Gå til innhold

Er 2.9 millioner et høyt huslån?

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har lån på 2,9 og det tilsvarer 12000 i mnd. Er da over 30 år. Kommunale utgifter på ca 1400 i mnd pluss forsikring på 800 mnd. Vi har samlet inntekt på rundt 900 000 pluss leieinntekt på 8000 så det går strålende.

Anonymkode: 72935...727

Vi fikk pris nå og det blir 11.000 i mnd over 30 år. Det er veldig innafor, så da blir det nok å skru opp farta litt på betalingen etterhvert. 

Vi har ikke utleiedel.. men jeg har regnet på at vi kan klare å betale de faste utgiftene inkludert lån på min inntekt på 700.000. Det føler jeg er trygt.

Vi har nå lånt et anstendig beløp til oppussing av huset og betaler vare 1.000 kroner mer i mnd pga langt bedre betingelser enn tidligere. 

HI

Anonymkode: 8a6e9...450

Fortsetter under...

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi fikk pris nå og det blir 11.000 i mnd over 30 år. Det er veldig innafor, så da blir det nok å skru opp farta litt på betalingen etterhvert. 

Vi har ikke utleiedel.. men jeg har regnet på at vi kan klare å betale de faste utgiftene inkludert lån på min inntekt på 700.000. Det føler jeg er trygt.

Vi har nå lånt et anstendig beløp til oppussing av huset og betaler vare 1.000 kroner mer i mnd pga langt bedre betingelser enn tidligere. 

HI

Det var jo ikke så ille :) Det klarer du nok fint å sitte på selv uten utleie ja, og oppussing er jo alltid et pluss mtp verdistigning!

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var jo ikke så ille :) Det klarer du nok fint å sitte på selv uten utleie ja, og oppussing er jo alltid et pluss mtp verdistigning!

Ja, det er sårt tiltrengt. Vi har en fantastisk tomt og beliggenhet.. men huset må ha litt drahjelp nå 😊

Vi skal i alle fall bli enda bedre på å leve nøkternt og heller spare til å unne oss noe ekstra en gang i blant. 

Vi har én bil, og reiser lite. Vi fyller alltid somrene med opplevelser, men så langt har vi ikke vært utenfor Skandinavia. Vi forsøker å få til en lengre tur til sommeren. Jeg og min mann gar aldri reist på ferie sammen bare vi to, og vi har vært sammen i 17 år.. så kanskje vi får til det også nå som vi får en enda mer forutsigbar økonomi.. 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...