Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #1 Skrevet 29. januar 2019 Eller er det brannfarlig? Pipebrann...? Jeg tenker at det kanskje må være lov/forsvarlig, siden vi fikk nei til å montere en tredje peis/ovn på dette pipeløpet. HVis man alltid bare kan fyre i én om gangen ville jo ikke dette hatt noe å si. 'Eller? Noe som vet? Hva gjør dere? Anonymkode: 2ce86...bf6
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #2 Skrevet 29. januar 2019 Hos oss er det fire vedovner på samme pipe. Nå er det sjelden vi fyrer i alle fire samtidig, men i to . Har ikke kommet på at det skulle være farlig. Regner med feier og brannkontroll hadde sagt noe hvis vi ikke kunne fyrt i alle. Anonymkode: 4a19b...746
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #3 Skrevet 29. januar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hos oss er det fire vedovner på samme pipe. Nå er det sjelden vi fyrer i alle fire samtidig, men i to . Har ikke kommet på at det skulle være farlig. Regner med feier og brannkontroll hadde sagt noe hvis vi ikke kunne fyrt i alle. Anonymkode: 4a19b...746 Er de to dere fyrer i samtidig i samme etasje? Anonymkode: 2ce86...bf6
Marriet Skrevet 29. januar 2019 #4 Skrevet 29. januar 2019 Jeg fyrer i to noen ganger tre samtidig. En nede og to oppe. Stort sett fyrer jeg i den nede og den ene oppe. Aldri hørt eller tenkt at det skulle være noe problem. Alle går til samme pipe.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #5 Skrevet 29. januar 2019 Pipen skal være dimensjonert og utformet slik at man kan bruke alle ildsjelene som er tilkoblet samtidig. Anonymkode: 8f98d...6f5
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #6 Skrevet 29. januar 2019 Ok, takk for svar. Da prøver jeg. Er skikkelig kaldt her i dag 😞 Anonymkode: 2ce86...bf6
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #7 Skrevet 29. januar 2019 Jeg vil tro det går greit. I blokker er det jo mange etasjer som deler samme pipe. Når det er sagt, naboen hadde pipebrann. Det var skikkelig skummelt og et mirakel at det ikke ble full brann. Så ville sjekket med brannvesenet Anonymkode: 462be...0d9
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #8 Skrevet 29. januar 2019 Alle ildsteder skal kunne brukes samtidig. Hvis ikke pipa var beregnet for det ville dere fått nei til montering av ildsteder i utgangspunktet. Anonymkode: 9fcb9...585
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #9 Skrevet 29. januar 2019 Såfremt dere har fått fagfolk til å montere de så skal det være greit. Piper er ulike og har ulik kapasitet, dette kan fagfolk. Feier pleier også å ha inspeksjon på slikt innimellom, så hadde ikke pipa deres passet til to ovner hadde dere fått fyringsforbud. Anonymkode: da4d1...cb9
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2019 #10 Skrevet 29. januar 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Er de to dere fyrer i samtidig i samme etasje? Anonymkode: 2ce86...bf6 Som oftest to i samme etasje. Men hender vi fyrer i en i hver etasje. Anonymkode: 4a19b...746
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå