplass og kan ikke få flyttet fort nok. Men pga barn med spes behov er det lurest å bo her til hun er ferdig på barneskolen. Fks kan Drammen er i mine øyne ikke en drittby, men det er Fredrikstad og det er det ikke nødvendigvis i dine øyne. vi ser forskjellige kvaliteter på forskjellige plasser. Alle byer har et hovedsentrum som folk dømmer ut fra. Men plassene er jo så mye mer en det. Selv om jeg ikke trives her jeg bor og kaller det en drittplass så vet jeg at naboen ikke kunne tenke seg å bo noen annen plass i verden.. Anonymkode: f720f...b3c
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #8 Skrevet 29. januar 2019 Ingen av våre fem største er drittbyer. Vi har en ulik historie enn Roma og Paris, men våre byer er vakre i sin særegne enkelhet med autentiske perler som titter frem overalt. Jeg synes de representerer det magiske ved det nordiske og værbitte svært godt. Oslo er en vidunderlig hovedstad for Norge i all tid. Anonymkode: 2b92e...112
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #9 Skrevet 29. januar 2019 Det syntes jeg absolutt da jeg flyttet dit fra Trondheim som 20-åring. Hadde gledet meg stort, men ble skikkelig skuffet, først og fremst over menneskene, som fremstod kalde, upersonlige og lite hjelpsomme. Litt etter litt begynte byen å vokse på meg, og nå elsker jeg den! Måtte dessverre flytte ut på grunn av boligpriser og barn, men jeg håper jeg kan flytte tilbake en gang, for jeg savner virkelig byen (selv om jeg jobber der). For min del var Oslo en acquired taste. Anonymkode: 2cde9...45f
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #10 Skrevet 29. januar 2019 Jeg elsker Oslo, er født og oppvokst der. Og elsker hele Oslo. Nå bor jeg ikke der lenger, men ikke langt unna, så jeg er der jevnlig, og tar med barna mine til alle de flotte stedene i Oslo. Anonymkode: 41487...79a
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #11 Skrevet 30. januar 2019 Bor på Grønland, og ja, det er et drittsted. Mest på grunn av menneskene. Anonymkode: 5a428...c29
soleia Skrevet 30. januar 2019 #12 Skrevet 30. januar 2019 Synes Oslo har komme seg fleire hakk sidan eg budde der eit år for 25 år sidan. Men mangelen på fjell i horisonten har dei ikkje gjort noko med.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #13 Skrevet 30. januar 2019 23 minutter siden, soleia skrev: Synes Oslo har komme seg fleire hakk sidan eg budde der eit år for 25 år sidan. Men mangelen på fjell i horisonten har dei ikkje gjort noko med. Du får tipse MDG, mulig de kan lage fjell av alle bilene vi ikke skal kjøre lenger.😇 Anonymkode: d81ad...a74
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #14 Skrevet 30. januar 2019 7 timer siden, soleia skrev: Synes Oslo har komme seg fleire hakk sidan eg budde der eit år for 25 år sidan. Men mangelen på fjell i horisonten har dei ikkje gjort noko med. Har det slått deg at folk som bor i Oslo ikke bor der pga fjell??? Anonymkode: 885a4...fce
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #15 Skrevet 30. januar 2019 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Synes du Oslo er en drittby? Hvorfor eller hvorfor ikke ? Anonymkode: ec45a...b35 Ja, dessverre. Jeg likte meg der da jeg var student, og da jeg jobba der som ung, på 90-tallet. Men pengene har overtatt. Nå bygges hver lille flekk igjen med kontorlokaler og leiligheter, byen er blitt et rent fuglefjell der folk sitter, står og går i kø. Små kriker og kroker fins ikke mer. Selv utenfor sentrum, f eks oppe på Holtet, rives gamle trebygninger og erstattes av "leilighetskomplekser". Og trafikken gidder jeg ikke nevne engang. Det er kaos. Hvorfor skal alle bo i Oslo, egentlig? Den er jo dypt provinsiell, men likevel overbefolket. Anonymkode: 6329b...72c
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #16 Skrevet 30. januar 2019 Oslo er beste by over alle norske byer. Jevnt over herlig vær, alle muligheter, masse kultur, godt uteliv, alle store konserter kommer dit, stat og regjering, Norges beste kollektivtilbud, anonymitet, frihet til å være seg selv, minimalt med rasister og fordommer, åpenhet for homofile, lite nynazisme...alt i alt en super by. og det aller BESTE: media skriver så mye stygt om Oslo, slik at det holder bønder og landsens folk unna. Det gjør at det urbane og fordomsfrie kan få vokse og gro. min oppfatning er at alt dette ikke gjelder for andre storbyer, feks Bergen (vestland) Har riktignok godt kulturliv, men er overrepresentert i kommentarfelt når det gjelder fordommer mot flyktninger, har et vanvittig vanvittig drittvær (bodd der i ett år- det var det verste året i mitt liv), dialekten er ..vel...som en barnesang som har satt seg på hjernen. Og det er ikke mangfold- annet enn en og annen riking som jobber i shipping. Det er også en overrepresentasjon av rikinger og foreldre og barn med store hus, dyre sosseklær og perleøredobber og skjerf i hals. Tror du meg ikke? Sett deg på en benk på torget og observer. Synes heller ikke bergensere er lette å komme i kontakt med, utover det litt påtatt smilende høflige ytre. trondheim vet jeg mindre om, tror det er hakket bedre enn Bergen. Men likevel langt unna der det skjer. Det samme gjelder også Bodø og byer i nord. stavanger består av en haug med sossete rikinger som ikke vil dele. Også overrepresentert i kommentarfelt der de spyr ut av seg rasisme og fremmedfrykt. Har alt men vil ikke dele. Utrolig!! nei, takke meg til Oslo, Norges beste by. Med tjuvholmen, øyene, alle museum... heeeeelig by!!! Anonymkode: 885a4...fce
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #17 Skrevet 30. januar 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: og det aller BESTE: media skriver så mye stygt om Oslo, slik at det holder bønder og landsens folk unna. Det gjør at det urbane og fordomsfrie kan få vokse og gro. Det er jo det som ikke stemmer. "Alle" skal jo flytte dit. Det er jo trangt om plassen fra før, og fortsatt går det et pilgrimstog uten stans inn i byen fra alle andre landsdeler. Anonymkode: 6329b...72c
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #18 Skrevet 30. januar 2019 Ja. Det er en uhyggelig by med uhyggelige mennesker Anonymkode: 6d71f...d23
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #19 Skrevet 30. januar 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja. Det er en uhyggelig by med uhyggelige mennesker Anonymkode: 6d71f...d23 Ha ha ha. La meg gjette.. landsens folk , som beskrevet i innlegget mitt over. Du bekreftet akkurat det jeg skrev. Takk! Anonymkode: 885a4...fce
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #20 Skrevet 30. januar 2019 Vel, «drittby» er vel å dra den litt langt. For å si det sånn; Oslo er en by jeg liker å besøke og dra fra igjen Anonymkode: cc64f...f8f
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #21 Skrevet 30. januar 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ha ha ha. La meg gjette.. landsens folk , som beskrevet i innlegget mitt over. Du bekreftet akkurat det jeg skrev. Takk! Anonymkode: 885a4...fce Nei. Men tåler du så dårlig at noen ikke liker Oslo altså? Jeg har vært i mange byer i Norge og utlandet, men synes Oslo er drittby i forhold Anonymkode: 6d71f...d23
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #22 Skrevet 30. januar 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo det som ikke stemmer. "Alle" skal jo flytte dit. Det er jo trangt om plassen fra før, og fortsatt går det et pilgrimstog uten stans inn i byen fra alle andre landsdeler. Anonymkode: 6329b...72c Nei, «alle» skal ikke flytte dit. Pga medias forsøk på å merke Oslo som en skummel by, skygger flere og flere banen. Sånn som innlegget lenger opp . Å mene at en by på over en halv million ulike mennesker kun består av uhyggelige mennesker , sier alt. men hvem klager? Det holder som sagt fordommer borte , det bidrar til å opprettholde friheten til å være seg selv, og det sikrer at der urbane ikke skiftes ut med det trauste og tradisjonelle. Vi som bor her , vil at Oslo skal være en metropolitan-noe det er! Alle som har bodd her i en årrekke vet hva jeg snakker om... dere andre? Vel...kos dere der dere er. Anonymkode: 885a4...fce
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #23 Skrevet 30. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei. Men tåler du så dårlig at noen ikke liker Oslo altså? Jeg har vært i mange byer i Norge og utlandet, men synes Oslo er drittby i forhold Anonymkode: 6d71f...d23 Du kjenner jo tydeligvis ikke Oslo «innenfra». Samme kan det være. Vi som vet, vet...;-) Anonymkode: 885a4...fce
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #24 Skrevet 30. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du kjenner jo tydeligvis ikke Oslo «innenfra». Samme kan det være. Vi som vet, vet...;-) Anonymkode: 885a4...fce Og uansett hva andre måtte mene, så skal ingen komme og snakke stygt om byen din? For da er de mindre intelligente bønder som bare kjører traktor og melker kuer? Anonymkode: 6d71f...d23
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #25 Skrevet 30. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Og uansett hva andre måtte mene, så skal ingen komme og snakke stygt om byen din? For da er de mindre intelligente bønder som bare kjører traktor og melker kuer? Anonymkode: 6d71f...d23 Der var dine ord...personlig mener jeg at folk får bo hvor de vil. Men særpreget i Oslo vil vi som bor her beholde. Beyr meg mindre om du kjører traktor eller melke kuer, bare du ikke drar med deg holdninger som ødelegger det gode i min by Anonymkode: 885a4...fce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå