Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #26 Skrevet 26. januar 2019 Jeg ville latt dem dra man var faktisk litt gærnere før i tiden. Broren min var på hytte tur med 3 barndomskompiser heletiden og de drakk energi drikk og spiste snacks å spilte spill... Er det bare de så ville jeg ikke nølt 🤷♀️ Og siden det er ca 1 times kjøring trenger du jo ikke være så engstelig for at andre dukker opp heller 😉 + Det er din hytte så du lager jo reglene. Anonymkode: b4017...7b7
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #28 Skrevet 26. januar 2019 23 timer siden, den perfekte mor skrev: Min sønn spurte om han og et par kamerater kunne få dra på hytta vår uten voksne. Hytta er i hyttefelt med innlagt strøm og vann, men ellers enkel standard. Kjenner ikke veldig til hyttenaboene, da vi ikke har hatt hytta så lenge. Gutten og vennene hans er rolige og fornuftige ungdommer, og jeg er i utgangspunktet ikke så redd for at noe farlig kan skje. Men så er jeg jo litt småbekymra likevel da. Ikke for noe konkret, men de er jo så unge. Ville dere latt deres 9. klassinger dra alene? Det er en liten times kjøring dit... Sorry, men du framstår utrolig naiv. «Sønnen min og vennene hans er greie gutter...». leser du ikke aviser? Hvor mange foreldre har ikke sagt dette om sine barn før? Tror du virkelig at ditt barn er annerledes enn alle andre ungdommer som vil feste, ha besøk /sex med annet kjønn, eksprimentere med alkohol/hasj osv? Kanskje du burde ta deg en telefon til forebyggende avdeling i politiet? De kan fortelle deg at 70-90 % av adresser de rykker ut til (der det er ungdom involvert)- består av «greie» ungdom. Mener absolutt ikke å være slem. Men hvordan kan du unngå å ha fått med deg all debatten om dette i media? Det har vært skrevet om dette dag ut og dag inn. Politiet har til og med laget en kampanje med «ikke stol på ungdommen din». Det er en overhyppighet av bekjentskaps-voldtekter, førstegangs rusbruk, alkoholforbruk og røyking på Alenefester. Alt dette fordi ungdom ikke er modne nok til å vurdere konsekvenser skikkelig. Mener du fortsatt at de snille guttene skal få dra? Anonymkode: 6ddc0...bba
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #29 Skrevet 26. januar 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sorry, men du framstår utrolig naiv. «Sønnen min og vennene hans er greie gutter...». leser du ikke aviser? Hvor mange foreldre har ikke sagt dette om sine barn før? Tror du virkelig at ditt barn er annerledes enn alle andre ungdommer som vil feste, ha besøk /sex med annet kjønn, eksprimentere med alkohol/hasj osv? Kanskje du burde ta deg en telefon til forebyggende avdeling i politiet? De kan fortelle deg at 70-90 % av adresser de rykker ut til (der det er ungdom involvert)- består av «greie» ungdom. Mener absolutt ikke å være slem. Men hvordan kan du unngå å ha fått med deg all debatten om dette i media? Det har vært skrevet om dette dag ut og dag inn. Politiet har til og med laget en kampanje med «ikke stol på ungdommen din». Det er en overhyppighet av bekjentskaps-voldtekter, førstegangs rusbruk, alkoholforbruk og røyking på Alenefester. Alt dette fordi ungdom ikke er modne nok til å vurdere konsekvenser skikkelig. Mener du fortsatt at de snille guttene skal få dra? Anonymkode: 6ddc0...bba Jøje meg... Du mener mor skal stole mer på «aviser» enn sin egen vurderingsevne? Anonymkode: 1e52a...0c0
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #30 Skrevet 26. januar 2019 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sorry, men du framstår utrolig naiv. «Sønnen min og vennene hans er greie gutter...». leser du ikke aviser? Hvor mange foreldre har ikke sagt dette om sine barn før? Tror du virkelig at ditt barn er annerledes enn alle andre ungdommer som vil feste, ha besøk /sex med annet kjønn, eksprimentere med alkohol/hasj osv? Kanskje du burde ta deg en telefon til forebyggende avdeling i politiet? De kan fortelle deg at 70-90 % av adresser de rykker ut til (der det er ungdom involvert)- består av «greie» ungdom. Mener absolutt ikke å være slem. Men hvordan kan du unngå å ha fått med deg all debatten om dette i media? Det har vært skrevet om dette dag ut og dag inn. Politiet har til og med laget en kampanje med «ikke stol på ungdommen din». Det er en overhyppighet av bekjentskaps-voldtekter, førstegangs rusbruk, alkoholforbruk og røyking på Alenefester. Alt dette fordi ungdom ikke er modne nok til å vurdere konsekvenser skikkelig. Mener du fortsatt at de snille guttene skal få dra? Anonymkode: 6ddc0...bba Åh, gå å legg deg. HI, er sikker på at du er i stand til å vurdere situasjonen ut fra ditt ståsted. Hvis du kjenner ungdommene godt, kjenner foreldrene godt og har tillit til dem, så la dem dra. Det blir sikkert kjempehyggelig👍🏼 Anonymkode: f7799...e34
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #31 Skrevet 26. januar 2019 Jeg hadde ikke latt meg selv dra på hyttetur i den alderen, og kommer nok ikke til å la min gjøre det heller. Ville nok kunne sagt ja dersom avtalen var at naboene stikker innom i løpet av kvelden for å se at alt går bra, men ikke helt uten tilsyn. Anonymkode: c8d49...ef4
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #32 Skrevet 26. januar 2019 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sorry, men du framstår utrolig naiv. «Sønnen min og vennene hans er greie gutter...». leser du ikke aviser? Hvor mange foreldre har ikke sagt dette om sine barn før? Tror du virkelig at ditt barn er annerledes enn alle andre ungdommer som vil feste, ha besøk /sex med annet kjønn, eksprimentere med alkohol/hasj osv? Kanskje du burde ta deg en telefon til forebyggende avdeling i politiet? De kan fortelle deg at 70-90 % av adresser de rykker ut til (der det er ungdom involvert)- består av «greie» ungdom. Mener absolutt ikke å være slem. Men hvordan kan du unngå å ha fått med deg all debatten om dette i media? Det har vært skrevet om dette dag ut og dag inn. Politiet har til og med laget en kampanje med «ikke stol på ungdommen din». Det er en overhyppighet av bekjentskaps-voldtekter, førstegangs rusbruk, alkoholforbruk og røyking på Alenefester. Alt dette fordi ungdom ikke er modne nok til å vurdere konsekvenser skikkelig. Mener du fortsatt at de snille guttene skal få dra? Anonymkode: 6ddc0...bba Kjære meg. Du kan få det stritt med årene. Man kjenner da faktisk sine barn ganske så bra. Jeg hadde glatt latt to av mine dra på hyttetur..mens den tredje måtte nok hatt litt mer oppsyn Jeg var en smule villere da jeg var tenåring, men kunne glatt sendt meg selv på hyttetur. Så galt var det ikke. Litt dårlig hjemmebrent og guttebesøk. Anonymkode: 00dda...a21
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #33 Skrevet 26. januar 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jøje meg... Du mener mor skal stole mer på «aviser» enn sin egen vurderingsevne? Anonymkode: 1e52a...0c0 Ja, det mener jeg faktisk. Det er politiet som har gått ut i media. Mener du at politiets erfaringer ikke stemmer, og ar hver enkel foreldre skal vurdere sitt barn? Det er stikk i strid med politiets erfaringer. Anonymkode: 6ddc0...bba
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #34 Skrevet 26. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Kjære meg. Du kan få det stritt med årene. Man kjenner da faktisk sine barn ganske så bra. Jeg hadde glatt latt to av mine dra på hyttetur..mens den tredje måtte nok hatt litt mer oppsyn Jeg var en smule villere da jeg var tenåring, men kunne glatt sendt meg selv på hyttetur. Så galt var det ikke. Litt dårlig hjemmebrent og guttebesøk. Anonymkode: 00dda...a21 Har to barn, den ene 25. Har kommet seg veldig fint gjennom tenårene uten å dra på alenefester. Nå studerer han til lege, har aldri prøvd hasj og jobber frivillig. Ikke noe «få det stritt medåra» gitt...! Anonymkode: 6ddc0...bba
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2019 #35 Skrevet 26. januar 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Åh, gå å legg deg. HI, er sikker på at du er i stand til å vurdere situasjonen ut fra ditt ståsted. Hvis du kjenner ungdommene godt, kjenner foreldrene godt og har tillit til dem, så la dem dra. Det blir sikkert kjempehyggelig👍🏼 Anonymkode: f7799...e34 Er du 22? Gå og legg deg? Super debatt-teknikk. Antar du er en av de foreldrene som politiet er bekymret for. «Bare dra, kos deg gutten min». 😂😂 Anonymkode: 6ddc0...bba
Merdee Skrevet 26. januar 2019 #36 Skrevet 26. januar 2019 På 25.1.2019 den 20.19, den perfekte mor skrev: Min sønn spurte om han og et par kamerater kunne få dra på hytta vår uten voksne. Hytta er i hyttefelt med innlagt strøm og vann, men ellers enkel standard. Kjenner ikke veldig til hyttenaboene, da vi ikke har hatt hytta så lenge. Gutten og vennene hans er rolige og fornuftige ungdommer, og jeg er i utgangspunktet ikke så redd for at noe farlig kan skje. Men så er jeg jo litt småbekymra likevel da. Ikke for noe konkret, men de er jo så unge. Ville dere latt deres 9. klassinger dra alene? Det er en liten times kjøring dit... 14 år gamle?
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 28. januar 2019 Forfatter #37 Skrevet 28. januar 2019 På 26.1.2019 den 19.32, Anonym bruker skrev: Sorry, men du framstår utrolig naiv. «Sønnen min og vennene hans er greie gutter...». leser du ikke aviser? Hvor mange foreldre har ikke sagt dette om sine barn før? Tror du virkelig at ditt barn er annerledes enn alle andre ungdommer som vil feste, ha besøk /sex med annet kjønn, eksprimentere med alkohol/hasj osv? Kanskje du burde ta deg en telefon til forebyggende avdeling i politiet? De kan fortelle deg at 70-90 % av adresser de rykker ut til (der det er ungdom involvert)- består av «greie» ungdom. Mener absolutt ikke å være slem. Men hvordan kan du unngå å ha fått med deg all debatten om dette i media? Det har vært skrevet om dette dag ut og dag inn. Politiet har til og med laget en kampanje med «ikke stol på ungdommen din». Det er en overhyppighet av bekjentskaps-voldtekter, førstegangs rusbruk, alkoholforbruk og røyking på Alenefester. Alt dette fordi ungdom ikke er modne nok til å vurdere konsekvenser skikkelig. Mener du fortsatt at de snille guttene skal få dra? Anonymkode: 6ddc0...bba Det er nettopp slik du skriver her som gjør at jeg nøler, jeg ønsker ikke å se min sønn gjennom rosa briller. Når det er sagt så er jo flesteparten av ungdommene greie folk, og jeg tror at min ungdom er blant dem. Hvis de skulle voldta noen måtte det bli hverandre, der er ingen andre, og det er såpass langt unna allfarvei at ungdommen kommer seg ikke dit på egenhånd. Forholdene her er også små, så andre foreldre ville tatt kontakt om ungdommene deres ble invitert på noe. Jeg er derfor rimelig sikker på at det ikke er et tema. Alkohol er nok kanskje det som ville være mest aktuelt, men jeg tror likevel ikke at det heller er et tema. Det jeg bekymrer meg mest for er nok kanskje om de håndterer gasskomfyren på en god måte, og om de vil klare å fyre fornuftig.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2019 #38 Skrevet 28. januar 2019 Jeg leste overskriften og skulle svare nei. Men så kom jeg på at min datter var på htttur alene i 9klasse. Jeg sa ifra til en nabo at hun var der alene, så de skulle holde ett øye med uten å passe på. Trengt hun hjelp viste hun at hun kunne spørre de også. Mormor som kom på hytta etter henne kom til en ryddet hytte, hagen var lukt og gresset var klipt. Så der kan det ikke ha vært en vill fest. Men snakk med foreldrene til de andre som skal være med og snakk med en nabo slik at de holder ett øye med uten å passe veldig på. Jeg husker naboen hadde vill fest når han var alene på hytta i den alderen. Er egentlig litt nyskjerrig på om mine foreldre viste dette eller ikke, for jeg var ofte med de. Mulig de dro med meg for å ha en nesten edru som skulle kjøre båten hjem også eller passe på at vi fikk alle med oss. Jeg hadde ikke latt mine unger bli med på slikt, men gud så artig jeg hadde det. Anonymkode: 87719...dac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå