Gå til innhold

Kan min baby på 7 mnd få smake litt pannekaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med syltetøy? 

Anonymkode: 18873...b2d

Skrevet

Ja, og ja. 😊 Det koser min seg med innimellom når vi har det 😊

Anonymkode: 69675...00f

Skrevet

Hvorfor?

Anonymkode: 63c85...4f8

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor?

Warum warum ist die Banane krumm?

Skrevet

Min fikk det fra 8mnd, da hadde han åtte tenner, vil si at jeg kommer litt an på om de har tenner, er lett og sette i halsen

Anonymkode: 2d463...ce5

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor?

Sikkert fordi det er godt og fordi de har det til middag......

Anonymkode: bbf0e...84f

Skrevet

Selvsagt ❤️

Anonymkode: 1b6c3...3e6

Skrevet

Jaja. Sleng på sukker og gi cola til drikke. Blir så bra 😉

Anonymkode: eed05...def

Skrevet

Pannekaker er mel, melk og egg. Det er mengde sukker som avgjør hvor sunne eller usunne de er. Ser ikke problemet?

Anonymkode: 42b69...ab4

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jaja. Sleng på sukker og gi cola til drikke. Blir så bra 😉

Anonymkode: eed05...def

Ja, sant, lavkarbounger er det hotteste jeg vet. Kortreist lam og massert økologisk brokkoli på treårsdagen og gavekort på anoreksi i 12-års gave!

Skrevet

Kjør på! Er det en ting jeg angrer på så er det at jeg var så forsiktig med hva jeg ga ungen min i starten. Trodde alt måtte være så sunt, og nå sitter jeg med en treåring som ikke spiser noe som helst. Ikke pannekaker en gang.

Anonymkode: 8e171...fa4

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, sant, lavkarbounger er det hotteste jeg vet. Kortreist lam og massert økologisk brokkoli på treårsdagen og gavekort på anoreksi i 12-års gave!

Har ingenting med lavkarbo å gjøre... det er snakk om liten baby.Ærlig talt!

Anonymkode: 4a123...f05

Gjest Darwinia:-)
Skrevet (endret)

Barn under 10 mnd skal ikke ha kumelk! Kumelk begrenser jernopptaket. Så om det er greit eller ikke kommer litt an på mengde:

Spise en halv pannekake=NEI!

Smake på ei lita flis=sikkert ok

Endret av Darwinia:-)
Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg håper du er litt smartere enn du fremstår her

Anonymkode: 07937...d69

Skrevet
5 minutter siden, Darwinia:-) skrev:

Barn under 10 mnd skal ikke ha kumelk! Kumelk begrenser jernopptaket. Så om det er greit eller ikke kommer litt an på mengde:

Å herregud er det mulig å bli mer hysterisk eller...

Anonymkode: 3daa1...d90

Skrevet (endret)
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å herregud er det mulig å bli mer hysterisk eller...

Anonymkode: 3daa1...d90

Hvis "hysterisk" er å følge Helsedirektoratets anbefalinger, så skal jeg bære hatten med stolthet😊

Dessuten, har du tatt inn over deg hvor mye mat en halv pannekake er for en 7mnd gammel baby?

Endret av Darwinia:-)
Skrevet
16 minutter siden, Darwinia:-) skrev:

Det er minimale mengder kumelk i en kvart, lita pannekake. Si det er 3 dl i en hel røre som gir 7-8 pannekaker, da får hun i seg et par teskjeer varmebehandlet kumelk. Aldri i verden om det fører til jernmangel. 

Anonymkode: 5f3b0...1a9

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er minimale mengder kumelk i en kvart, lita pannekake. Si det er 3 dl i en hel røre som gir 7-8 pannekaker, da får hun i seg et par teskjeer varmebehandlet kumelk. Aldri i verden om det fører til jernmangel. 

Anonymkode: 5f3b0...1a9

Er sikkert ikke noe problem om det skjer en gang iblant. Men ville vært mer forsiktig med å gi babyen  "kun et par t-skjeer" til flere måltid om dagen. Er tross alt en grunn til at Helsedirektoratet fraråder kumelk før 10 mnd.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva med syltetøy? 

Ville heller gitt nugatti 🍫🍫🍫

Anonymkode: 4a123...f05

Skrevet
35 minutter siden, Darwinia:-) skrev:

Å herregud

Anonymkode: 5ccbe...454

Skrevet

Herrefred altså, her sitter det oppegående mennesker og mødre og får det til å virke som at å smake på ei pannekake kan sidestilles med wienerbrød med et glass cola til. 

Selvsagt kan barnet få smake på pannekake, og syltetøy helt uten problem.  :)
Og ja, jeg har utdannelse innen nettopp barn. 

Anonymkode: 69675...00f

Skrevet

Min gutt smakte alt mulig rart fra han var 6 måneder 🙂, selfølgelig ikke store mengder bare pittelite å ingenting som kunne være farlig, men smakte forskjellige ting på tungen. Jeg kunne fint gitt en liten pannekakebit, så lite som ikke kunne satt seg fast i halsen 🙂. Gutten er nå 3 år og spiser absolutt alt mulig. 

Anonymkode: ac986...62b

Skrevet

Dere er spik spenna gærn hele gjengen! SELVFØLGELIG kan ungen smake pannekaker som faktisk (Ja, tro det eller ei) har vært vanlig middagsmat her til lands i generasjoner! Horder av mennesker har vokst opp på bl.a pannekaker, og det har altså gått ganske så bra med de fleste. Ja, jeg tror faktisk de fleste til og med er blitt hakket smartere enn brukerne her inne....

Anonymkode: 8587b...f9c

Skrevet

Mine fikk ikke pannekaker,vafler og boller før de var over to år.En venninne skulle hatt en bror som døde da han var to år fordi han satt pannekake fast i halsen.

Hvorfor ikke gi babyen sunn mat ?

Anonymkode: 70b30...005

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mine fikk ikke pannekaker,vafler og boller før de var over to år.En venninne skulle hatt en bror som døde da han var to år fordi han satt pannekake fast i halsen.

Hvorfor ikke gi babyen sunn mat ?

Anonymkode: 70b30...005

En venninne av meg skulle hatt en bror som ble kvalt av linsesalat da han var tre. Og det var til og med UTEN sukker! Ikke rødt kjøtt heller!

De spiser bare bakverk nå.

Anonymkode: 7a9a1...fb9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...