Gå til innhold

Hvis jeg bytter fastlege, hva skjer da med journalen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir den automatisk overført til ny lege, eller kan jeg velge å begynne med blanke ark? 

Anonymkode: 7f550...891

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Automatisk overført, ble det med meg i alle fall når min fastlegen gikk av med pensjon i fjor

Anonymkode: 7a566...15b

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Automatisk overført, ble det med meg i alle fall når min fastlegen gikk av med pensjon i fjor

Anonymkode: 7a566...15b

Har googlet litt, og virker som de fleste må sørge for å bringe journalen selv til ny lege, men kanskje ikke på samme måte når legen pensjonerer seg. Kunne tenkt meg å begynt med blanke ark, men ser det er en del papirarbeid, om en skal få slettet det som står i journalen. Legen min har hengt seg veldig opp i en psykisk episode jeg hadde for 3 år siden. Jeg føler meg helt frisk psykisk, men uansett hva jeg kommer med nå, så klarer legen å vri på det til å være psykisk. Har sluttet å gå til lege pga. Dette. Så et legebytte er nok på sin plass uansett, men hadde håpet å slippe å dra denne episoden med meg. Må vel kanskje bare begynne på søkeprosessen for å få det fjernet.

Anonymkode: 7f550...891

Skrevet

Jeg har byttet fastlege 3 ganger de siste årene, og journalene har alltid blitt med. Men så er de alle leger ved samme legekontor, de har alle tilgang på alle journaler tydeligvis uansett virker det som

Anonymkode: 3794e...e9e

Skrevet

Med mindre legen jobber ved samme legekontor, vil du måtte be om overføring av journal (og betale for det) om du ønsker en slik overføring. I motsatt fall skjer ikke noe annet enn at den arkiveres på tidligere legekontor.

Anonymkode: b8978...a5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...