Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #1 Skrevet 29. januar 2019 Burde jeg velge juniorseng, vokseseng, eller vanlig seng? Synes det ser så stort ut med en lengde på 200 cm, men samtidig har jeg ikke så lyst til å måtte kjøpe nye senger hele tiden. Voksesenger slår meg som litt ustabile og knirkete når de trekkes ut. Anonymkode: c8f01...a33
soleia Skrevet 29. januar 2019 #2 Skrevet 29. januar 2019 Vi kjøpte stor seng med ein gang, men juniorsenger/voksesenger gjev jo meir plass på rommet til leikar, dersom det er eit litt lite rom.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #3 Skrevet 29. januar 2019 Vi angret at vi ikke kjøpte vanlig lengde da vi byttet fra sprinkelseng til seng. Kun fordi ingen av kunne ligge i juniorsengen.... hadde vært godt å kunne legge seg i den sengen når barnet kommer i vår seng. Anonymkode: f0149...938
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #4 Skrevet 29. januar 2019 Alle våre har fått vanlig stor seng når de var ferdig med sprinkelsengene. Gidder ikke bruke mye penger på en seng med så kort brukstid. De ser litt små ut i den store sengen i starten, men de vokser raskt inn i den. Anonymkode: dc415...1e4
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #5 Skrevet 29. januar 2019 Våre har hatt juniorseng fra 2 år. Eldste fikk ny nå når lillesøster overtok den, kjøpte da vanlig stor seng til han. Han er 4 år. Anonymkode: 29393...bab
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #6 Skrevet 29. januar 2019 Jeg vurderer en dobbeltseng i hvit smihjern jrg til jentungen på snart 3. Guttungen skal få en «trehytte» køyeseng (er 6 år). Tanken er at dobbeltsengen blir litt sånn «prinsesse-liknende» (hun er rosa, prinsesse jente) er det helt fjernt å gå for dobbeltseng, eller 120 seng? Anonymkode: d1926...f7a
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #7 Skrevet 29. januar 2019 Begge mine har gått til vanlig seng. Som deg gidder jeg ikke bytte senger så ofte. Anonymkode: 6fc4b...c33
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #8 Skrevet 29. januar 2019 Vi har juniorseng, 70x140 cm. Denne har vi etter eldstemann og når han fikk den hadde ikke han så stort rom, så vi valgte enn seng som ikke tok opp all plass på rommet. Nå har vi større hus og større rom ,men bruker senga når vi allikevel har den også er det en grei overgang fra sprinkelseng. Anonymkode: 878dc...061
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #9 Skrevet 29. januar 2019 Kjøpte 160x200cm med en gang. Synes det er fint å kunne legge meg sammen med han når han er syk. Våre to barn vil dele rom i et par år, og planlegger at han og lillesøster skal sove sammen i dobbeltsenga fra sommeren av😊 Anonymkode: 34f2b...1bf
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #10 Skrevet 29. januar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vurderer en dobbeltseng i hvit smihjern jrg til jentungen på snart 3. Guttungen skal få en «trehytte» køyeseng (er 6 år). Tanken er at dobbeltsengen blir litt sånn «prinsesse-liknende» (hun er rosa, prinsesse jente) er det helt fjernt å gå for dobbeltseng, eller 120 seng? Anonymkode: d1926...f7a Min fikk brimnes slik at det blir dobbelseng når vi trenger en. Anonymkode: f0149...938
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #12 Skrevet 30. januar 2019 Vanlig seng, 90*200, som kan dras ut til dobbeltseng. Fint å kunne ligge sammen med barnet når hun er syk, og når hun blir eldre og får overnattingsgjester er den fin å ha. Anonymkode: 0932f...140
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #13 Skrevet 30. januar 2019 Vi har hatt ei juniorseng som barna har brukt etter hverandre. Men egentlig er det bare tull. Ikke er det behagelig for oss voksne å ligge sammen med barnet og lese bok og prate, og det blir jo bare ekstra penger «ut av vinduet» med ei seng for en kort periode. Neste seng må man jo kjøpe uansett. Eneste gode argument er hvis man har veldig små barnerom og vil frigjøre plass til leking. Vi gav bort juniorsenga og kjøpte 90*200 til yngste. Den kan dras ut til dobbel bredde ved overnatting o.l. Barnet sover på to madrasser når den er slått sammen. Både mannen og jeg ligger godt når vi ligger der sammen med barnet, både om det trengs en stund midt på natta, og når vi leser og sier god natt. De eldre barna våre har samme type seng men med 140-madrasser oppi, siden de gjerne vil ha stor seng hele tiden. Det fungerer godt både for oss foreldre og når venner er på overnatting. Anonymkode: 495cb...4c6
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2019 #14 Skrevet 30. januar 2019 Vi kjøpte Hemnes dagseng når de var ca 3 år og ferdig med juniorseng som Leander sin sprinkelseng blir til ved litt ombygging. Anonymkode: 1d694...b83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå