Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #76 Skrevet 27. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Herregud... Tror du på det selv? Anonymkode: e3909...adf ikke meg du spør. Men hi ville ikke vært den første som gjorde det her inne, neppe den siste heller Anonymkode: 25c06...b3a
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #77 Skrevet 27. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: ikke meg du spør. Men hi ville ikke vært den første som gjorde det her inne, neppe den siste heller Anonymkode: 25c06...b3a Det er jo ikke en trolletråd? Det er en tråd med et spørsmål som har utviklet seg til å tydligvis være svært provoserende for noen og hysterisk morsom for andre. Det ER jo gøy å fyre opp damene👏🏻 Anonymkode: c0b11...0b2
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #78 Skrevet 27. januar 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: ikke meg du spør. Men hi ville ikke vært den første som gjorde det her inne, neppe den siste heller Anonymkode: 25c06...b3a Men hvorfor late som at det er en trolletråd på et anonymforum? Det ble gitt en problemstilling i hi, ingenting som tilsier at det var virkeligheten. Jeg skjønner ikke enkelte her inne altså... Anonymkode: e3909...adf
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #79 Skrevet 27. januar 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor late som at det er en trolletråd på et anonymforum? Det ble gitt en problemstilling i hi, ingenting som tilsier at det var virkeligheten. Jeg skjønner ikke enkelte her inne altså... Anonymkode: e3909...adf Jeg tror 'alenemor' er nøkkelen til det. Det er som en rød klut i de fleste problemstillinger Anonymkode: c0b11...0b2
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #80 Skrevet 27. januar 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor er det viktig hvilket yrke den man hjelper har? Det er der jeg detter av lasset. Vi hjelper dem som trenger det, når det passer seg slik. Vi løper ikke rundt og klipper gresset, vasker vinduer eller skifter dekk på bilen til hele nabolaget. Det vi gjør er kanskje å strø inngangen til den ene naboen en dag, ta inn avisen så en annen nabo slipper å gå ut i kulden en annen dag osv. Dette er altså svært uforståelig og provoserende for deg? Så rart. Hi Anonymkode: c0b11...0b2 Det som er provoserende med ditt hovedinnlegg er at du skriver at naboen koser seg med snøfreseren, og det er det mange som ikke gjør. Jeg er alenemor, har stor gårdsplass og en vei, og jeg har snøfreser. Det er overhodet ikke kos å måke snø uansett om jeg bruker freseren eller ikke, men det er nødvendig. Jeg freser også hos naboen noen ganger, men hvis han blir sur for at jeg ikke freser hos han fordi jeg liksom koser meg så med min snøfreser så hadde jeg blitt så provosert at jeg ikke hadde hjulpet han igjen. Anonymkode: 2b25e...e06
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #81 Skrevet 27. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det som er provoserende med ditt hovedinnlegg er at du skriver at naboen koser seg med snøfreseren, og det er det mange som ikke gjør. Jeg er alenemor, har stor gårdsplass og en vei, og jeg har snøfreser. Det er overhodet ikke kos å måke snø uansett om jeg bruker freseren eller ikke, men det er nødvendig. Jeg freser også hos naboen noen ganger, men hvis han blir sur for at jeg ikke freser hos han fordi jeg liksom koser meg så med min snøfreser så hadde jeg blitt så provosert at jeg ikke hadde hjulpet han igjen. Anonymkode: 2b25e...e06 Men jeg vet hvem naboen min er og vet at han koser seg. Han er en sprek pensjonist som freser vei til alt av småhus og stier på eiendommen. Jeg kan også snakke OG høre, og han forteller gladelig at han liker å stulle med maskinene sine, han har en til ethvert bruk. Denne tråden engasjerte jo mer enn jeg kunne håpe på😂 Anonymkode: c0b11...0b2
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #82 Skrevet 27. januar 2019 3 hours ago, Anonym bruker said: Men jeg vet hvem naboen min er og vet at han koser seg. Han er en sprek pensjonist som freser vei til alt av småhus og stier på eiendommen. Jeg kan også snakke OG høre, og han forteller gladelig at han liker å stulle med maskinene sine, han har en til ethvert bruk. Denne tråden engasjerte jo mer enn jeg kunne håpe på😂 Anonymkode: c0b11...0b2 Han liker vel ikke bare dere/deg. Og akkurat det har jeg ingen problem med å forstå Anonymkode: 7ec9a...0e1
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #83 Skrevet 27. januar 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Men jeg vet hvem naboen min er og vet at han koser seg. Han er en sprek pensjonist som freser vei til alt av småhus og stier på eiendommen. Jeg kan også snakke OG høre, og han forteller gladelig at han liker å stulle med maskinene sine, han har en til ethvert bruk. Denne tråden engasjerte jo mer enn jeg kunne håpe på😂 Anonymkode: c0b11...0b2 Du vet jo ikke hvem du selv er en gang i denne tråden. Hvordan vet du hvem naboen er da? Anonymkode: aee85...10d
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #84 Skrevet 27. januar 2019 På 26.1.2019 den 21.20, Anonym bruker skrev: Så morsomt 😊 Jeg er ikke alenemor, men skrev det for å sjekke svarene 😂Og DIB skuffer ikke. Takk til dere som svarte ordentlig, og takk til dere som ga meg en latter. Jeg klarer helt fint å måke selv, det er ikke snakk om store plassen, men jeg vet at både mannen min og jeg hadde svingt innom om naboen slet med tung og våt snø. Men som sagt, jeg fikser det helt selv mens mannen er på jobb, jeg delte bare tanken om at mange er så redde for å vise et snev av omtanke, tenk å gjøre noe uten å få noe igjen selv! Skrekken over alt! Takk igjen. Og spesielt til dere som automatisk koblet alenemor til 'ung' 🤣🙈 hi Anonymkode: c0b11...0b2 Haha, måtte du redde eget skinn nå? Anonymkode: d9ede...d5d
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #85 Skrevet 27. januar 2019 Jeg bryr meg lite om det er et trolletråd men skulle ønske at du kunne spare oss "ædda-bædda, jeg er bedre enn dere". Det er du ikke. Og i tillegg er du bare en kverulant. De fleste her er enige i at man godt kan hjelpe folk som faktisk trenger hjelp men at en frisk alenemor ikke faller i den kategorien. Og nå skal jeg lese litt innlegg fra AprikosSyltetøy. Blir alltid paranoid når én anonym bruker skriver noe veldig mot strømmen og det er én bruker som liker disse innlegg. Anonymkode: bf0a0...9f1
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 27. januar 2019 #86 Skrevet 27. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg bryr meg lite om det er et trolletråd men skulle ønske at du kunne spare oss "ædda-bædda, jeg er bedre enn dere". Det er du ikke. Og i tillegg er du bare en kverulant. De fleste her er enige i at man godt kan hjelpe folk som faktisk trenger hjelp men at en frisk alenemor ikke faller i den kategorien. Og nå skal jeg lese litt innlegg fra AprikosSyltetøy. Blir alltid paranoid når én anonym bruker skriver noe veldig mot strømmen og det er én bruker som liker disse innlegg. Anonymkode: bf0a0...9f1 Tror du jeg er hi?😅
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 27. januar 2019 #87 Skrevet 27. januar 2019 (endret) Jeg har bare måkingen i går friskt i minnet jeg. Men jeg er ikke hi, selvom jeg er enig i at man kan hjelpe hverandre om man trenger det 37 og 66 var meg btw. Ikke skjønner jeg hvorfor jeg trykket anonym men.. jeg er hu med mor som stilte opp i går med familie og nabolag som stiller opp for hverandre. Jeg er hu med den FINE (i ordets rette forstand) naboen. Dere altså, har lest meg opp her. Og jøye meg for noen svar og motsvar 😂 Hva hi har gjort skal jeg ikke legge meg i, men grunnpoenget med å kunne hjelpe hverandre er jeg enig med hi om. Til dere som ikke liker det: OK! Endret 27. januar 2019 av Aprikos Syltetøy
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #88 Skrevet 27. januar 2019 1 time siden, Aprikos Syltetøy skrev: men grunnpoenget med å kunne hjelpe hverandre er jeg enig med hi om. Tror vel ingen var uenige i at det er fint å hjelpe. Men at det skal være noen som enten trenger det veldig, eller som står deg skikkelig nær, hvis man skal få lyst til å hjelpe i flere timer i strekk med til dels tungt arbeid. Anonymkode: f7af9...a6e
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 28. januar 2019 #89 Skrevet 28. januar 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Tror vel ingen var uenige i at det er fint å hjelpe. Men at det skal være noen som enten trenger det veldig, eller som står deg skikkelig nær, hvis man skal få lyst til å hjelpe i flere timer i strekk med til dels tungt arbeid. Anonymkode: f7af9...a6e Spørs helt hvor god tid jeg har selv det. Har jeg tid, så hjelper jeg om noen trenger det ser ikke hva som er så galt med det.. uavhengig av min eller mottakers livssituasjon
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #90 Skrevet 28. januar 2019 10 timer siden, Aprikos Syltetøy skrev: Jeg har bare måkingen i går friskt i minnet jeg. Men jeg er ikke hi, selvom jeg er enig i at man kan hjelpe hverandre om man trenger det 37 og 66 var meg btw. Ikke skjønner jeg hvorfor jeg trykket anonym men.. jeg er hu med mor som stilte opp i går med familie og nabolag som stiller opp for hverandre. Jeg er hu med den FINE (i ordets rette forstand) naboen. Dere altså, har lest meg opp her. Og jøye meg for noen svar og motsvar 😂 Hva hi har gjort skal jeg ikke legge meg i, men grunnpoenget med å kunne hjelpe hverandre er jeg enig med hi om. Til dere som ikke liker det: OK! Grunnpoenget er jo ikke om å hjelpe andre, grunnpoenget til HI er å forvente hjelp og bli sur når man ikke får det. Det er vel ingen her som mener at man aldri skal hjelpe andre, men problemet her er jo at HI fremstiller det som at hun er furten og syns naboen er egoistisk som ikke hjalp henne å måke, og det er faktisk ikke noe hun kan furte for og hun kan ikke plassere han på en egoisme-skala utifra at han ikke måka hennes eiendom. Ingen her inne, eller HI, vet om han er en hjelpsom kar mot andre mennesker. Jeg syns det er moro å måke snø, ser på det som en treningsøkt og mulighet til å være ute i snøen, men jeg går ikke rundt å måker for alle naboene likevel. Jeg har andre ting å gjøre, en hverdag som må gå opp. Det handler ikke om at jeg ikke liker å hjelpe folk, men at man ikke kan hjelpe alle. Om naboen syns jeg er egoistisk av den grunn får det bare være. Anonymkode: 039fc...b3d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #91 Skrevet 28. januar 2019 Og HI, har du egentlig måket hans eiendom? Du som ikke er alenemor og ikke egentlig trenger hjelp men bare stiller et hypotetisk spørsmål: har du noen gang måket hele veien opp til naboens hus, bare fordi du er en så hjelpsom og raus person? Anonymkode: 039fc...b3d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #92 Skrevet 28. januar 2019 Mannen tar seg av snømåkingen her, men han måker snø for naboen hele tiden, uten snøfreser. 😛 For 2 år siden fikk vi influensa i den perioden det snødde som verst, og naboen måket snø for oss hver dag. Mannen ble så takknemlig at han har måket konstant hos naboen siden. Så for naboen vår lønte det seg å være hjelpsom. Han svinger gjerne bortom flere naboer også om han har tid, selv om de ikke har måkt for oss. De hjelper oss gjerne med andre ting, og vi vet vi kan spørre dem om det er noe. Vi har ikke store gårdsplasser da, det hadde kanskje vært annerledes da. Bor i rekkehus. Anonymkode: 1ab0d...739
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #93 Skrevet 28. januar 2019 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Men jeg vet hvem naboen min er og vet at han koser seg. Han er en sprek pensjonist som freser vei til alt av småhus og stier på eiendommen. Jeg kan også snakke OG høre, og han forteller gladelig at han liker å stulle med maskinene sine, han har en til ethvert bruk. Anonymkode: c0b11...0b2 Da vet sikkert han at du ikke trenger hjelp også. Anonymkode: f7af9...a6e
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #94 Skrevet 28. januar 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og HI, har du egentlig måket hans eiendom? Du som ikke er alenemor og ikke egentlig trenger hjelp men bare stiller et hypotetisk spørsmål: har du noen gang måket hele veien opp til naboens hus, bare fordi du er en så hjelpsom og raus person? Anonymkode: 039fc...b3d Hun tar inn avisen innimellom, sier hun, så det må jo gå opp i opp! Anonymkode: f7af9...a6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå