Gå til innhold

Lar dere barna deres ha Roblox på telefon/nettbrett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentungen på 7 ville ha det på ipaden her om dagen så jeg lastet det ned. Gikk igjennom det før hun fikk sette seg med det, og så at det var mulig å ta kontakt med spillere osv. for alle der. Selvom jeg kunne skru av at andre kunne kontakte på chat stolte jeg ikke på det så jeg slettet appen. Ser at flere foreldre i klassen lar barna ha den.

Er det jeg som overreagerer?

Anonymkode: d2187...286

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spill nå bare med henne da ☺️

Anonymkode: 2de08...5cb

Skrevet

Er det ikke anbefalt aldergrense 12 år på det?

Min 12-åring har det, men vi har snakket mye om nettvett og snakker stadig om det. Hun vet at det ikke nødvendligvis er spillene, men chatene som er det "skumle" på disse stedene. At det sitter folk der som er ute etter å lure dem og at det derfor er veldig viktig å vise nettvett. Det er ikke enkelt å skille en grei 12-åring fra en "gammel gris" som later som han er en grei 12-åring fra hverandre på nett.

Internett er full av hyggelige mennesker, men det er en skummel verden fordi vi ikke ser de som sitter ved tastaturet i andre enden. Dette må barna lære, for internett er en del av deres verden.

Anonymkode: 815fd...5d6

Skrevet

Min 6 åring har det og bruker det for å spille sammen med sin venninne på 8. Han kan ikke lese, men kjenner igjen ordbildet av navnet hennes. Ikke noe stress det. De har det gøy. Det er et spill

Anonymkode: 9e1c7...dfc

Skrevet

Min 7 åring spiller det og mange i klassen. Det kan være ymse spill der, men han velger godt. Chat der inne bryr han seg overhodet ikke om ennå, så det bekymrer meg ikke -foreløpig. 

Anonymkode: 4f9a8...706

Skrevet

Ja det har han,han er 9 og har det, er jo 12 års grense,men er han med på kino kan han se 12 årsgrense, så da han spille der å

Anonymkode: 85148...a41

Skrevet

8 åringen (og jeg) har roblox 😅

Anonymkode: f7185...847

Skrevet

Ja her er det flere i 1 og 2 klasse som har d :) spillet i seg selv er ikke skummelt, men må jo passe på hvem det spilles med. 

Min spiller med et par i klassen 😊

Anonymkode: 902fd...de5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...