Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #1 Skrevet 25. januar 2019 Ja, spørsmålet i tittelen er vel egentlig selvforklarende. Jeg lurer altså på hvordan dere får hverdagen til å gå opp? Har dere små barn? Legger dere dere før barna? Når får dere gjort husarbeid? Trent? Trenger dere ingen egentid? Jeg spør ikke for å kritisere. Jeg lurer bare oppriktig. Jeg ser ikke for meg at jeg kunne klart det selv. Anonymkode: 8b849...6db
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #2 Skrevet 25. januar 2019 21 er tidlig, 22.30 er det ikke. De får vel gjort mer fra morgenen av da? Anonymkode: 994fb...82a
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #3 Skrevet 25. januar 2019 Legger meg stort sett mellom 21.30-22. Barna er i seng til 19. Har derfor mye egentid på kvelden nå som barna er små. Når de blir større håper jeg dagen ikke begynner klokken 5... husarbeid blir gjort på morgenen, på ettermiddagen og etter barna er lagt, null problem sånn vi har det nå med to små. Anonymkode: b505a...16b
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #4 Skrevet 25. januar 2019 Legger meg 21.30 -22.00. Trener fra 20:00-21.00 to ganger i uken + i helgene. Har to barn på 5 og 7 år som sover innen 20:00. Mannen gjør mye husarbeid og i tillegg tømmer stort sett oppvaskmaskinen hver kveld. Egentid/ tid mrd mannen fra 20:00 til vi legger oss samtidig. Trives med dette! Anonymkode: 2ef20...39a
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #5 Skrevet 25. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: 21 er tidlig, 22.30 er det ikke. De får vel gjort mer fra morgenen av da? Anonymkode: 994fb...82a For MEG er 22.30 fremdeles ganske tidlig for et voksent menneske. Ingen i min omgangskrets legger seg på den tiden. Det betyr ikke at det er noe galt i det overhode, tvert imot så er det nok veldig lurt å legge seg 22.30. Det er bare at for meg er det tidlig. Hvis jeg skal legge meg tidlig en dag, så er det stort sett kl 23. Og det går omtrent aldri uansett hvor innstilt jeg er på det. Jeg er forøvrig oppe 6.30 hver dag, så jeg skjønner fremdeles ikke at folk får så mye mer utav morningen heller. Står de opp midt på natta? Anonymkode: 8b849...6db
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #6 Skrevet 25. januar 2019 Jeg legger meg rundt kl 22-22.30 hver dag. Tidligere om mannen er offshore. Jobber 07-15 hver dag, så sier seg selv at jeg er tidlig oppe som må stelle både meg selv og tre barn hver morgen helt alene. Handlingen foregår via kolonial.no, trening skjer enten etter middag - eller etter minste er i seng. Har studio hjemme. Klesvask og annet forefallende tar jeg fortløpende hver kveld. Barna legger alltid på plass eget tøy i eget skap etter jeg har brettet, og de er flinke til å rydde av etter middag. Alle tre barna går på aktiviteter. Det handler mest om organisering, og der er jeg god- jobber også med det, så for meg går det veldig bra. Anonymkode: af578...8f1
topaz Skrevet 25. januar 2019 #7 Skrevet 25. januar 2019 Nesten alle jeg kjenner som har små barn legger seg mellom 21.30 og 22.30. Synes ikke det er unormalt når man blir vekket klokka 6 av en fireåring eller midt på natta flere ganger av en baby. Jeg prøver å legge meg klokka 22, men blir ofte ikke før mellom 22.30 og 22.45. Husarbeid gjør jeg etter barna har lagt seg klokka 19. Og i helga. Ikke noe problem.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #8 Skrevet 25. januar 2019 Har stort barn, han legger seg etter meg nå som jeg er gravid og sinnsykt trøtt på kvelden, men før far. Jeg trener rett etter jobb, husarbeid gjør vi alle tre hver ettermiddag, legger meg klokken 21 omtrent. Når jeg er normal legger jeg meg 22 omtrent. Omtrentlig samme rutine da! Alt handler om prioriteringer. Anonymkode: ee299...170
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #9 Skrevet 25. januar 2019 Bor dere i leilighet op 70 m2 alle sammen eller har dere vaskehjelp? Anonymkode: ff661...65b
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #10 Skrevet 25. januar 2019 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, spørsmålet i tittelen er vel egentlig selvforklarende. Jeg lurer altså på hvordan dere får hverdagen til å gå opp? Har dere små barn? Legger dere dere før barna? Når får dere gjort husarbeid? Trent? Trenger dere ingen egentid? Jeg spør ikke for å kritisere. Jeg lurer bare oppriktig. Jeg ser ikke for meg at jeg kunne klart det selv. Anonymkode: 8b849...6db Jeg har bare to barn, så det er jo viktig. Men har lederjobb, trener 5 ganger i uka (ca. 8 timer totalt), og har en mann som reiser mye. Jeg har det alltid ryddig, gjør litt husarbeid hver dag, og en del i helgene. Alle hjelper til. Gjør sjeldent husarbeid etter barna har lagt seg. Egentid har jeg nok av syns jeg, treffer venner, går på byen, går på cafe osv jevnlig Jeg forstår egentlig ikke at det skal være vanskelig å få dagen til å gå opp, uavhengig om man legger seg 21 eller 24 Anonymkode: b3cad...711
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #11 Skrevet 25. januar 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har bare to barn, så det er jo viktig. Men har lederjobb, trener 5 ganger i uka (ca. 8 timer totalt), og har en mann som reiser mye. Jeg har det alltid ryddig, gjør litt husarbeid hver dag, og en del i helgene. Alle hjelper til. Gjør sjeldent husarbeid etter barna har lagt seg. Egentid har jeg nok av syns jeg, treffer venner, går på byen, går på cafe osv jevnlig Jeg forstår egentlig ikke at det skal være vanskelig å få dagen til å gå opp, uavhengig om man legger seg 21 eller 24 Anonymkode: b3cad...711 Jeg (HI) har også krevende lederjobb, alene med 4 barn, trener 2-5 ganger i uken, alle barna er i skolealder og har aktiviteter og lekser. Lekser krever hjelp og støtte. Det er enorme mengder klær å vaske med gymklær, treningsklær, og klesbytte omtrent daglig. For ikke å snakke om håndklær. Jeg er typisk ikke hjemme før 17 hver dag. Så går ettermiddagen stort sett i ett fram til 20-21 med kjøring, henting, lekser, middag, rydding. Svært sjeldent ro i huset før 21.30-22. Først da får jeg satt meg ned for dagen. Da trenger jeg å lande noen timer altså. Ellers hadde jeg blitt sprø! Hender ofte jeg må jobbe på kvelden også. Typisk da fra 21.30 og utover kvelden. Hvis jeg skal være sosial på kveldstid, så skjer typisk det fra 20.30 eller 21. Og varer jo gjerne noen timer når man først treffes. Nå har jo jeg valgt en travel livsstil da. Men jeg legger likevel merke til at de som legger seg tidlig typisk har barn som legger seg kl 19. Da kan jeg muligens se det. Her legger barna seg mellom 20 og 22. Da sier det seg selv at jeg ikke kan legge meg 21 😅 Anonymkode: 8b849...6db
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #12 Skrevet 25. januar 2019 Har små barn som våkner kl.6 så da legger jeg meg mellom 22 og 22.30. Om morgenen kan jeg få gjort mye. Er det helg så kan jeg sette på en vaskemaskin når jeg står opp. Og da er den ferdig til kl.9 og da bruker vi som regel å gå ut en tur. På hverdager er vi hjemme mellom kl.15 og 16.45. Den som er hjemme først gjør klart til middag til neste man kommer hjem( mannen er den som er først hjem). Han setter kanskje på en vaskemaskin/oppvaskmaskin også. Vasking av huset skjer lørdag eller søndag. Barna legger seg mellom 19-20, da ser vi TV, rydder kjøkken, jobber litt. Akkurat nå er ikke trening på planen, Men pga jobben min så er jeg ganske aktiv hver dag Anonymkode: 948bd...c86
sotosmor Skrevet 25. januar 2019 #13 Skrevet 25. januar 2019 Her legger jeg meg gjerne rundt 22.30, er oppe i 6 tiden så trenger søvn. Selv om barnet mitt er ungdom, så legger vi oss gjerne til samme tid. Å være sosial fra 20.30 fungerer ikke her, da hadde jeg sovnet
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2019 #14 Skrevet 25. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja, spørsmålet i tittelen er vel egentlig selvforklarende. Jeg lurer altså på hvordan dere får hverdagen til å gå opp? Har dere små barn? Legger dere dere før barna? Når får dere gjort husarbeid? Trent? Trenger dere ingen egentid? Jeg spør ikke for å kritisere. Jeg lurer bare oppriktig. Jeg ser ikke for meg at jeg kunne klart det selv. Anonymkode: 8b849...6db Nei, jeg har ikke små barn, de er fra 10 til 17 år gamle Husarbeid gjøres i løpet av dagen/helger, tar ikke hele huset på en gang med støvsuger litt nå, vasker bad da osv. Jeg legger meg rett som det er før eldstemann, men ofte legger vi oss samtidig. Nest eldste synes vi legger oss for tidlig, men han legger seg han også Trene gjør jeg ikke. Egentid blir det smått med, men jeg kan ikke si jeg trenger det heller. Anonymkode: 193d5...df9
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #15 Skrevet 26. januar 2019 Jeg har en kronisk lidelse, sovner ofte rundt 2100 på kvelden. Sover frem til kl 0715 om morgenen. Jeg har to barn 6 og 13 år gamle. Jeg legger meg en time før eldstemann, han går pliktoppfyllende i seng kl2200. Mannen jobber mye overtid og jeg er ofte alene med barna. Jeg er fornøyd med at jeg jobber frivillig i en 80% stilling, følger tett opp leksearbeid og fritidsaktiviteter. Multitasker mye og er effektiv de timene jeg er oppe. Har ingen egentid, heller ork til trening i ukedagene. Jeg trener i helgen. Legger meg stort sett med feber hver kveld. Huset er alltid ryddig og barna har det bra, egentid får jeg når barna er ute av rede. Vi mennesker har nok veldig ulike forutsetninger for å være aktive, søvnbehov er jo også svært individuelt. (Våken nå fordi jeg har smerter, la meg i går kl 2000). Anonymkode: 3b7ce...7d7
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #16 Skrevet 26. januar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Bor dere i leilighet op 70 m2 alle sammen eller har dere vaskehjelp? Anonymkode: ff661...65b Har 350 m2 (inkludert garasje). Ingen vaskehjelp. mitt spørsmål til deg er hvor mye vasker du? Anonymkode: e09a6...e4a
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #17 Skrevet 26. januar 2019 Legger meg kl.22 og står opp kl.05. Tiden etter kl.22 gir meg ingenting, men en tidlig morgen er fantastisk👍☺ Det er min egentid Trene gjør jeg i arbeidstiden og husvask torsdag ettermiddag. Føler jeg har masse tid når jeg dagen begynner tidlig. I dag sto jeg opp 05:30. Herlig😊 Anonymkode: 8624e...ec0
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #18 Skrevet 26. januar 2019 Jeg er oppe 6 hver dag. Jobb, middag, lekser, tur med hunden, trening selv og kjøring av barn. Eldstemann har trening som slutter 21 langt unna så når jeg henter henne er vi hjemme 21.45 ca. Hadde fungert dårlig å legge seg tidlig da. De eldste legger seg 23...minstemann i 20.30 tiden. Vi voksne rundt tolv. Innimellom blir den halv et. Funker fint og må til for å få dagene til å gå opp. Man kan fint vende kroppen til lite søvn. Sover lengre om morgenen i helgene. Anonymkode: 4a723...15b
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #19 Skrevet 26. januar 2019 Jeg legger meg 22.00. Barna er i seng og sover innen 20.30, så jeg har alenetid. Husarbeid gjøres etter middag og da gjør vi det sammen, barna og jeg. I helgene vasker vi både klær og hus. Anonymkode: 4afdf...759
Hjertefru Skrevet 26. januar 2019 #20 Skrevet 26. januar 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: For MEG er 22.30 fremdeles ganske tidlig for et voksent menneske. Ingen i min omgangskrets legger seg på den tiden. Det betyr ikke at det er noe galt i det overhode, tvert imot så er det nok veldig lurt å legge seg 22.30. Det er bare at for meg er det tidlig. Hvis jeg skal legge meg tidlig en dag, så er det stort sett kl 23. Og det går omtrent aldri uansett hvor innstilt jeg er på det. Jeg er forøvrig oppe 6.30 hver dag, så jeg skjønner fremdeles ikke at folk får så mye mer utav morningen heller. Står de opp midt på natta? Anonymkode: 8b849...6db Som jeg kunne skrevet det selv. Har det likedan, å legge seg tidlig for meg er 22.30. Står opp 06 når jeg har tidligvakt, og det er ofte!
MammaentilMini Skrevet 26. januar 2019 #21 Skrevet 26. januar 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, spørsmålet i tittelen er vel egentlig selvforklarende. Jeg lurer altså på hvordan dere får hverdagen til å gå opp? Har dere små barn? Legger dere dere før barna? Når får dere gjort husarbeid? Trent? Trenger dere ingen egentid? Jeg spør ikke for å kritisere. Jeg lurer bare oppriktig. Jeg ser ikke for meg at jeg kunne klart det selv. Anonymkode: 8b849...6db Jeg legger meg ca 22, og står opp 06. Får fint dagen til å gå opp med alt du nevner. Men jeg gjør jo ikke alt husarbeid når barnet sover, og egentid får jeg forsi barnets far kan være hjemme. Så ser ingen problem med å få dagen til å gå opp selv om jeg får 8 timers søvn hver natt. Barnet legges 19, så hsr tre timer hver kveld ☺️
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #22 Skrevet 26. januar 2019 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er oppe 6 hver dag. Jobb, middag, lekser, tur med hunden, trening selv og kjøring av barn. Eldstemann har trening som slutter 21 langt unna så når jeg henter henne er vi hjemme 21.45 ca. Hadde fungert dårlig å legge seg tidlig da. De eldste legger seg 23...minstemann i 20.30 tiden. Vi voksne rundt tolv. Innimellom blir den halv et. Funker fint og må til for å få dagene til å gå opp. Man kan fint vende kroppen til lite søvn. Sover lengre om morgenen i helgene. Anonymkode: 4a723...15b Nei, ikke alle kan vende kroppen til det. Jeg kan sove lite i en periode, men gjør jeg det over lengre tid blir jeg syk. Anonymkode: e09a6...e4a
Superdolly Skrevet 26. januar 2019 #23 Skrevet 26. januar 2019 Jeg legger meg gjerne ved 22-tiden. Jeg klarer ikke fungere med for lite søvn og når jeg må opp igjen 06.30 må det bli sånn. Og likevel klarer jeg å få hverdagen til å gå opp, helt uten problemer. Jeg er typisk hjemme fra jobb i 16.30-tiden de dagene jeg jobber sent, rundt 15.00 de dagene jeg jobber tidlig. Jeg har litt varierende arbeidstider. Da lager jeg middag, så spiser vi sammen. Etter middag tar jeg meg en kopp te og setter meg ned ved kjøkkenbordet med ungene mens de gjør lekser. Nå har jeg bare en igjen hjemme, de to eldste har flyttet ut for å studere. Etter at leksene er gjort går jeg ut for å stelle og fore hestene. Så er det inn igjen og da henger jeg opp dagens klesvask. Jeg legger i maskinen om morgenen og setter på timer, sånn at den ikke starter før jeg er hjemme. Etter stallstell kan jeg ta litt husarbeid eller trene eller besøke venner. Egentid er ikke så viktig for meg at jeg vil ofre søvn for å få det. Men jeg er god på å skape meg små lommer i hverdagen. For eksempel kan jeg ta med hunden i bilen når jeg kjører unger til og fra trening eller øving. Så går jeg tur med hunden mens barnet trener.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #24 Skrevet 26. januar 2019 Er snakk om å planlegge, være effektiv og smart. Har en på 9 og en på 4. De sover også til 9 som regel i helger. Minste hjelper meg ofte å henge opp klesvask og brette tøy. Ungene sammen pleier å støvsuge, når de ser Barne-TV er det fin anledning å vaske gulv. Mannen har som oftest styr på kjøkken og bad, men vi hjelper selvsagt hverandre. Ikke stresser jeg heller. Når ungene er lagt gjør vi faktisk ikke husarbeid. Vi har alltid rent hus og tøy. Anonymkode: f23dd...109
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #25 Skrevet 26. januar 2019 Legger meg ofte før kl 22. Ungene er 11 og 14. Sender dem i seng 21.30. Står opp kl 06.15. Rydder og vasker litt. Etter jobb er det middag og aktiviteter. Trener et par ganger i uken. Gjør aldri hyøisarbeid etter kl 19. Bruker lørdags morgen til å vaske hele huset. Sto opp kl 07 og er ferdig med husvasken nå. Er kun effektiv på morgenen. På kvelden er jeg sliiiiten. Anonymkode: f966b...467
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå