litekreativtbrukernavn Skrevet 26. januar 2019 #26 Skrevet 26. januar 2019 Ja, kan forresten signere at snøfresing kan være hardt arbeid 🙋♀️ Kom nettopp inn etter å ha tatt gårdsplass og nabo. (er alene hjemme denne uken, men naboen hadde ikke tatt min gitt 😉) Og er helt svett på ryggen... Har brent nok kalorier til å nyyyte lørdagsgodtet mitt med veldig god samvittighet 😅
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #27 Skrevet 26. januar 2019 Som alenemor ute snøfreser forventer jeg ikke at naboene med snøfreser skal måke for meg. Hadde jeg hatt en, så hadde jeg ikke frest hos andre heller. Anonymkode: 3c4f8...79a
Optatium Skrevet 26. januar 2019 #28 Skrevet 26. januar 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Blir så lei av sytete alenemødre som tror at hele verden skal stå på pinne for dem! Mer penger fra Staten skal de ha, slippe å bidra like mye som andre, og jaggu skal naboene stille opp for dem i tillegg!! Det finnes tusenvis av mennesker som har ulike utfordringer. Folk med helseproblemer, dårlig tid, late mannfolk som ikke gjør en dritt, psykisk sykdom osv. Alenemødre er ikke en spesielt utsatt gruppe som kan bli fornærmet for at ikke folk syr puter under armene deres. Anonymkode: 5f796...709 Det er vel ingen som har bedt om dette?? Slippe å bidra like mye? Hva faen snakker du om?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #29 Skrevet 26. januar 2019 Jeg hater å måke snø og tar bare akkurat nok til å ikke kjøre meg fast med bilen. Vasser heller i snø enn å måke. Mannen elsker å måke. Med traktor vel og merke. Om det gjør at han ikke får tid til husarbeid måker han gjerne til hele nabolaget når han først er i gang. Anonymkode: 188e3...4ed
prekæs Skrevet 26. januar 2019 #30 Skrevet 26. januar 2019 Har ikke freser men har måket ut bilene til pensjonistnaboene flere ganger. Tar det som en treningsøkt
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #31 Skrevet 26. januar 2019 Haha. Snøfres er ikke så stas. Ikke går det særlig raskt heller, og det er hardt arbeid det og. Jeg hadde neppe slengt ut av meg noe frekt, men jeg hadde IKKE frest noen andres gårdsplass. Alenemor eller ei. Jeg har mer enn nok med min egen gårdsplass, med mann som er mye borte, små barn med masse aktiviteter. Og mannen skal jammen bruke tid på oss når han er hjemme, ikke på nabokjerringa. Jeg trenger han da det ikke tar slutt med oppgaver i en husholdning. Anonymkode: 64381...708
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #32 Skrevet 26. januar 2019 9 timer siden, litekreativtbrukernavn skrev: Uavhengig om naboen er alenemor, pensjonist, eller sprek ungdom, jeg tar alltid naboens gårdsplass når jeg er i gang.. Og får det samme tilbake. Syntes ikke mer syndt på alenemor en naboen som er gift med barn og har logistikkproblemer pga fritidsaktiviteter Tipper du bor et sted med mindre tomter enn her.... Anonymkode: 64381...708
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #33 Skrevet 26. januar 2019 Så morsomt 😊 Jeg er ikke alenemor, men skrev det for å sjekke svarene 😂Og DIB skuffer ikke. Takk til dere som svarte ordentlig, og takk til dere som ga meg en latter. Jeg klarer helt fint å måke selv, det er ikke snakk om store plassen, men jeg vet at både mannen min og jeg hadde svingt innom om naboen slet med tung og våt snø. Men som sagt, jeg fikser det helt selv mens mannen er på jobb, jeg delte bare tanken om at mange er så redde for å vise et snev av omtanke, tenk å gjøre noe uten å få noe igjen selv! Skrekken over alt! Takk igjen. Og spesielt til dere som automatisk koblet alenemor til 'ung' 🤣🙈 hi Anonymkode: c0b11...0b2
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #34 Skrevet 26. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så morsomt 😊 Jeg er ikke alenemor, men skrev det for å sjekke svarene 😂Og DIB skuffer ikke. Takk til dere som svarte ordentlig, og takk til dere som ga meg en latter. Jeg klarer helt fint å måke selv, det er ikke snakk om store plassen, men jeg vet at både mannen min og jeg hadde svingt innom om naboen slet med tung og våt snø. Men som sagt, jeg fikser det helt selv mens mannen er på jobb, jeg delte bare tanken om at mange er så redde for å vise et snev av omtanke, tenk å gjøre noe uten å få noe igjen selv! Skrekken over alt! Takk igjen. Og spesielt til dere som automatisk koblet alenemor til 'ung' 🤣🙈 hi Anonymkode: c0b11...0b2 Haha, sånne som deg er så sjarmerende og morsomme! Du føler deg vel lur og morsom som fikk folk til å bruke tid på å svare deg? En mastermind! Eller var ikke svarene som du håper? Trolltips: Det er ikke meningen du skal lage et "bare tulla"-innlegg til slutt, der du fremhever hvor mye bedre du er enn alle. Det ødelegger effekten. Anonymkode: a4c19...9ba
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #35 Skrevet 26. januar 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Haha, sånne som deg er så sjarmerende og morsomme! Du føler deg vel lur og morsom som fikk folk til å bruke tid på å svare deg? En mastermind! Eller var ikke svarene som du håper? Trolltips: Det er ikke meningen du skal lage et "bare tulla"-innlegg til slutt, der du fremhever hvor mye bedre du er enn alle. Det ødelegger effekten. Anonymkode: a4c19...9ba Det er vel ingen effekt å ødelegge? Svarene var stort sett som forventet, det er så mange som er livredde for å gjøre noe for andre uten å få noe igjen. Nevn alenemor og hjelp så fyrer de seg opp 😂 Jeg humrer enda, og jo, jeg fikk faktisk akkurat de svarene jeg forventet. Noen svarer ordentlig og klarer å se hele situasjonen, mens andre henger seg straks opp i alenemor og en hjelpende hånd. Anonymkode: c0b11...0b2
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #36 Skrevet 26. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er vel ingen effekt å ødelegge? Svarene var stort sett som forventet, det er så mange som er livredde for å gjøre noe for andre uten å få noe igjen. Nevn alenemor og hjelp så fyrer de seg opp 😂 Jeg humrer enda, og jo, jeg fikk faktisk akkurat de svarene jeg forventet. Noen svarer ordentlig og klarer å se hele situasjonen, mens andre henger seg straks opp i alenemor og en hjelpende hånd. Anonymkode: c0b11...0b2 Det er jo fordi du lagde et stakkars meg innlegg Anonymkode: 25c06...b3a
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #37 Skrevet 26. januar 2019 Ja jeg ville gjort det. Spurt om jeg kunne hjelpe altså. Var selv ute i 2 timer i dag (måtte ordne barnevakt, er alene med to små) og måkte hele gårdsplassen. Med en elendig måkebrett mens naboen freste opp den lille innkjørselen sin, vinket til meg og gikk inn igjen. ikke misforstå, jeg er ikke gretten på naboen. Min innkjørsel var ikke hans problem. Men jeg kjente litt på at jeg nok ville tilbudt meg å hjelpe om jeg var han. Vi er alle forskjellige Anonymkode: f5529...02c
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #38 Skrevet 26. januar 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja jeg ville gjort det. Spurt om jeg kunne hjelpe altså. Var selv ute i 2 timer i dag (måtte ordne barnevakt, er alene med to små) og måkte hele gårdsplassen. Med en elendig måkebrett mens naboen freste opp den lille innkjørselen sin, vinket til meg og gikk inn igjen. ikke misforstå, jeg er ikke gretten på naboen. Min innkjørsel var ikke hans problem. Men jeg kjente litt på at jeg nok ville tilbudt meg å hjelpe om jeg var han. Vi er alle forskjellige Anonymkode: f5529...02c Du kunne jo og kjøpt deg en bedre snøskuffe Anonymkode: 25c06...b3a
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #39 Skrevet 26. januar 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo fordi du lagde et stakkars meg innlegg Anonymkode: 25c06...b3a Virkelig? Var det et 'stakkars meg' snev over det? Der ser du, man kan få vridd det meste til å bli noe negativt. Spørsmålet var jo enkelt, men tydligvis svært provoserende😂 Hi Anonymkode: c0b11...0b2
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #40 Skrevet 26. januar 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja jeg ville gjort det. Spurt om jeg kunne hjelpe altså. Var selv ute i 2 timer i dag (måtte ordne barnevakt, er alene med to små) og måkte hele gårdsplassen. Med en elendig måkebrett mens naboen freste opp den lille innkjørselen sin, vinket til meg og gikk inn igjen. ikke misforstå, jeg er ikke gretten på naboen. Min innkjørsel var ikke hans problem. Men jeg kjente litt på at jeg nok ville tilbudt meg å hjelpe om jeg var han. Vi er alle forskjellige Anonymkode: f5529...02c Det er akkurat dette jeg tenker. Selv hadde både jeg og mannen gitt naboen en hjelpende hånd (gjør det ofte i andre situasjoner), mens andre er mer redd for å gi uten å få tilbake. Hi Anonymkode: c0b11...0b2
litekreativtbrukernavn Skrevet 26. januar 2019 #41 Skrevet 26. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tipper du bor et sted med mindre tomter enn her.... Anonymkode: 64381...708 Åååå, sarkasme er så søtt på Internett 💜 Buskerud... For all del, det er ikke melkekyrgårder og traktorveger, men vi har da vår andel kvm 😉 gårdsplasser med plass til 2-3 biler, verandaer med plass til middels store sammenkomster 😏🤷♀️ Det handler vitterlig ikke om tomtstr, men om evnen til å bistå hverandre.... En gangvei fra postkasse til frontdør her, en parkeringsplass der... Vi snakker ikke om å la det se ut som om det aldri har snødd, men å bidra det en kan for å gjøre en nabo sin hverdag bittelitt enklere.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #42 Skrevet 26. januar 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er akkurat dette jeg tenker. Selv hadde både jeg og mannen gitt naboen en hjelpende hånd (gjør det ofte i andre situasjoner), mens andre er mer redd for å gi uten å få tilbake. Hi Anonymkode: c0b11...0b2 Ja, sikkert? Hvor mange ganger har du tilbudt deg å skifte dekk for advokatnaboen og hvor ofte har du bare stukket over og pusset vinduene til studenten i naboens hybel siste år for eksempel? Det er vanlig å tro at man selv er mer hjelpsom enn andre, men jeg tror ikke på at du er det. Anonymkode: aee85...10d
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #43 Skrevet 26. januar 2019 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du kunne jo og kjøpt deg en bedre snøskuffe Anonymkode: 25c06...b3a Ja ja, selvsagt. Og det kommer jeg til å gjøre og Men selv med en god snøskuffe ville jeg spurt om jeg var naboen. Men som sagt, jeg er ikke gretten på han. Han er en knall fyr han Anonymkode: f5529...02c
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #44 Skrevet 27. januar 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Så morsomt 😊 Jeg er ikke alenemor, men skrev det for å sjekke svarene 😂Og DIB skuffer ikke. Takk til dere som svarte ordentlig, og takk til dere som ga meg en latter. Jeg klarer helt fint å måke selv, det er ikke snakk om store plassen, men jeg vet at både mannen min og jeg hadde svingt innom om naboen slet med tung og våt snø. Men som sagt, jeg fikser det helt selv mens mannen er på jobb, jeg delte bare tanken om at mange er så redde for å vise et snev av omtanke, tenk å gjøre noe uten å få noe igjen selv! Skrekken over alt! Takk igjen. Og spesielt til dere som automatisk koblet alenemor til 'ung' 🤣🙈 hi Anonymkode: c0b11...0b2 "Redde for å vise omtanke"? Når det du forteller er at dere er to voksne i en husholdning, som ikke har prioritert å bruke penger på en snøfreser? DERE trenger "omtanke"? Jøsseball. Anonymkode: f7af9...a6e
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #45 Skrevet 27. januar 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja jeg ville gjort det. Spurt om jeg kunne hjelpe altså. Var selv ute i 2 timer i dag (måtte ordne barnevakt, er alene med to små) og måkte hele gårdsplassen. Med en elendig måkebrett mens naboen freste opp den lille innkjørselen sin, vinket til meg og gikk inn igjen. ikke misforstå, jeg er ikke gretten på naboen. Min innkjørsel var ikke hans problem. Men jeg kjente litt på at jeg nok ville tilbudt meg å hjelpe om jeg var han. Vi er alle forskjellige Anonymkode: f5529...02c Forklar meg logikken i at du betaler to timer barnevakt for å få mulighet til å måke selv, men ikke betaler et abonnement på snømåking fra en eller annen fyr med traktor...? Anonymkode: f7af9...a6e
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #46 Skrevet 27. januar 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, sikkert? Hvor mange ganger har du tilbudt deg å skifte dekk for advokatnaboen og hvor ofte har du bare stukket over og pusset vinduene til studenten i naboens hybel siste år for eksempel? Det er vanlig å tro at man selv er mer hjelpsom enn andre, men jeg tror ikke på at du er det. Anonymkode: aee85...10d Jeg kjenner veldig godt at hva du tror på ikke bryr meg det minste. Hva har den sosiale statusen med hvem og hva man hjelper med, tro? Anonymkode: c0b11...0b2
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #47 Skrevet 27. januar 2019 På slutten av påska ifjor måkte jeg bort snø fra veien og inn til døra til to naboer som hadde vært bortreist. Da de kom hjem slapp de å gå over en halv meter med snø. Jeg var ute for å måke til oss og det kostet meg ingenting å måke en sti frem til døra. Vi har også felles Facebookside i gata, og der la den ene naboen en takk til den som hadde måkt. Sa ingenting om at det var meg. Bare koselig det Anonymkode: cdaa1...333
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #48 Skrevet 27. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg kjenner veldig godt at hva du tror på ikke bryr meg det minste. Hva har den sosiale statusen med hvem og hva man hjelper med, tro? Anonymkode: c0b11...0b2 Du skriver at du og mannen er så flinke til å hjelpe andre. Jeg gir noen eksempler på jobber mange ikke liker å gjøre selv, som er litt slitsome og ubehagelige, akkurat som snømåking. Når det gjelder sosial status var det du som dro inn alenemødre. Du var ikke nøytral når det gjaldt hvem man skulle hjelpe. Hvorfor skulle jeg være det da? Anonymkode: aee85...10d
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #49 Skrevet 27. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du skriver at du og mannen er så flinke til å hjelpe andre. Jeg gir noen eksempler på jobber mange ikke liker å gjøre selv, som er litt slitsome og ubehagelige, akkurat som snømåking. Når det gjelder sosial status var det du som dro inn alenemødre. Du var ikke nøytral når det gjaldt hvem man skulle hjelpe. Hvorfor skulle jeg være det da? Anonymkode: aee85...10d Jeg skrev at jeg var alenemor. Syns du det er stigmatiserende? En alenemor kan være svært ressurssterk, det vet du sikkert. En advokat kan ha vond rygg og en student kan ha astma, så jeg skjønner ikke hva den sosiale statusen skal ha å si for hvem man hjelper? Har du en mal på hvem som fortjener din hjelp? Hi Anonymkode: c0b11...0b2
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2019 #50 Skrevet 27. januar 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skrev at jeg var alenemor. Syns du det er stigmatiserende? En alenemor kan være svært ressurssterk, det vet du sikkert. En advokat kan ha vond rygg og en student kan ha astma, så jeg skjønner ikke hva den sosiale statusen skal ha å si for hvem man hjelper? Har du en mal på hvem som fortjener din hjelp? Hi Anonymkode: c0b11...0b2 Hvor har jeg skrevet noe om sosial status? Jeg har gitt eksempler på naboer man ofte har, akkurat som du gjorde. Tilhører advokater og studenter normalt sett samme sosiale klasse? Jeg kunne godt spurt hvor ofte dere klipper gresset for lærernaboen også. Anonymkode: aee85...10d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå