Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #51 Skrevet 27. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor har jeg skrevet noe om sosial status? Jeg har gitt eksempler på naboer man ofte har, akkurat som du gjorde. Tilhører advokater og studenter normalt sett samme sosiale klasse? Jeg kunne godt spurt hvor ofte dere klipper gresset for lærernaboen også. Anonymkode: aee85...10d Men hvorfor er det viktig hvilket yrke den man hjelper har? Det er der jeg detter av lasset. Vi hjelper dem som trenger det, når det passer seg slik. Vi løper ikke rundt og klipper gresset, vasker vinduer eller skifter dekk på bilen til hele nabolaget. Det vi gjør er kanskje å strø inngangen til den ene naboen en dag, ta inn avisen så en annen nabo slipper å gå ut i kulden en annen dag osv. Dette er altså svært uforståelig og provoserende for deg? Så rart. Hi Anonymkode: c0b11...0b2
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #52 Skrevet 27. januar 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor er det viktig hvilket yrke den man hjelper har? Det er der jeg detter av lasset. Vi hjelper dem som trenger det, når det passer seg slik. Vi løper ikke rundt og klipper gresset, vasker vinduer eller skifter dekk på bilen til hele nabolaget. Det vi gjør er kanskje å strø inngangen til den ene naboen en dag, ta inn avisen så en annen nabo slipper å gå ut i kulden en annen dag osv. Dette er altså svært uforståelig og provoserende for deg? Så rart. Hi Anonymkode: c0b11...0b2 Det er ikke viktig på annen måte enn om vedkommende har barn eller er gift/samboer som du tok utgangspunkt i. Å ta inn avisen eller strø litt kan heller ikke sammenliknes med snømåking. Det tar dere 3 minutter. Snømåkingen du forventer at andre skal gjøre tar mye lengre tid og er mye tyngre. Anonymkode: aee85...10d
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #53 Skrevet 27. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg skrev at jeg var alenemor. Syns du det er stigmatiserende? En alenemor kan være svært ressurssterk, det vet du sikkert. En advokat kan ha vond rygg og en student kan ha astma, så jeg skjønner ikke hva den sosiale statusen skal ha å si for hvem man hjelper? Har du en mal på hvem som fortjener din hjelp? Hi Anonymkode: c0b11...0b2 I ditt innlegg nummerert med #33 skriver du at du ikke er alenemor,og måker når mannen er på jobb. I dette innlegget er du plutselig alenemor. Hva skjedde? Forlot mannen din deg i går kveld,eller klarer du bare ikke å holde styr på alle løgnene? 😂😂😂 Anonymkode: 41496...b6a
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #54 Skrevet 27. januar 2019 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke viktig på annen måte enn om vedkommende har barn eller er gift/samboer som du tok utgangspunkt i. Å ta inn avisen eller strø litt kan heller ikke sammenliknes med snømåking. Det tar dere 3 minutter. Snømåkingen du forventer at andre skal gjøre tar mye lengre tid og er mye tyngre. Anonymkode: aee85...10d Jeg forventer ingenting? Jeg stilte et spørsmål om hva andre ville gjort. Du lager en stor sak av lite her, syns jeg. Men nå har jeg ikke tid til å henge her mer, jeg må ut og måke 😂 Anonymkode: c0b11...0b2
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #55 Skrevet 27. januar 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: I ditt innlegg nummerert med #33 skriver du at du ikke er alenemor,og måker når mannen er på jobb. I dette innlegget er du plutselig alenemor. Hva skjedde? Forlot mannen din deg i går kveld,eller klarer du bare ikke å holde styr på alle løgnene? 😂😂😂 Anonymkode: 41496...b6a Jeg er ikke alenemor. Jeg SKREV at jeg er alenemor - for effektens skyld, så og si. Mannen er borte 3-4 uker av gangen, så i praksis er jeg 'alenemor' ca halvparten av tiden, men det har egentlig ingenting med spørsmålet mitt å gjøre. Jeg spurte bare om hva andre hadde gjort om det var dem som kunne gjort andre en tjeneste. Hi Anonymkode: c0b11...0b2
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #56 Skrevet 27. januar 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er ikke alenemor. Jeg SKREV at jeg er alenemor - for effektens skyld, så og si. Mannen er borte 3-4 uker av gangen, så i praksis er jeg 'alenemor' ca halvparten av tiden, men det har egentlig ingenting med spørsmålet mitt å gjøre. Jeg spurte bare om hva andre hadde gjort om det var dem som kunne gjort andre en tjeneste. Hi Anonymkode: c0b11...0b2 Så det er altså du selv som er muggen for at naboen ikke freste til deg,den stakkars "alenemoren" som ikke er alenemor,men som måker når mannen er på jobb,selv om du hardnakket prøver å motbevise det. Jeg tror du skal slutte å lyve nå,du vaser deg lengere inn i løgnen når du skal prøve å (bort)forklare dine tidligere løgner😂😂😂 Anonymkode: 41496...b6a
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #57 Skrevet 27. januar 2019 På 26.1.2019 den 9.58, Anonym bruker skrev: Og kost deg med å frese bort nærmest alt av snø på egen eiendom, virkelig vært ute lenge og gjort stier og veier helt prikkfritt måkt. Og mens du gjorde dette måkte naboen som er alenemor og i full jobb sin gårdsplass med måkebrett mellom jobb og henting og bringing av barn til aktiviteter. Hadde du da, noen ganger, spurt om du skulle frese oppkjørselen hennes? Bare for å være hyggelig. Eller hadde du bare gått forbi, gjerne med en kommentar om at hun skulle hatt seg en snøfreser, hun også? Anonymkode: c0b11...0b2 Dette var hovedinnlegget, altså med et spørsmål om en kanskje fiktiv situasjon. 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så det er altså du selv som er muggen for at naboen ikke freste til deg,den stakkars "alenemoren" som ikke er alenemor,men som måker når mannen er på jobb,selv om du hardnakket prøver å motbevise det. Jeg tror du skal slutte å lyve nå,du vaser deg lengere inn i løgnen når du skal prøve å (bort)forklare dine tidligere løgner😂😂😂 Anonymkode: 41496...b6a Jeg har ikke løyet? Siter gjerne. 😂😂😂😂😂😂😂 (jeg har også sånne) Anonymkode: c0b11...0b2
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #58 Skrevet 27. januar 2019 Denne tråden ble veldig, veldig pinlig for deg HI ☹️ Anonymkode: 5f796...709
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #59 Skrevet 27. januar 2019 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Virkelig? Var det et 'stakkars meg' snev over det? Der ser du, man kan få vridd det meste til å bli noe negativt. Spørsmålet var jo enkelt, men tydligvis svært provoserende😂 Hi Anonymkode: c0b11...0b2 Hele innlegget er jo det, det skinner jo tydelig i gjennom hva du mener, og det er jo derfor du får endel negativ tilbakemelding. Du var en stakkars alenemor i full jobb, som måtte måke med din dårlige snøskuffe, mellom jobb og aktiviteter. Mens den egoistiske naboen som koser seg med å frese, som tydeligvis ikke har jobb og aktiviteter, bare gikk forbi med en kommentar om at du skulle hatt snøfreser du og. Mener du virkelig at innlegget ditt var helt nøytralt? Anonymkode: 25c06...b3a
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #60 Skrevet 27. januar 2019 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Denne tråden ble veldig, veldig pinlig for deg HI ☹️ Anonymkode: 5f796...709 Syns du? På hvilken måte? Jeg syns den er festlig 😘 Anonymkode: c0b11...0b2
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #61 Skrevet 27. januar 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hele innlegget er jo det, det skinner jo tydelig i gjennom hva du mener, og det er jo derfor du får endel negativ tilbakemelding. Du var en stakkars alenemor i full jobb, som måtte måke med din dårlige snøskuffe, mellom jobb og aktiviteter. Mens den egoistiske naboen som koser seg med å frese, som tydeligvis ikke har jobb og aktiviteter, bare gikk forbi med en kommentar om at du skulle hatt snøfreser du og. Mener du virkelig at innlegget ditt var helt nøytralt? Anonymkode: 25c06...b3a Jeg har en super snøskuffe, jeg. Dikter du nå? hi Anonymkode: c0b11...0b2
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #62 Skrevet 27. januar 2019 Hvis naboen virkelig koser seg med å måke, får du tilby ham å ta din også. Kanskje han tenker at alle andre elsker snømåking like mye som han😁 Anonymkode: 4e0fe...4f5
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #63 Skrevet 27. januar 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har en super snøskuffe, jeg. Dikter du nå? hi Anonymkode: c0b11...0b2 Blandet deg med hennes som hadde hatt barnevakt for å kunne måke. Men utenom det da, synes du at innlgget ditt var helt nøytralt? Anonymkode: 25c06...b3a
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #64 Skrevet 27. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Blandet deg med hennes som hadde hatt barnevakt for å kunne måke. Men utenom det da, synes du at innlgget ditt var helt nøytralt? Anonymkode: 25c06...b3a *hun som hadde hatt* Anonymkode: 25c06...b3a
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #65 Skrevet 27. januar 2019 Du skriver du er alenemor, du er ikke alenemor, du er i praksis alenemor...Jaja,jeg kan vente til du har bestemt deg hva du faktisk er😂 Anonymkode: 41496...b6a
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #66 Skrevet 27. januar 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Forklar meg logikken i at du betaler to timer barnevakt for å få mulighet til å måke selv, men ikke betaler et abonnement på snømåking fra en eller annen fyr med traktor...? Anonymkode: f7af9...a6e Hehe huff.. Selvom dette åpenbart var ment som alt annet enn hyggelig på en melding jeg skrev til HI, så skal jeg faktisk svare deg Det var min mor som passet barna. I min familie og omgangskrets hjelper vi hverandre uten å forvente betaling tilbake. Mine foreldre er hjertesyke og dermed spurte jeg om hun ville være inne med småbarna istedefor å hjelpe meg med å måke. Akkurat som jeg hjelper mine foreldre når de trenger det, så hjalp de (moren min) meg da jeg trengte det. er det noen grunn til at du er så ivrig etter å finne noe å ta meg på pågrunn av en tanke jeg hadde mens jeg stod der, som jeg i det uendelige har sagt at ikke endrer mitt sin på naboen min? Fyren er som sagt en knall fyr han! dette lukter veldig DIB ja.. må si jeg under meg over all negativiteten og hakkingen her inne. Blir dagen deres bedre av det? Bare lurer.. (Det siste der om negativitet kommer sikkert til å brukes mot meg det og. Værsågod. Servert på sølvfat dette for den mest kverrulerende) Anonymkode: f5529...02c
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #67 Skrevet 27. januar 2019 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Virkelig? Var det et 'stakkars meg' snev over det? Der ser du, man kan få vridd det meste til å bli noe negativt. Spørsmålet var jo enkelt, men tydligvis svært provoserende😂 Hi Anonymkode: c0b11...0b2 Du la inn en stakkars meg holdning i tillegg til at naboen din storkoser seg med å måke, det var nesten slik at han tok gressplenen sin før han gikk inn. Selv om du synes spørsmålet er enkelt, så la du selv opp til hvilken retning du ville ha svarene! Anonymkode: 2b6f1...89e
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #68 Skrevet 27. januar 2019 Herlighet for en tråd 😳 jeg har vært alenemor og har aldri forventet dette av mine naboer. Det er heller ikke alle steder alle kjenner naboene siden godt. Jeg vet ikke hva de sliter med og ikke. Jeg har nå mann og flere barn, men vi måker ikke plassen til naboen, de gjør det heller aldri for oss. Det tar tid. Vi har nok av ting som skal skje i løpet av dagen og måking eller fresing er en stor jobb. De som ikke har krefter eller tid til å gjøre det selv, må selv ta ansvar og enten stampe seg gjennom snøen eller leie inn noen. Det handler ikke om å ikke være omtenksom, men å ta ansvar for seg selv. Anonymkode: 6a46f...928
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #69 Skrevet 27. januar 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Herlighet for en tråd 😳 jeg har vært alenemor og har aldri forventet dette av mine naboer. Det er heller ikke alle steder alle kjenner naboene siden godt. Jeg vet ikke hva de sliter med og ikke. Jeg har nå mann og flere barn, men vi måker ikke plassen til naboen, de gjør det heller aldri for oss. Det tar tid. Vi har nok av ting som skal skje i løpet av dagen og måking eller fresing er en stor jobb. De som ikke har krefter eller tid til å gjøre det selv, må selv ta ansvar og enten stampe seg gjennom snøen eller leie inn noen. Det handler ikke om å ikke være omtenksom, men å ta ansvar for seg selv. Anonymkode: 6a46f...928 For meg handler det virkelig ikke om forventninger eller å fraskrive seg ansvar, men å gi en utstrakt hånd. For min del (tror ikke det var meg du svarte, men jeg drister meg til å svare deg alikevell) så stiller vi naboer og familie opp for hverandre. Vi har et veldig godt nabolagsskap. Og det er ikke blitt «ødelagt» bare fordi han ikke tilbudte seg. Når vi en dag får oss snøfreser, så vil jeg tilby meg å hjelpe naboer jeg ser trenger det såfremst jeg har tid til det. Jeg gjør ikke det fordi jeg forventer noe tilbake eller for å overtre noens eiendom, men jeg vil tilby meg. Er svaret nei, så er det greit. Anonymkode: f5529...02c
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #70 Skrevet 27. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har en super snøskuffe, jeg. Dikter du nå? hi Anonymkode: c0b11...0b2 Hvis mannen din er på Nordsjøen 4 uker av gangen er du ikke "i praksis alenemor". Å være alene innebærer også å ha én inntekt. Hvis jeg hadde vært naboen din ville jeg også ha sagt "du burde få deg en snøfreser", og lagt til at dere jo åpenbart har råd til det. Anonymkode: f7af9...a6e
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #71 Skrevet 27. januar 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis mannen din er på Nordsjøen 4 uker av gangen er du ikke "i praksis alenemor". Å være alene innebærer også å ha én inntekt. Hvis jeg hadde vært naboen din ville jeg også ha sagt "du burde få deg en snøfreser", og lagt til at dere jo åpenbart har råd til det. Anonymkode: f7af9...a6e For ikke å snakke om at hun har en mann som er hjemmeværende det meste av tiden og har all verdens tid til å følge opp barn, måke snø, lage klar mat som bare trenger å tines, pusse opp og alt annet. Anonymkode: aee85...10d
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #72 Skrevet 27. januar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Syns du? På hvilken måte? Jeg syns den er festlig 😘 Anonymkode: c0b11...0b2 Du lager en tråd der du fremstiller deg selv som offer for å få sympati. Når du ikke får sympati later du som om det er trolleri... Patetisk. Sleng gjerne på så mange artige smilefjes du klarer, det berger deg ikke fra pinligheten. Snarere tvert imot. Anonymkode: 5f796...709
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #73 Skrevet 27. januar 2019 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: For ikke å snakke om at hun har en mann som er hjemmeværende det meste av tiden og har all verdens tid til å følge opp barn, måke snø, lage klar mat som bare trenger å tines, pusse opp og alt annet. Anonymkode: aee85...10d 😂😂😂😂 Anonymkode: c0b11...0b2
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #74 Skrevet 27. januar 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du lager en tråd der du fremstiller deg selv som offer for å få sympati. Når du ikke får sympati later du som om det er trolleri... Patetisk. Sleng gjerne på så mange artige smilefjes du klarer, det berger deg ikke fra pinligheten. Snarere tvert imot. Anonymkode: 5f796...709 Virkelig? Fantastisk 👏🏻👏🏻 Anonymkode: c0b11...0b2
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #75 Skrevet 27. januar 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du lager en tråd der du fremstiller deg selv som offer for å få sympati. Når du ikke får sympati later du som om det er trolleri... Patetisk. Sleng gjerne på så mange artige smilefjes du klarer, det berger deg ikke fra pinligheten. Snarere tvert imot. Anonymkode: 5f796...709 Herregud... Tror du på det selv? Anonymkode: e3909...adf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå